Csodálatos Század Viki&Henni forditásai Szulejmános oldal párbeszédei a magyar részekből

A blogban található összes fordítást szerzői jogvédelem illeti. Annak bármilyen formájú felhasználásához a tulajdonos írásbeli engedélye szükséges!Csodálatos Század Viki&Henni forditásai a török részekből Szulejmános oldal párbeszédei a magyar részekből

2013. június 22., szombat

45.rész Leirása

Nigar:  Pasám... Ön itt ...? mi történik? 
Ibrahim: Van valami, amit megakarok beszélni veled.
Matrakci: Mi történt? 
I: Emlékszel a dologra Victoriaval? Én mentettem  meg az életét.
M: Halálomig ezzel a szégyennel élek. Hogyan hálálhatom meg ezt?
I:Most  van itt az ideje a törlesztésnek. 
M: csak kérjed és én megteszek mindent. Válj el Nigartól!
M: hogyan...? miért ... ?
I: Nigar az enyém! Az ágyasom ... nem érted? 
N: Mostantól .. Te és én?

Süleyman: Nyugalom van,többet nem zavar senki bennünket.
Hürrem: Én nem magamra gondoltam. Szeretném,ha nem lenne több konfliktus Validevel. Megtanultam elviselni a megjegyzéseket és ami történt.
Süleyman: Nem kell elviselned semmit. Mostantól mindenkinek tiszteletet kell mutatnia  amit megérdemelsz. Senki nem bánhat veled tiszteletlenül! Nem engedem!

00:21:30
Hürrem: Én gratulálok neked. Remélem nagyon  boldog család lesztek!
Mahidevran:Te milyen egy kétszínű  nő vagy. Hogyan lehet  így viselkedni, mint ez? Plusz  koronát viselni. Viccelsz velünk?
Ibrahim: Kérjem, nyugodjon meg!
M: mennyiszer lehet megnyugodni? Aki nem velünk lakik? Te most vele vagy? Kígyó lettél a rabszolgaságból!
H: Vigyázz a szavaidra!
M: Mi történik, ha nem vigyázok?
Hatice: akkor majd szembe kell nézned a következményekkel.
M: mit tennél? csak nekem panaszkodsz a szultánnak?
I: kérjük, kérem!
H: te voltál az, aki beszélt nekem a szabályokról amikor ide jöttem. Ez a probléma,hogy most  te vagy az  akinek  be kell tartani a szabályokat?

00:33:20
Süleyman: Mahidevran menj vissza a szobába!
Mahidevran: Felség én nem akarok semmit. Csak azt akarom hallgass meg.
S: Hogy meresz csak ide bejönni? hogyan lehet  a találkozást  kész tényként közölni velem?
M: bocsáss meg,hogy azt mondom,én a nő, aki szerelmes beléd, és  anyaja a hercegnek.
S: ennek a  beszélgetésnek ezennel vége. Én nem fogok olyat tenni, amit nem szabad.
M:Látom,hogy én nem kellek neked.Én nem vagyok vidám ebben a palotában,így nem maradhatok itt tovább. Fogom a  herceget és elmegyek.
S: Azonnal magyarázd ezt meg!Hogyan mertél idejönni? Mi ez a botrány?
M: Én csak azt akartam, hogy figyelj rám. Legalábbis azt volt a célom.
S: Azt akartam, hogy később gyere.Miért lett ilyen sürgős? Mi az oka ennek a haragnak és tiszteletlenségnek?
M: Felség, én mindig megtiszteltetésnek éreztem, hogy az Ön ágyasa, a rabszolgája lehetek. Nem akarom, hogy tegyen valamit, de nem bírom,hogy ezt  tiszteletlenül figyelmen kívül hagyják a háremben. Hürrem élhet szabadon,mint te.Hadd legyek én is szabad asszony

00:42:50
Süleyman:Gyere ide  Fiam... gyere közelebb!
Mustafa: Ibrahim Pasa, hagyj egyedül az apámmal!
S: Hallgatlak.Mondd mi a probléma?
M: Az én anyám. Apa miért sír mindig? Látom, hogy miért minden mindig ideges?
K: Én megmondom. A nők ilyenek . Nagyon érzékenyek.
M: Az egyetlen nő  az anyám,aki  sír ebben a palotában. Más nők  miért nem sírnak? Csak csak az én  anyukám borul ki? Mi a hibája apa? Mi a bűne?
K: Ne aggódj Mustafa!Az anyád itt marad a palotában.
 M: Nem, ő nem fog maradni apa! Sír, amíg ő itt marad. Mostantól nem fogom hagyni, hogy ez megtörténjen. Képes vagyok rá,hogy anyámat megvédelmezzem,mert megtanultam tőled,amikor te Valide Sultánt védelmezted.Te sem engedted,hogy ideges legyen.Megvédted.Most én ugyanezt akarom tenni az anyámmal.
S: mi van a fejedben? mit akarsz, mit tegyek?
M: Elmegyek az  Edirne Palotából anyámmal.

00:48:30
Hürrem: Azért jöttél ide, hogy elbúcsúzz tőlem?
Mahidevran: Nem azt mondom,hogy viszlát.
H: Én nem merítem ki magam emiatt. Ez nem működött évekig.
M: Az  arroganciád fog elpusztítani téged egy nap.
H: Te tényleg gyorsan feladtad. Azt hittem, hogy tovább kitartasz és küzdesz.
M: Ne sajnáld!Amikor visszatérek én leszek a legerősebb!A trónra esélyes herceg ugyanis velem van!
 00:52:10
Valide Sultan: Ne úgy érezd,hogy legyőztek. Megígérem, hogy Hürrem megfizet ezért. Nagyon nehéz lesz neki.
Mahidevran: Validem kérlek bocsáss meg nekem, de hiába próbáltam megbeszélni a dolgokat semmin nem változtatott.Nekem kell mindig fizetnem!
V: Semmi sem fejeződött még be, a háború most kezdődik!menj  most! legyél óvatos! A megfelelő időben hívni foglak.
M:Ahogy mondja Valide én úgy fogok tenni. Én majd vigyázok,hogy eleget tegyek a feltételeknek és akkor az én oldalamra áll minden érdek.
Valide : hogyan történt? Valaki figyelmeztette,hogy ezt a nőt rendreutasítottam?
Daye: Biztos vagyok benne van magyarázatat a történtekre.
V: Van magyarázat csak. Hürrem tényleg egy boszorkány,ahogy mindenki mondja. Tényleg irányítja őt. Mi történt?
Mahidevran: Nem tudtam maradni a szobámba. Én nem bírtam. Hogy lehetnék nyugodt?Ez a nő viccel mindannyiunkkal. 
V: mi ez a módi? Viselkedj!

01:18:00
Ibrahim: Mi történt? Van valami probléma?
Hürrem: Én hallottam valamit rólad. 
 I: mit beszélnek rólam? 
 H: megtaláltam ki mérgazte meg a nyilat.
I: Te találtad meg? Tényleg? Értem.
H: Szeretném, ha egy kicsit utánanéznél mielőtt engem hibáztatsz.
I: Ki az? 
 H: Behram pasa. 
 I: Hol hallottad ezt?
 H: Azt a saját szájából hallottam
I: Miért hinnék neked? 
 H: Nem becsülj alá engem!
 I: Miért mondod el nekem?
H: Nem akarok semmilyen kétséget  ezzel a kérdéssel kapcsolatban,mert lehet vannak akiknek jó az ha összezavarják a gondolataidat.

01:33:20
Hürrem: Valide.
Valide: jöjjön be  Hürrem.
H: Minek köszönhetem ezt a fajta meghívást?
V: Mi beszélgetünk egy kicsit. Nem ízlik a hideg levest? Azt hallottam, hogy ez a kedvenc levesed. Neked készíttettem. Hürrem attól még,hogy én készíttettem nincs benn méreg.
H: nem, én csak egy kicsit beteg vagyok. Fáj egy kicsit a  hasam.
V:Idd ezt meg jót tesz a gyomornak!Hogy vannak az unokáim?
H: Jól vannak,de nagyon sajnálják,hogy elment a testvérük.Nagyon szerették egymást.
V: Ők igazi testvérek imádják egymást.
H: Valide mit akarsz tőlem? miért hívtál?
V: Az igazság mindenki számára egyenlő.Nem  igaz? Minden törvényt elfogadtál csak azért vagyok tisztességes veled.
H: Igen az igazi. Ez az egyetlen dolog, amit szeretnék tőled.
V: A konfliktus köztünk ismert, de azt akarom, hogy vége legyen ennek a háborúnak.Mostantól én fair leszek veled.

01:37:20
Berham pasa: Jó reggelt  Pasa!
Ibrahim: Mit csinálsz itt?
B: Én jöttem ide, hogy nézzem meg a felséget.Tegnap este, de nem tudtam  mert egy nővel voltam.
I:Ki a fene vagy te?
B: Én vagyok a halál. Mostantól senki sem menthet  meg.
Felség! Egy fontos dologról szeretnék beszélni...


45. Nigar meglepődik, mikor Ibrahimot a szobájában találja, de a pasa megmagyarázza, hogy a Matrakos tud róla. Mikor utoljára beszélt vele, emlékeztte őt Viktóriára és hogy megmentette a fejét. Matraktsi azt mondja, ezzel a szégyennel fog élni egész életében, mire  a pasa azt feleli,hogy itt az ideje viszonoznia. Ibrahim is arra kéri, hogy vegye el Nigart, majd váljon el tőle, mert a nő az ő szeretője. Behran pasa meghallja ezt a beszélgetést. Ibrahim Nigarral tölti az éjszakát, amíg Hatice ikreknek ad életet. Valide azt mondja Daye asszonynak, hogy Hürrem biztosan valami mágiát használ a fiánál,a miért így viselkedik. Mahidevran betör a Valide szobájába és panaszkodk de a szultána türelemre inti, mert eljön a Hürremmel való háború kezdetétnek ideje.  Azt is mondja, hogy Szulejmán a szobjába fogja hívatni nemsokára. Ekkor Mahidevran kitör, mondván eddig türelmes volt, csendben maradt, de ezt nem tűri tovább. A szultán 10 éve nem ért hozzá, mikor a szobjába megy, még a párnájára se fekszik és a kezét sem fogja meg .. ezek  a legnagyobb megaláztatások egy nő számára. Valide meglepődik azon, amit hall. Összegyűltek, hogy nevet adjanak Hatice gyermekeinek, és imádkozzanak értük.  A szultán távozása után Mahidevran azt mondja Hürremnek, hogy valakinek végre le kellene szidnia, mire a szultána azt válaszolja, hogy ő akart szabályokat a hárembe és most ő az aki nem tartja be őket. Ibrahim azt tanácsolja Mahidevrannnak, hogy nyugodjon le, hogy meg tudja védeni  magát és Mustafát. Mahidevran azt kérdezi, hogy hogy tudja elviselni, hogy Hürrem egyre erősebb.. Bali Beyt a szultán Aybige védelmére utasítja. Bali Bey azt mondja Ibrahimnak, hogy bár Behran pasa megmentette az életét, ahogyan a szultán is, ő nem bizik benne. Mahidevran az uralkodóva szeretne beszélni, aki elutasítja, de a szultána addig nem megy el, amíg nem fogadja. Ezután fogadja a szultán, és leszidja a viselkedéséért.. Mahidevran azt mondja, hogy ő mindig is az ő szolgája, ágyasa volt és szereti őt. Azt is mondja, hogy elege van és szabadságot szeretne, mint Hürrem, hogy ki-be járhasson a palotában, Musztafával együtt., és végre szabad nőként szeretne élni. Dühösen távozásra utasítja Szulejmán, de előtte még elmondja, hogy ez a palota Musztafa otthona. Mahidevran kétségbeesetten sír  szobájában és azon tűnődik,hogy hogy élhetne Musztafa nélkül. Musztafa eldönti, hogy beszél apjával. Elmondja, hogy nem tudja, hogy anyja miért sír és mi a bánata. A szultán azt mondja, hogy a nők érzékenyek, de ne aggódjon, nem fogja hagyni hogy Mahidevran elhagyja  a palotát. A herceg azt mondja, hogy anyjával együtt fog távozni és nem engedi, hogy bárki miatt sírjon anyja újra. Musztfa azt mondja, hogy apjától tanulta ezt, aki mindig Validét védi. Szulejmán azt mondja Ibrahimnak, hogy legidősebb fia felnőtt, és büszke rá. Musztafa elbúcsúzik testvéreitől, majd anyja azt mondja Hürremenk,hogy örüljön hogy elmennek, mert sokkal erősebben fognak visszatérni., mert  a trónörökös vele van.  A szultána elbúcsúzik a validétől., aki azt mondja neki, hogy ne aggódjon, hamarosan megszabadulnak Hürremtől és visszakapja majd őt. Musztafa azt kérdezi Ibrahimtól, hogy az apja mérges-e, mire a pasa azt feleli, hogy az uralkodó szereti őt. Bali Beynek nehézségei akadnak Aybigével, mert elvitte a lovát és elment., majd provokálja, hogy ő az egyetlen aki meg fogja védeni, megfenyegegeti egy késsel. Ibrahim egy ház papírjait küldi Nigarnak, valamint egy levelet, amelyben megkéri, hogy maradjon itt. Aybige Bali Bey viselkedéséről panaszkodik Hürremnek, mire a szultána csak mosolyog, mert inkább szimpátiát hall Aybige szavaiban, mindsem dühöt.  Behran pasa iszik és az Ibrahim pasa elleni merényletről beszél Helennek, valamint arról hogy a mögötte lévő tűz fogja elpusztítani Ibrahimot. Helen Gül agán keresztül próbálja meg informálni Bali Beyt, de az aga elmondja Hürremnek. Hürrem elmondja Ibrahimnak, hogy Behran pasa megpróbálta megmérgezni a nyíllal, és mikor a pasa megkérdezi, hogy miért mondja el ezt neki, azt feleli, hogy nem akarja, hogy a szultán megtudja, hogy néhány ember arra gyanakszik, hogy ő volt. Behran pasa küld valamit Nigarnak és  azt mondja hogy Ibrahim visszakéri, amit elküldött neki. Így a ház papírjai és Ibrahim levele Behran pasa kezébe kerül. Daye szól Hürremnek, hogy a Valide vacsorára várja, amin a szultána meglepődik , ugyanúgy mint Hatice, de anyja megnyugtatja, hogy ez csak a szultán kedvéért van. Ibrahim találkozik Behran pasával és azt mondja neki, hogy ne játsszon a tűzzel.  Behran azt mondja neki, hogy ha nem segít neki, hogy Vezír legyen, elmondja a szultánnak a kapcsolatát Nigarral. Ibrahim azt mondja, hogy nem hagyja, hogy utasításokat osztogasson neki, mire a pasa elmondja neki, hogy nála vannak a ház papírjai és a levél amit Nigarnak írt, a pecsétjével. Erre Ibrahim dühös lesz és halálosan megfenyegeti Behran pasát egy karddal. Bali Bey azt tanácsolja Ibrahimnak, hogy vigyázzon Behrannal, mire a pasa megnyugtatja, hogy figyel erre. Egyik emberétől azt kéri, hogy szabaduljon meg Behrantól és másnap jelenti is, hogy amit kért, megtette. Hürrem hasfájásra panaszkodik, és a Valide megnyugtatja, hogy ne féljen, nem fogja megmérgezni. Hürrem megkérdezi, hogy miért hívta meg vacsorára, mire azt feleli,hogyha Szulejmán azt szeretné, hogy béke legyen közöttük, akkor ő is, és azt mondja neki, hogy mostantól igazságos lesz vele. Másnap Ibrahim pasa élve látja Behran pasát, aki azért jött a palotába, hogy bejelentse a szultánnak, hogy tegnap egy nő a karjai között halt meg mérgezett bor miatt. Mikor ibrahim megkérdezi, hogy mégis mit gondol, ki ő, erre azt válaszolja a pasa, hogy a „Végzetetd”, majd Szulejmánhoz kér bebocsátást, mert valami fontos dologról szeretne beszélni vele!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése