Csodálatos Század Viki&Henni forditásai Szulejmános oldal párbeszédei a magyar részekből

A blogban található összes fordítást szerzői jogvédelem illeti. Annak bármilyen formájú felhasználásához a tulajdonos írásbeli engedélye szükséges!Csodálatos Század Viki&Henni forditásai a török részekből Szulejmános oldal párbeszédei a magyar részekből

2013. június 22., szombat

18.rész Leirása

Szulejmán:Elismerésem.Láttam milyen képeket alkottál és tetszenek.Tény,hogy remek festő vagy.
Leo:Örülök,hogy elnyerték a tetszésedet nagyuram...
Hürrem elkezd nagyon köhögni,mint aki megakar fulladni..
Szulejmán:Ejnye..ejnye..jól vagy?
Hürrem:Igen jól.Semmi baj.
Valide:Lélegezz mélyeket.Adj neki vizet.
Szulejmán:Mi volt ez?Valami roham?
Hürrem:Bocsáss meg nagyuram.Hirtelen itt szúrni kezdett és nem kaptam levegőt.
Szulejmán:Hívj orvost!
Hürrem:Nem kell,nincs bajom.Elmúlt már.
Hürrem kimegy,majd Hatice is utánamegy,mert szeretné tudni,hogy van.Hürrem visszaemlékezik arra amikor elszakították őket egymástól Leoval..
Hürrem:Hogy kerül ide?
Hatice:Tessék?
Hürrem:Hatice..
Hatice:Maradj fekve.Hívom az orvost.
Hürrem:Nem kell.Jól vagyok.......
Hatice:Mi volt ez?Mitől lettél ily rosszul hirtelen?
Hürrem:Mindegy úrnőm már elmúlt.A sírás megnyugtatott.
Hatice:De valami okozta.
Hürrem:A szülés.Ilyenkor még a szokottnál is érzékenyebb vagyok.A szívem néha össze vissza kalapál.Nehezen kapok levegőt,míg nem az egész sírásba torkol.
Hatice:Minden indok nélkül?
Hürrem:Legjobb barátomnak tartalak.Így nem lehet előtted titkom.
Hatice:Helyesen érzed.Halljam mi bánt.
Hürrem:Félek a boldogságom már nem tart soká,hogy elválasztanak az uralkodótól és rágalmazni fognak,érdemtelennek mondanak.
Hatice:A szultán a tenyerén hordoz téged,Hürrem.Alapja sincs annak amit érzel.
Hürrem:Igen tudom.Nem tehetek róla,de akkor is ezt érzem.
Hatice:Próbáld elfelejteni.Ne gondolj ilyenekre.
Szulejmán:Jó ideje itt vagy már.Igaz?Megszoktad már valamennyire az ittlétet?
Ibrahim:Egyenlőre még a munka elvonja a figyelmét,nagyuram.
Leo:Padisahom,mihelyt itt végeztem..szeretnék hazatérni.
Szulejmán:Ne feledd,hogy az én arcképem is hátra van még.És most,hogy a menyegző megvolt időt is szakítok rá.
Mahidevran is engedélyt kér,hogy megnézhesse mi van Hürremel és Haticeval...

Hürrem:Csak képzelem ezt.Nem lehet,ő meghalt...meghalt.

Szulejmán:Hürrem,jobban vagy?
Hürrem:Igen,nagyuram.
Szulejmán:Helyes.Egyél..igazán ízletes.Leo holnap jöjjön el hozzám.
Ibrahim:Arcképed ügyében?
Szulejmán:Igen,Ibrahim.És azután egy közös festményt is kérek Hürremmel.Úgy hiszem meg tudja festeni boldogságunkat.
Leo:Megtiszteltetés nagyuram.
Szulejmán:Elmehetsz ifjú..

Mahidevran:Hürrem..Hürrem..
Hürrem:Mi a fenét csinálsz te itt?
Mahidevran:Ne félj,csak kérdeznék tőled valamit.
Hürrem:Nem érdekelsz,tűnj innen.Menj!
Mahidevran:Miért támadsz rám azonnal?Talán titkolsz előlem valamit?
Hürrem:Nincsen titkom.
Mahidevran:Észrevettem ám tegnap.Láttam,hogy néztetek egymásra azzal a fiúval.A kis festővel.Leo,tudod.
Hürrem:Sehogy sem néztünk.
Mahidevran:Ő is Krímí.Kiderült tegnap.Nyilván azért ismered.De mennyire.Egész közelről,igaz?Mesélj hát..
Hürrem:Nem..nem ismerem.Nem tudom ki az a Leo..Leo..Nem!Mahidevran hova lett?Az előbb itt volt.
Gülnihal:Itt ugyan nem.
Hürrem:Álom volt.
Gülnihal:Leo nevét is mormoltad.Arra emlékszel.
Hürrem:Milyen Leo,mire emlékezzek?
Gülnihal:Hogy szólongattad Hürrem.Hallottam Leot mondtál.
Hürrem:Akkor rosszul halottad.
Gülnihal:Meséltél is róla.
Hürrem:Mit meséltem?
Gülnihal:Azt,hogy volt egy Leo nevű szerelmed.Még a falutokban,egybe is akartatok kelni,de úgy mondtad a tatárok megölték.
Hürrem:Tényleg.Őt is Leonak hívták,de már jó ideje meghalt.
Gülnihal:Akkor  ez a magyarázata,ez a festő előhozta az emlékét.
Hürrem:Hát mindegy,csupán álom volt.Hoznál egy kis vizet.Kiszáradt a torkom.

Matrakci:A Fortuna nevű hajó kapitányát keresem,Antoniot.Merre találom?
Halász:Rögtön ott láthatod uram.Az emberével táblázik.A kalapos.
Matrakci:Üdvözlet nektek.Mondd,te vagy Antonio kapitány?
Antonio:Ki kérdezi,és főként miért?
Matrakci:Victoria nevében jöttem.
Antonio:Victoria küldött?
Matrakci:Igen.Arra kért adjam át ezt neked.Szomorú a leányzó.Hiányzik neki a családja,levélben írta meg nagybátyjának hogylétét.
Antonio:Értelek.Hol talállak,ha választ küldenének?
Matrakci:A nagy piacon jól ismernek a népek.Csak mondd,hogy a Matrakost keresed.
Antonio:Jól van.Továbbítom a levelet.

Victoria levele:
"Lajos király,uram.Az uralkodó húga Hatice hercegnő férjhez ment.Kérésére,mint társalkodónőjét engem is átküldtek vele Ibrahim pasa palotájába.Ami megnehezíti azon terveinket,hogy mielőbb Szulejmán szultán közelébe kerüljek.Jó hír azonban,hogy a szultán ennek a palotának is gyakori vendége.Így bosszúmat,ha megkésve is ígéretem szerint teljesíthetem."

Ibrahim:Hálát adok a fényességesnek,hogy minden reggel a te szépséges szemeid tekintenek rám.Páratlan örömet adva nekem.
Hatice:Az este amikor Hürrem után siettem a szobába.Megtudtam mi okozta a baját.Fél,hogy elveszíti az uralkodót.Bár azt nem tudom mi ennek a magyarázata.Asszonyként engem is fenyeget ilyesmi?
Ibrahim:Hürrem Sultana rettegése egy életen át is eltarthat,ha nem tanul meg együtt élni a félelmeivel.De te,te ilyen érzést biztos nem tapasztalsz meg,amíg csak mellettem vagy.
Hatice:Köszönöm Ibrahim.
Ibrahim:Ma elviszem Musztafa herceget a janicsárok táborába.
Hatice:Jó ötlet..örülni fog neki.

Gülsah:Úrnőm.Kitaláltam a módját hogyan lehetne..
Mahidevran:Ne kezd megint,hogy megölöd Hürremet.
Gülsah:Nem asszonyom.Már nem áll szándékomban.Rájöttem mivel bosszanthatnánk őt fel.
Mahidevran:És mivel?
Gülsah:Költözéssel.Úrnőm..Hatice asszon távozásával a lakosztálya megüresedett.Te pedig bátran igényt tarthatnál rá.Itt méltóbb helyed lenne.Terasza van,ráadásul páratlanul szép kilátás nyílik mindenre.

Matrakci elmondja Sadikanak,hogy átadta a levelét Antonio kapitánynak.Matrakci cserébe semmi mást nem kér csak azt,hogy mosolyogjon...

Hatice:Mit nézel ennyire?
Ibrahim:Innen láthatod.A Matrakos csendben belehabarodott a kis Sadikaba.
Hatice:Egy szolgába?
Ibrahim:Nincs ezzel baj.Annak idején ő maga hozta el hozzám.Igen rossz állapotban volt.Hadjárataink után ajánlottam be őt a hárembe.Kedvesem a Matrakos igen sok jót tett velem..szeretném ha feleségül kapná ezt a leányzót.
Hatice:Szándékod felett nekem nincs döntésem,uram.A szerelmesek legyenek egymáséi,e fölött végképp nincs döntésem.
Ibrahim,Matrakos és Leo elindulnak a palotába...

Hürrem:Nagyuram.
Szulejmán:Üdvözöllek Hürrem.Ne ácsorogj,ülj le ide.Jobban vagy?Ugye már nem fáj a hasad?
Hürrem:Nem uram.Köszönöm.
Szulejmán:Akkor jó.Mondd hát Hürrem.Miért akartál engem látni.
Hürrem:Egyetlen uram.Ezer és egy oka van annak,ha látni szeretnélek.Nem sorolom.Hiányoztál.
Szulejmán:Úgy nincs semmi mondanivalód.
Hürrem:Inkább kérésem van.Mégsem szeretném azt a közös festményt.
Szulejmán:Pedig úgy láttam boldoggá tenne.Mi változott?
Hürrem:Láttam,hogy a Validenek nem igazán tetszett ez az ötleted.Nem akarom,hogy nehezteljen rám emiatt.Vagy haragudna.
Szulejmán:Döntésem védelme alatt állsz.Ne legyenek aggodalmaid.Menj és készülj rá.

Szulejmán:Tudom mennyire szíven viseled Musztafa ügyét Ibrahim.De ne feledd mögötte sorakoznak még a hercegek.Mehmet és Selim is ott van még.
Ibrahim:Nagyuram én őket is ugyanúgy pártolom.Életemet adnám értük..

23 nappal korábban:
Óhajoddal a mai nappal kezdődően Kairó minden dzsámijában  a déli ima Ahmet Han őméltósága a segítő király nevében hangzik el,s a pénteki ima is Egyiptom új szultánjának dicsőségéért mondatik.
Ahmet pasa:Milyen fogadtatást válthat ki,hogy ezentúl nevemre mondják a pénteki imát?
A nép hálával fogadja jöttödet és fényességes uralkodásodnak kezdetét szultánom.
Ahmet pasa:Helyes.Kadizade Mehmet Efendi téged nevezlek ki szultánátusunk élére.Tegyék közhírré.
Kadizade:Köszönöm a megtisztelő címet nagyuram.Igyekszem legjobb tudásommal megszolgálni.
Ahmet pasa:Az új pénzünk készül?
Felséges szultánom a pénzverdék ígérik,hogy elkészülnek a kívánt időre.De a kézjegyed nélküli aranyvereteket máris bemutatjuk neked.
Ahmet pasa:Kérésemnek megfelelően Szulejmán szultán pénzét beolvasztottátok ezekbe?
Igen szultánom.Az összes kincstári aranyunkat felhasználtunk a készítéshez.
Ahmet pasa:Remek.A nyomát sem akarom látni itt Egyiptomban.Lobogóinkat tűzzék ki minden magaslatra .Jelképünk mostantól a tűz színe rajta az arab és mameluk bégek keresztje az én két kardos címeremmel összefogva.Uralmamat és az országot mától ennek szellemében védjük meg.

Szulejmán:Nem vagyok nyugodt Ahmet pasa miatt.Ha ma nem is ,de később komoly gondjaink lesznek vele.Mostani feladat körével hűségét és elkötelezettségét kellene bizonyítania az Oszmán állam felé.Annyiban felelősséged a kiküldetése,hogy kudarca esetén te mész oda és hozod el nekem a fejét.
Ibrahim:Reméljük erre nem kerül sor.

Matrakci:Szavamra tengerkék.Mintha a világ összes óceánja egyesült volna és benne hullámozna.És azok a csodálatos keblek.Ejnye..hova kapkodsz.Ne idegeskedj.Kezed lábad reszket.Ne aggódj,ha az uralkodónak nem tetszik a kép legfeljebb száműz téged.Viszont a kedvencét és hercegeink anyját Hürrem Sultanat csúnyának fested meg akkor bizony jajj neked.

Mahidevran:Remélem nem bánjuk meg egy napon Ibrahim.
Ibrahim:Mit bánnánk meg asszonyom.Nem értem szavaidat.
Mahidevran:Végre sikerült száműzni a régi palotába,erre te visszahozatod és láthatod mi történik azóta.Újra Hürrem lett a fontos.Még szerelmes képet is készítettnek.

Szulejmán:Csodás időnk van ma.

Szulejmán:Idekint festesz meg,igaz?
Leo:Nagyuram,ha gondolod el is kezdhetjük.
Szulejmán:Várjunk még.Hürrem Sultana is érkezik.
Hürrem:Hová kell állnom?
Szulejmán:Hogy képzelted Leo?
Leo:Nagyuram,te foglalj helyet.A szultána őméltósága tőled balra egy kicsi távolabb álljon.
Gülsah pedig arra emlékezteti Mahidevrant,hogy beszéljen a Valideval az új lakosztályról.Mahoidevran pedig egyre jobban féltékeny Hürremre...

Hürrem:Ne bámulj ostoba.Örülök,hogy életben vagy.Azt hittem régen meghaltál.
Leo:Én is rólad.Miután évekig kerestelek.Már a reményem is elhagyott.Míg nem itt megláttalak.
Hürrem:Nem beszéltél itt rólunk senkinek,semmiről.
Leo:Nem.Nem is sejtik,hogy ismerlek.
Hürrem:Maradjon is így.Nem derülhet ki.Érted?

Mahidevran meggyőzi a Validet,hogy engedélyezze neki azt,hogy Musztafával együtt átköltözhessen Hatice lakrészébe.Hürrem pedig az uralkodót győzi meg arról,hogy egyenlőre hagyják abba a festmény készítését..

Musztafa:Apám..
Szulejmán:Igazi vitéz lettél.A janicsárok máris retteghetnek.Nagy fiam.Nem félsz ugye?
Musztafa:Nem apám.
Szulejmán:Nagyon helyes.Bátraké a győzelem.Tudod.

Ibrahim elviszi Musztafát a janicsárok táborába:
Musztafa:Szultáni janicsár egység üdvözlet.
Janicsárok:Üdvözlet Musztafa herceg.Éljen sokáig Musztafa herceg.

Musztafa:És ha nem én leszek a legjobb akkor,hogy vezetem őket?
Ibrahim:A vezetéshez nem elsősorban a kardforgatáshoz kell érteni.Fontosabb a sereg rendjét fenntartani.
Musztafa:Te már képes lennél erre Ibrahim pasa?
Ibrahim:Igen,képes.
Musztafa:Akkor engem is taníts meg rá.
Ibrahim:Három szabályhoz kell igazodnod.SOSE HAZUDJ,NE KIVÉTELEZZ,ÉS NE PLETYKÁLKODJ.
Musztafa:Az meg mit jelent?
Ibrahim:A pletyka?Amikor másokról beszélsz a hátuk mögött anélkül,hogy hallanák.A seregben,ahogy karodra,fejedre,eszedre is vigyáznod kell.Haragot soha senkivel ne tarts.Ne irigykedj arra aki ügyesebb.Láss mindent,de semmit ne mondj arról amit látsz.Ne légy mohó és ne tégy olyat amihez nincs jogod.Légy megértő,de ha kell sújts le erővel.Ne kényeztesd ,de jutalmazd őket.A kicsivel méltón a naggyal tisztelettel bánj.
Musztafa:Nem valami könnyű.
Ibrahim:És ezek még csak az alaptételek herceg.Hittel és tapasztalattal mind elsajátítod majd .Ami biztos egy ilyen különítményt elvezetni nem egyszerű.Ezért kell lelkiismeretesen tanulnod.
Janicsár:Ha csak az nem minődül kívánságnak,hogy harcba mennénk már új diadalra.
Ibrahim:Alig egy éve tértünk vissza Rodosz szigetéről...Háborúba sose indulj készületlenül.

Ibrahim:Jövendőbeli asszonyodat és tehenedet a saját faludból válaszd.Anyám mondta mindig kiskoromban.
Hatice:De te pedig kivételesen nem fogadtad meg a tanácsát.Igaz?
Ibrahim:Kedvesem.Én otthonom,falum és asszonyom itt van ezen a szent helyen.

Hürrem kihallgatja Nigar és Sümbül beszélgetését amiből megtudja,hogy mi Mahidevran terve és rögtön az uralkodóhoz megy,hogy ezt megakadályozza..

Szulejmán:Kincsem,szépségem,fényem,életem,mindenem TE vagy..egyetlen érzést jelentesz nekem és az a SZERELEM.Asszonyom..
Hürrem:Ha zavarlak,bocsánatodat kérem nagyuram.Nem szándékom.
Szulejmán:Kerülj csak beljebb.Sosem zavarsz.
Hürrem:Csak nem verset írsz uram?Nekem szól talán?
Szulejmán:Gyönyörűm,támaszom,álmom,bódító holdfényem,tavaszom,örömöm,napom,éjjeli boldogságom...törnek elő a szavak,de még nem készült el.
Hürrem:És meddig írod még?
Szulejmán:Addig írom amíg a szerelmünk él,kedvesem.
Hürrem:Úgy sohasem fejezed be.Kimegyünk a teraszra?Szeretem ezt a helyet.Itt mindig megnyugszom.Békét sugároz.
Szulejmán:Bármikor kijöhetsz.
Hürrem:Aggódom gyermekeink miatt nagyuram.Mehmet,Selim,Mihrimah szűkösen vagyunk már.Nem elég hozzájuk lakrészem.
Szulejmán:Igazad van.Három gyerek mellé a szolganép,kényelmetlen lehet nektek.Valóban új lakrészre lesz szükségetek.Magam is gondolhattam volna rá.
Hürrem:Engedélyeznéd,hogy máshova költözzünk?
Szulejmán:Természetesen,csak először ki kell gondolnunk,hogy hova.
Hürrem:Nekem lenne egy elképzelésem,de az nem tudom mennyire megoldható.
Szulejmán:Meglátjuk.Mondd csak.Hatice lakosztálya?
Hürrem:Tudtommal úrnőm már nem tart rá igényt.Terasza is van,elég tágas a gyerekeknek,jó lenne...





Szulejmán:Nem értetted amit mondtam?
Sümbül:De minden szavadat uram.
Szulejmán:Akkor ne ácsorogj itt.Tedd a dolgodat.
Sümbül:Tenném én örömmel..csak hát..
Szulejmán:Igen?
Sümbül:Nem kellene a Valideval is egyeztetned..
Szulejmán:Még egy árva szót szólsz itt helyben kitépem a nyelvedet azután pedig.....
Sümbül:Parancsodra nagyuram.Intézkedem.

Szulejmán:De korán itt vagy ma.Még van idő a ceremóniáig.
Ibrahim:Nagyuram.
Szulejmán:Mit hoztál?
Ibrahim:Kadizade Efendi egyiptomi jelentése.Íme a pénz amit az áruló Ahmet pasa veretett.
Szulejmán:Fogd kísérőidet és haladéktalanul indulj Egyiptomba.Hozd el nekem ennek az áruló pasának a fejét.
Ibrahim:Ahogy parancsolod nagyuram.
Szulejmán:Á előbb küldj választ Kadizade Efendinek.Viselkedjen továbbra is úgy,mintha Ahmet pasa mellett állna,hogy az ne is sejtse küldetésed valódi célját.

Kadizade Efendi levele:
"Nagybecsű Ibrahim pasa.Parancsodnak eleget téve,tudatom veled az elmúlt időszak fejleményeit innen Egyiptomból.Ahmet pasa ki a padisah nevében az ország helytartója lett,összefogott az itteni arab sejkekkel és mameluk vezetőkkel,megszegve ezzel az Oszmán Államnak tett esküjét.Kairó dzsámijaiban immár saját nevére mondatja ki a pénteki imát,szultánná kiáltotta ki magát és saját aranypénzt veretett.Lobogóit melyek az arab és mameluk bégekkel kötött egyezségét jelképezik,kitűzette minden vár és palota fokára.Emellett új adókat vezetett be mivel a nép vállára újabb hatalmas terheket ró.Engem kért fel hivatala vezetésére,mit elvállaltam,hogy ne leplezzem le magam."

Hürrem:Nigar,én Daye asszonyom.
Nigar:Na még csak azt kéne,meg ne hallja,hogy ilyeneket mondasz Hürrem.
Hürrem:De kicsinosítottad magad..Készülsz tán valahova?Rajongó?
Nigar:Ne gúnyolódj.Milyen rajongó?Ide hozzád jöttem.Inkább te tűnsz ma kicsit másnak.Bal lábbal keltél volna?
Hürrem:Biztosan a meleg miatt.
Nigar:Kimenjünk a kertbe?
Hürrem:Inkább Hatice teraszára úgyis üres.Lehet ugye?
Nigar:Értem.Szóval hallottál a dologról.
Hürrem:Hallottam szerencsére és tettem is ellene.Miért titkoltad el?Vagy azt szeretted volna,hogy Mahidevran kapja meg a lakrészt?
Nigar:Ki más kapná.A Valide a minap neki ígérte .

Valide megtudja Daye asszonytól,hogy Hürrem fogja elfoglalni Hatice lakosztályát......
Szulejmán:Jó anyám.Fontos ügyben jöttem.Ahmet pasa Egyiptomban szembeszállt akaratommal,elárulta családunkat az Oszmán házat és önkényuralomra tört.
Valide:Egészen bizonyos?Nem lehet téves a híresztelés?
Szulejmán:A forrás megbízható.Nincs kétségem.Elárult bennünket és felkelésre készül.Szultánnak kiáltották ki.Ibrahim pasát küldöm el hozzá,hogy ott helyben vetesse fejét.
Valide:Az ilyen mást nem is érdemel.
Szulejmán:Most pedig engedelmeddel sietek Musztafával  a janicsárok ceremóniájára.
Valide:Menj áldásommal fiam.Allah kísérjen.

Mahidevran:Jöttünk megnézni,hogy alakul az átalakítás.
Sümbül:Megtisztelsz.Jó szerencsére.
Hürrem:Sümbül aga,Mahidevran úrnőm.
Mahidevran:Neked mi dolgod van itt?
Hürrem:Megtekinteném a lakosztályomat.
Mahidevran:Úgy kissé eltévedtél.Az nem itt van.
Hürrem:Ja igen.Te még bizonyára nem tudod a hírt.Az uralkodó új lakrésszel ajándékozott meg.Sümbül aga tanúsítja.Kérlek mondd el úrnődnek kinek rendezitek be ezt a lakrészt.
Sümbül:Neked készítjük elő asszonyom.
Mahidevran:Ez,hogy lehetséges.
Sümbül:Az uralkodó óhajával úrnőm.Ma reggel adta parancsba.

Hürrem:Mostantól az enyém.
Nigar:Néha félelmetes tudsz lenni.
Hürrem:Féljenek is tőlem akik ellenségeim,de neked nem kell.Látod,eljutottam egy felsőbb szintre a palotában.A belső kert,az uralkodó,miközben egy város előttem hever.

Mahidevran sértődötten járul a Valide elé az miatt,hogy mégsem ő költözhet Hatice lakosztályába..

Ibrahim:Kezdődjön a pénzosztó ceremónia.

"Emelt fővel tüzes szívvel és véres karddal .Együtt e nemes helyen összegyűlt most a sereged uram.Áldásodért áldásoddal..sikerre,diadalra szomjazva.A padisah szolgái vagyunk.Tízszer,százszor,ezerszer...Mohamed nevére esküszünk bölcs prófétánkra,hogy a harcban mindvégig követjük szultánunkat és mindenkori uralkodónkat.Allah segedelmével a halálunkig....halálig..."
Szulejmán:Musztafa herceg..fogadd tőlem ezt a kardot.Viseld és forgasd mindaddig,amíg ennek a seregnek méltó vezetője nem leszel..Allah adjon erőt karodnak,irgalmat szívednek és igazságot az elmédnek.Vedd át.
Janicsárok:Éljen sokáig Musztafa herceg!Esküvel fogadjuk hűségünket!

Janicsár:Ünnepi édesség,az újratoborzásokon készítjük annak érdemeként,hogy megkaptuk bérünket és tovább szolgálhatjuk uralkodónkat.Ha fizetségünket időben megkapjuk az megédesíti napunkat és ezzel a főzettel tovább édesítjük azt.
Musztafa:És mi van ha nem kapjátok meg időben?
Janicsár:Akkor az üstöket felfordítjuk és megtagadjuk a szolgálatot.
Ibrahim:Kedvesem,Haticem.Engem is ez a napszak nyugtat.Fontos közlendővel jöttem és megértésedet kérem.Ahmet pasa Egyiptomban lázadást szít.Sürgősen oda kell menjek,hogy orvosoljam.
Hatice:Ayas pasa ne tudja őt helyetted békíteni?
Ibrahim:Nekem kell.Az uralkodó megparancsolta.
Hatice:Ne menj.Ha bajod esik én belehalok.
Ibrahim:Hatice.Nincs háború vagy felkelés semmilyen viszály ami tőled elszakíthatna.Visszajövök hozzád.
Hatice:Ibrahim.Egyiptom oly messze van.Ne menj.Kérlek.

Szulejmán:Lényeg,hogy Egyiptom kerüljön újra az Oszmán állam fennhatósága alá.Az áruló pedig bűnhődjön meg.Végeztem.
Ibrahim pedig gondoskodik az édesapjáról és a testvéréről,hogy egy szandzsákba helyezzék el őket...

Hürrem:El kell menned innen.
Leo:Ne kérd.Vagy csak úgy,hogy te is eljössz velem.
Hürrem:Veszélybe sodorsz.Mielőbb fejezd ezt be és indulj haza.Légyszives.
Leo:Most,hogy végre megleltelek.Nem szeretsz más?
Hürrem:Ne itt beszéljük ezt meg.A pasa palotájában leszek aznap. mikor ő Egyiptomba megy.Ami mondandód van,ott meghallgatom.
Leo:Ahhoz már egy élet is kevés lenne.

Nigar:Miről beszéltetek?
Hürrem:Finoman közöltem vele,hogyha csúnya leszek elbúcsúzhat mindkét kezétől.
Nigar:El is hiszem.Kedves ösztönzés.

Hatice:Jaj Gülfem.Máris el kell váljunk.Oly hosszú várakozás után végre együtt lehettünk és most elmegy.Tán örökre.Olyan rossz érzésem van.
Gülfem:Asszonyom.Nem egyedül megy.Egész seregeket visz.Ibrahim pasa egészségben és diadalban tér vissza hozzád.
Hatice:Adja ég Gülfem.
Gülfem:Úrnőm.
Hatice:Mást nem is kérek az úrtól.Csak őt.
Gülfem:Rosszul vagy?Hatice Sultana.Asszonyom.Hallasz engem?Asszonyom.

Valide:Mi az lányom.Mi a baj?Beszélj végre lányom.Ne rémissz meg.
Hatice:Bocsáss meg anyám,de még magam sem hiszem el.Terhes vagyok.Gyermekem lesz.
Valide:Allahra,mindjárt elájulok.Egész biztos?
Gülfem:A bába ma megvizsgálta.Nagy riadalom történt,mert egyszer csak elájult.De szerencsére az állapota miatt.
Valide:Hallod ezt Daye?Újabb unokám születik.
Daye:Csodás hír.Allah adjon neki..hosszú,boldog életet.
Hatice:Csak veled osztottam meg.És nem tudom,hogy épp útja előtt mondjam el Ibrahimnak.Úgy még jobban aggódna értünk.
Gülfem:Úrnőm egy ilyen hír sokkal inkább gyors visszatérésre ösztönözné.
Valide:Menj..mondd el bátran.Erőt fog neki adni,hogy épen és egészségesen térjen haza.Indulj oda máris.Eredj,hamar...

Ibrahim közben elbúcsúzik Szulejmántól és kéri,ha nem tér vissza vigyázzon Haticera...,de Szulejmán bízik benne,hogy minden rendben lesz és sikerekkel tér vissza.

Hürrem:Az egész mindenség látszik.
Musztafa:Mehmet testvérem.
Hürrem:Integess a bátyádnak...

Ibrahim:Kedvesem.Otthonunkban szerettem volna elbúcsúzni tőled.Mi történt?
Hatice:Ennek a kertnek talán minden szegletében sírtam már.De ma legnagyobb örömöm helye.Szívem alatt,szíved mellett valami mást is hordok.Gyermekünk lesz.
Ibrahim:Szerelmem.
Hatice:Ibrahim.
Ibrahim:Köszönöm.
Hatice:Elég volt.Örülsz?Mától együtt várjuk visszatértedet.
Ibrahim:Kedvesem.Jajj istenem.

Hürrem:Hatice várandós.Hitted volna?
Nigar:Imádkoztam érte.
Hürrem:Musztafa...hogy vagy?
Musztafa:Jól.
Hürrem:Tudom nem tőled függ,de lakrészem ajtaja ugyanúgy nyitva áll előtted.

Hürrem a Valide elé járul és megkéri,hogy engedje meg amikor az ideje engedi Hatice mellett lehessen..(Titkolt szándéka,hogy így beszélni tudjon Leoval..Gülsah pedig Mahidevran parancsára nyomást akar gyakorolni Nigarra.(Gülsah belopózik Nigarhoz és egy zsákot húz a fejére)

Szulejmán:Hatice várandós?
Valide:Ez a gyermek bizonyosan  megkoronázza boldogságát.
Szulejmán:Ibrahimnak is hallania kell ezt a jó hírt.
Valide:Hatice búcsújával már elmondta neki.Hürrem pedig felajánlott,hogy vigyáz rá és a közelében marad..

Hürrem:Vedd le rólam a tekinteted.Fordulj meg.A sors játéka lehet ez.Mikor már végre elfelejtettelek.
Leo:Elfelejtettél engem?És boldog vagy azóta?
Hürrem:Igen.Nagyon.Gyermekek kötnek már ide és a szultán kit szívből szeretek.Menj el Leo.
Leo:Megtaláltalak,ennyit érne a szerelmem..
Hürrem:Ha kiderül a múltunk akkor téged is ,engem is és a gyerekeimet is megölik.Könyörögve kérlek.Menj el Leo.
A beszélgetésüket meghallja Sadika is az ajtó mögül hallgatózva...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése