Csodálatos Század Viki&Henni forditásai Szulejmános oldal párbeszédei a magyar részekből

A blogban található összes fordítást szerzői jogvédelem illeti. Annak bármilyen formájú felhasználásához a tulajdonos írásbeli engedélye szükséges!Csodálatos Század Viki&Henni forditásai a török részekből Szulejmános oldal párbeszédei a magyar részekből

2013. június 22., szombat

19.rész Leirása

Hürrem:Meg kell,hogy értsd,így lesz a legjobb.El kell menned.Nem reménykedhetsz semmiben.Leo,szépen kérlek menj el,próbálj meg elfelejteni.
Leo:Arra én képtelen lennék.Te is érts meg engem.Nagy nehezen megtaláltalak és még csak rád sem nézhetek.Ez tudod milyen érzés?Mi lesz akkor velünk?
Hürrem:Menj el innen.
Leo:Alex!Mi lesz akkor velünk?
Hürrem:Ne szólíts engem Alexnek.Hürrem Sultana vagyok.Utoljára mondom.Menj el vagy meghalsz.Nagyuram,ez ám a meglepetés.Nem számítottam rád.
Szulejmán:Húgomat jöttem meglátogatni.Jókívánságaimmal a gyermekáldáshoz.
Hürrem:Leo Efendi éppen azt meséli,hogyan készülnek a festményei.
Szulejmán:Még ez sincs teljesen kész.
Leo:Nos nem.A pasa odafentre még szeretne néhány ikont készíttetni.
Szulejmán egy újabb megbízatást akar adni Leonak:"Az ágyam feletti részre fess,hogy azt nézve aludjak el.Kérésem pedig,hogy az égboltot fesd meg nekem.Egyik részén a holddal a másikon pedig a nappal.Az egyik oldalon fényes fehér felhőkkel körülvéve,míg a másikon az éjszaka sötétjével és ékes csillagaival."
Szulejmán:Áldásommal érkeztem leendő gyermeked tiszteletére.Allah oltalmazza őt egészségben és boldogságban.
Hatice:Fogadom az áldásodat ,hálás vagyok Allahnak,ki élettel hálálja szerelmünket..
Mahidevran:Állj fel!Azt mondtam állj fel,Nigar!
Nigar:Asszonyom.
Mahidevran:Jól figyelj arra amit mondok.Már többször figyelmeztettelek Nigar asszony.De megint elfelejtetted ki itt az úrnő.
Nigar:Asszonyom,én.
Mahidevran:Hürremnek hajbókolsz,csak őt szolgálod,neki lesed minden óhaját.Azt hiszed nem látom milyen kis játékot űztök,hogy minden erőtökkel azon vagytok,hogy engem eltávolítsatok...
Nigar:Asszonyom ez nem igaz.Én semmit nem tettem.Pusztán ami a kötelességem.
Mahidevran:Az a kötelességed,hogy nekem engedelmeskedj illetve már csak volt Nigar asszony.Nincs tovább.Ideje véget vetni ennek a cselszövésnek.Itt helyben megfojthatnálak téged,még csak bajom sem lenne a halálodból.Tudjuk,hogy egy gyilkos bújik meg a háremben.Akár te is lehetnél az,s általad még Hürrem is gyanúba keveredne.
Nigar:Asszonyom,ne.
Mahidevran:Szeretnél itt élni még egy keveset?Ez esetben mostantól engem is kell szolgálnod vagy istenemre megszűnsz létezni.Ezentúl is Hürrem mellett leszel,de tudni akarok minden egyes lépéséről.Figyelni fogod őt Nigar és ha olyat tesz vagy mondd ami engem is érint,azonnal elmondod.Különben búcsúzhatsz az életedtől.Megértetted?Megértetted?Helyes.Nem bánom egy kicsit még éldegélhetsz.

Kadizade Mehmet Efendi levele Kairóból Ibrahimnak:
"Tiszteletre méltó Ibrahim pasa.Kérésed ellenére kénytelen voltam beavatkozni az itteniügymenetekbe.Az uralkodó parancsát követve nem várhattam meg vele a te érkezésedet.Máskülönben Ahmet pasa tervezett lépései még nagyobb hatalmat biztosítottak neki.Nagy erőfeszítések árán ugyan,de sikerült meggyőzni a mameluk  bégeket és magunk oldalára állítani őket.A pénz tehát amit kiutaltál nekem hasznomra volt.Ezt követően azonnali támadást indítottunk Ahmet  pasa és cinkosai ellen miközben azok a kairói fürdőben időztek.Fejét vettem az áruló Ahmet pasának és lázadását felszámoltam.Biztonsággal várlak ide Egyiptomba,hogy irányításoddal helyreállítsuk a rendet és a fegyelmet..."
Kadizade:Ahmet pasa azt hitted itt kibúvót találhatsz Szulejmán szultán törvényei alól?
Ahmet:Fővezéremmé tettelek téged.Arannyal szórtam be utadat,s te ezzel hálálod meg?
Kadizade:Én inkább a dicső halált választanám,mint sem eláruljam a Birodalmat.A Fényességes Szulejmán szultán parancsára amiért szembe szegültél törvényeivel és elárultad az Oszmán Birodalmat megfosztalak téged minden méltóságodtól és azonnal  végrehajtandó halálbüntetésre ítéllek.
Ahmet:Allah irgalmazz nekem.Segítsd meg alattvalódat.Könyörülj rajtam.Mentsd meg lelkemet.

Szulejmán:A vereségből tanulni kell és nem menekülni előle.Ettől lesz az ember tapasztaltabb és persze erősebb.
Musztafa:Jó,majd tanulok belőle,de nyilazni már jól tudok.Ugye?
Szulejmán:Vadászni viszlek.Ott majd fény derül tudásodra.A mozdulatlan célt rendre eltalálod,de vajon mozgó célpontot is letudod lőni.
Musztafa:Menjünk most.Mindjárt.
Szulejmán:Most nem lehet.Ne félj.eljön az ideje.

Hürrem:Szépséges madárkáim.Hogy vagytok kedvesek?Te megint incselkedsz azt látom.Hallod?Mondja is a magáét.Tessék akkor neki felelni.

Nigar:Úrnőm.
Hürrem:Nigar.Gyere,nézd milyen helyesek.Ilyen a feltétlen szerelem.Történt valami?
Nigar:Mahidevrantól jövök.
Hürrem:Ne bosszants!Mit tett megint?
Nigar:Már rég elakartam mondani.
Hürrem:Nigar asszony.
Nigar:Ellenem szegült amiért téged pártollak.
Hürrem:Kényszerített tán valamire.
Nigar:Nem,de szándéka.Félek úrnőm.
Hürrem:Ne félj,Nigar.Amíg csak élek neked itt nem esik bajod.

Hürrem.Megint mi dolga  a szultánnál.
Nigar:Nem tudom.Bizonyára Musztafáért ment oda.Én is távoznék,ha megengeded.
Hürrem:Jó.

Matrakci:Hiába.Megérkezett a tavasz ilyenkor ahogy a fák úgy a szerelem is virágzik.Minden adott lenne örömömhöz..
Leo pedig csak Hürremre tud gondolni.Sadika pedig megakarja keresni Leo rajzai között azt ami Hürremről készült,de nem találja,mert "rajtakapják".

Hürrem:Nősz,mint a gomba és egyre helyesebb vagy.
Mehmet:A testvérem hol van?
Hürrem:Musztafa bátyádat kérdezed?
Mehmet:Ühüm.
Hürrem:Ahogy Gülnihal megjön átkísér hozzá játszani és játszhattok.

Gülnihal:Mindenki áradozik rólad.
Hürrem:Helyes.Valami egyéb hír?
Gülnihal:Megtudtam,hogy a szultán vadászni készül.
Hürrem:Vadászni?
Gülnihal:Még nem is hallottad?Állítólag Musztafát is viszi magával.
Hürrem:Őt ugye nem akire gondolok..
Gülnihal:Kétlem,hogy egyedül menne a fiával.Nyilván Mahidevran Sultana is velük tart,de ezt pontosan nem tudom.
Hürrem:Hol lesz a vadászat?
Gülnihal:Edirneben.Akár több napi is.Köztudott,hogy az uralkodó szívesen tölti ott az időt.
Hürrem:És az mikor esedékes?Eredj,tudd meg hamar.

Szulejmán:Fiam.Hogy van a hercegek gyöngye?
Hürrem:Nagyuram.Örül a szívem.
Mahidevran álmodozik arról,hogy Musztafa ,ő és az uralkodó édes hármasban fognak elmenni a vadászatra úgy,mint régen.A Valide brokátot visz ajándékba Mahidevrannak az útra.
Szulejmán:Én nagy fiam.Elviszem Musztafát vadászni.
Hürrem:Mehmetet nem akarod?Tudod mennyire szereti Musztafát.Mindig örömmel van vele.
Szulejmán:Még kicsi ehhez.
Hürrem:És ha én is veletek tartanék?Szívesen vigyázok mindkettőjükre.Persze csak,ha te így akarod.
Szulejmán:Várjunk ezzel Hürrem.Majd alkalomadtán megbeszéljük.Jó.
Megérkezik Sümbül ,Ibrahim levelével...

Ibrahim levele Szulejmánnak:
"Méltóságos nagyuram.Levelemet még utazásom alatt írom,mert az egyiptomi események engem is megelőztek.Míg én Rodoszon voltam,jelentést kaptam Kadizade Mehmet Efenditől,miszerint fejét vette az áruló Ahmet pasának és a lázadásban őt segítő bégeknek.Az egyiptomi felkelést tehát csírájában elfojtották.Napokon belül megérkezem Kairóba ahol immáron egyetlen feladatom lesz...bizalmadat meghálálva mielőbb helyreállítani a rendet  és fényességed törvényeit újra életbe léptetni."

Ibrahim levele Haticenak:
"Kedvesem.A végtelen víznek közepéről írok neked.Ami most nekem a nyugalom tengere is.A kikötőt elhagyva sokáig egy madárraj követett bennünket.Ám ahogy egyre távolodtunk a szárazföldtől,úgy hagytak el  minket.Ahogyan  én is elhagytalak téged.Igaz nem saját akaratomból.Kicsit tehát én is madárnak érzem magam.Egy főnixnek a szerelem egén.Aki azonátkelve most épp a magány hegye felé repül.Nagyon várom a pillanatot amikor visszatérek hozzád .Várom,hogy megszűnjön a messzeség ami most elválaszt bennünket és újra saját fészkünkben hallhassam szívednek dobbanását,érezzem bőrödnek részegítő illatát és ölelésed minden forróságát,hogy megint lelkes szolgája lehessek.Te vagy az egyetlen aki értelmet ad az életemnek,és az a csoda mellyel visszatértemkor várni fogsz.Mindmáig nem találok szavakat arra,hogy gyermekkel ajándékozol meg.Mámoros érzés,olyan amilyet ezidáig elképzelni sem mertem..."

Gülnihal:Mehmet útra kész.Összekészítettem a holmiját.
Hürrem:Jól van.Én is összeszedem magam.Te minek öltöztél így ki?
Gülnihal:Ha Mehmet megy,nekem is kell.Nem?
Hürrem:Az út során majd Esma ügyel Mehmetre.Te rád Selimet és Mihrimaht bízom.Itt a palotában.
Nigar:Azokat hova viszed?
Hürrem:Jönnek velem.Nem hagyom itt veletek...őrizetlenül.Senki nem gondozná őket.

Sümbül:Úrnőm..engedelmeddel a herceg holmiját  már korábban levitettem.
Mahidevran:Annál jobb.Úgy csak ez van.Hívj szolgákat és menjünk.
Sümbül:Asszonyom.Nekem azt mondták,te a palotába maradsz.
Mahidevran:Tessék?
Sümbül:Maga az uralkodó közölte velem személyesen amikor jelentettem.Csak a hercegeket Musztafát és Mehmetet viszi magával illetve még..
Mahidevran:Még kit?
Sümbül:Hürrem..Hürrem Sultanat..
Mahidevran:Szóval ő menjen inkább.

Valide:Rendesen vigyázol a babára?Pihensz eleget,ugye?
Hatice:Inkább már én érzem magam babának.
Valide:Elhiszem.
Hatice:Még a széltől is óvnak.Szinte semmit sem szabad,igaz?
Gülfem:Légy nyugodt,asszonyom.Gondját viselem úrnőmnek.Az orvosok pedig rendszeresen vizsgálják.
Valide:Köszönöm Gülfem.Tudom jó szolgája vagy Haticenek.Még is szeretném amíg Ibrahim pasa haza nem tér szemem előtt legyen és ne egymagában abban a palotában.
Hatice:Ígéretet tettem a pasának anyám.Megfogadtam,hogy az otthonunkban várom meg,de időnkét átjövök majd ide.Ezt is megígérem.Mert hiányoztok.
Szulejmán:Jó anyám.Hatice.Én szépséges húgom.Boldogságod az enyém is.Nem akartam áldásotok nélkül elmenni.Ha jól sejtem anyánk már említette a híreket ,melyek Egyiptomból érkeztek.Jól vagy,ugye?
Hatice:Jól nagyuram.Velem minden rendben.Te viszont elmész.Hová?
Szulejmán:Ezúttal nem hadjáratra.Ne félj.Edirnebe indulok vadászni.Neked máris a legnagyobb trófeát ígérem.Nem egyedül megyek,mert Musztafa,Mehmet és Hürrem is elkísérnek.
Valide:És Mahidevran?
Szulejmán:Ayas pasa lesz helyettesem,ha bármi  kérésetek van őhozzá forduljatok.

Kairó:
Méltóságos pasám.Már nagyon vártuk érkezésedet.óhajod szerint a fejét kiakasztottuk,hogy példát mutassunk.
Ibrahim:Most már vegyétek le aztán küldjétek el az uralkodónak.A népnek ebből már okulnia kellett.

Edirnei palota:
Szulejmán:Hürrem.Engem mindig elkápráztat ez a hely.Neked is tetszik?
Hürrem:Gyönyörű.A mennyekhez fogható.Bár életünk végéig itt maradhatnánk.
Szulejmán:Látom a madaraidat is elhoztad.
Hürrem:Ők az én talizmánjaim.Szerelmünk élő emlékei.Megnyugtat ha velünk vannak.Csip-csip...
Szulejmán:Nekem te vagy a nyugalom és az élő emlék.Gondolkodom egy nagy kalitkán.

Sümbül:Most,hogy így nézlek..te egyre csinosabb vagy Nigar.A szultán helyében már rég veled hálnék.
Nigar:Szégyelld magad.
Szolga:Nigar asszony.Mahidevran asszony látni kíván.

Mahidevran:Miről is beszéltünk a minap?Megparancsoltam,hogy Hürrem minden lépéséről szólj.
Nigar:Asszonyom nem volt időm szólni.Az utolsó pillanatban közölte,hogy elmegy.
Mahidevran:Neked akkor is tudnod kellett volna róla.Épp ez a feladatod,hogy előre kiderítsd a dolgait.
Nigar:Úrnőm..azonnali döntése volt.
Mahidevran:Ne feledd hányadán állok veled.Ha nem vagy hasznomra nincs itt helyed,és így az élők sorában sem.
Nigar:Ígérem nyitva tartom a szemem,asszonyom.És mindent előre kiderítek neked.
Mahidevran:Nagyon ajánlom.Az első és az utolsó hibád volt.

Hürrem észreveszi,hogy nincsen meg a gyűrűje...közben  a palotában Mahidveran és Hatice beszélgetnek az erkélyen,amikor is Mahidevran megtalálja Hürrem gyűrűjét...


-Mi a hadjáratot várjuk az uralkodó vadászni jár,Ibrahim pasa pedig,mint tudjuk Egyiptomba ment.Távollétük alatt ügyeinket Ayas pasára bízták.
Aga:Az Oszmán Birodalom gazdátlanul hever.
-A bevándorlók lassan jobb körülmények között élnek a mi földünkön,mint mi.Megy is a zúgolódás.Különösen,hogy a menyegzői pénzeket tőlünk vonták meg.
Aga:Igazatok van.Hangot kell adnunk nem tetszésünknek.De hát hiába mondtam el bajainkat az uralkodónak mit sem értem el vele.Szó nélkül hagyta.
-Már pedig ez nem viselhető állapot.Tegyünk lépéseket,hogy biztosítsák nekünk a megélhetést és hozzá a megfelelő körülményeket.

Kairó:
Ibrahim:Tragédia.A helyzet súlyosabb,mint véltem.
Kadizade:Sajnos egyetértek pasa.Az utcák megözvegyült asszonyok,gyermekekkel és éhező árvákkal  vannak tele.Noha a mamelukok az ellenállókkal egytől egyig leszámoltak,fosztogatásuk ,mint látod égető nyomot hagyott a pórnép mindennapjaiban.
Ibrahim:Gyűjtsétek össze az özvegyeket az árvákat akiket csak tudtok.Kapjanak tiszta ruhát,ételt és szállást néhány napra.Iszkender bég.
Iszkender bég:Parancsolj uram.
Ibrahim:A költségeket a kincstárból fedezzétek.Akiket a lázadók a tömlöcbe vetettek,szabaduljanak.Kapják vissza házaikat,javaikat ami csak megillette őket.Mielőbb tisztítsátok meg az utcákat az éhezőktől.Kerítsetek szállást mindenkinek.Dzselazade ...
Dzselazade:Parancsolj..
Ibrahim:Jegyezd amit mondok,hogy utasításomnak nyoma legyen.Ezen parancsom azonnali.A kegyetlenkedésben résztvevő valamennyi sejknek azonnal vegyék fejét,majd fejeiket rögvest mutassák is be a népnek.Legyen rá tanú mindenki,hogy itt az uralkodónk igazságszolgáltatása érvényesül.
Kadizade:Óhajod szerint végrehajtjuk uram.

Nigar álmában arról álmodik,hogy Ibrahim megcsókolja őt...,majd hirtelen felébred és nem tudja mi történik vele...
Edirnei palota:
Szulejmán:Valóban tehetséges festő ez a Leo.Lehet,hogy visszatértemkor munkát ajánlok neki.
Hürrem:Ezúttal mit festetnél?
Szulejmán:Teljes szolgálatra gondoltam.Bérezéssel.Odavenném az udvaromba,hogy ezekhez hasonlókat készítsen.
Hürrem:Megtisztelő,de mi van ha ő inkább tovább állna?
Szulejmán:Ez nem akármilyen esély egy művész embernek.Erőszakkal persze nem marasztalom,de amíg az ígért festmények el nem készülnek elmenni sem engedem.
Musztafa:Tudod,hogy nem szabad kinyitni a kalitkát,mert különben elrepülnek.
Mehmet:Nem baj.Azért madarak.
Hürrem:Mehmet,Musztafa ideje lefeküdnötök.Esma asszony.Vidd ki az előkertbe a kalitkát és takard le.A hercegeket fektesd le.Késő van,aludjanak.Elmondanád megint az a verset?Annyira szép.
KÖZBEN LEO ELÉGETI AZT A KÉPET,AMIT HÜRREMRŐL RAJZOLT,ÍGY SADIKANAK NEM SIKERÜL MEGSZEREZNI AZT.
Szulejmán:Gyönyörűm,támaszom,álmom,bódító holdfényem,tavaszom,örömöm,napom,éjjeli boldogságom,kincsem,szépségem,fényem..mindenem TE vagy életem,jelenem,múltam,messzi jövendőm,égető szerelmednek záloga......Hürrem,ugye nem sírsz asszony?
Hürrem:Eszembe jutott a nap amikor elhurcoltak,hogy egy teljesen ismeretlen helyre vigyenek.Ahol se anyám,se apám,se testvérem nem volt.Csak a reménytelenség.A halált vártam minduntalan.Nem akartam az életet.Nem láttam már benne kiutat.De te családdal ajándékoztál meg és magányom egy csapásra eltűnt.Mehmet,Mihrimah,Szelim és Szulejmán..
Szulejmán:Az én ajándékom eltörpül a te szereteted mellett...
Valide kérése ellenére,Hatice mégis úgy dönt,hogy visszatér a saját palotájába.Hürrem másnap reggel a kertben halva találja szeretett madarait.....
Szulejmán:Szerencsétlenek.Nem kellett volna őket éjszakára idekint hagyni.Ilyen az erdő.Látod?Minden vadnak meg van az ellensége.Hürrem ne bánkódj.Kapsz újabb madarakat.
Musztafa:Menjünk inkább haza apám.Hiányzik anyám.Szerintem Hürrem is ezt szeretné.
Szulejmán:Rendben akkor térjetek vissza,de én maradok néhány napot.
Hürrem:Valami rossz dolog fog történni.Nagyon rossz.Baljós jel az ilyen.Allah irgalmazzon nekünk.
Szulejmán:Menjetek.

-A tábor egyre türelmetlenebb.Fővezérünk Ibrahim pasa meg még mindig Ahmet pasával foglalkozik,mintsem seregével.Nem a birodalom védelme lenne az első?Janicsárjaink harci készültsége.És mindezt tetőzi még az,hogy a padisah eközben mit tesz vadászatnak hódol.

Janicsárok fellázadnak a Birodalom ellen:
Vége a türelmünknek.Ha az ország nem kér belőlünk,úgy mi magunk szerezzük meg járandóságunkat.Harcra vitézeim!Üssetek,vágjatok,romboljatok!Éles kardot nektek és szerencsés utat.Alah nevében halálig.A dervisek dervisének mindenek urának nevében,tiszte fejjel,tüzes szívvel,véres karddal.A gonosz mind pusztuljon.Ne kegyelmezz..ki az életedre tör az életével fizessen,még ha ellenségeidben a halálodat is látod,bátran nézz szembe vele.Csodálja az egész világ a földkerekség legnagyobb seregét,ki behódolni sohasem fog.A halálig!Harcra!
Janicsárok:Harcra!Allah nevében a dicsőségig!

-Javaslom a vezér Ayas pasa házával kezdjétek.Előbb az élenjárókkal végezzetek,hogy megértsék a helyzet komolyságát.Aztán Ibrahim pasa palotáját,majd pedig a fényességes Portát támadjátok.
Aga:Tanácsaidat bölcsek,mint mindig.Erőt ad,hogy mellettünk állsz,s jogosnak tartod külön harcunkat.A palotában jelenleg a padisah családja és háreme tartózkodik.
-Ne kegyelmezzetek.A szultán talán kegyes volt?Ti miért lennétek?Ne féljetek csak pusztítsatok!Érezzék meg hatalmatokat.Ügyünk több,mint igaz.Se életet se kardot ne kíméljetek.A szultán pedig rögvest hazatér,ha ennek híre  megy.
Aga:A város határig se jöhet,amíg nem kapjuk meg amit kérünk.Edirnetől követjük.
-Ám mindennél előbb itt vegyétek át az uralmat aga.
Aga:E felől ne legyenek kétségeid.Hatalmát pedig csak akkor kapja vissza,ha teljes vezérkarát leváltja..
Kairó:
Kadizade:A bebörtönzött foglyokat szabadon engedtük.Az utcákról a nők és az árvák begyűjtettek.Az elítéltek minden adóssága mától semmis.A város lakói részére a fejenkénti 50 aranypénz kiosztása elkezdődött.Hasonlóképpen a javak felírása és újra elosztása....Egyiptomban kezd rendeződni a helyzet...

Hürrem a két herceggel és Esma hintóval útnak indul vissza a palotába...
Hürrem:Már gyűrűm eltűnése is ezt jelentette.Nem találom azóta sem.Sehol.Aztán meghaltak a madaraim.
Esma:Asszonyom ne véld mindezt a sors csapásának.Lehet,hogy el sem hoztad.
Musztafa:Hosszú még az út?Mikor látom anyámat?
Hürrem:Musztafa..majd,te akartál eljönni akkor bírd ki.Sokára érünk haza,anyádról pedig hadd ne beszéljek.Az uralkodó is velünk tartott volna.Esma...rossz érzések kerülgetnek..

Leo titokban elakar hajózni,de Matrakci feltartóztatja...,majd pedig jön a lázadás híre..
Halász:Meneküljetek!Ezek senkit nem kímélnek!Lázadás van Nasuh Efendi.A janicsárok nem bírták a tétlenkedést rombolnak,fosztogatnak jobb,ha eltűntök.
Matrakci:Allahra ez nagyon nem jó..Hatice Sultana,Viktoria egyedül vannak..siessünk!!!

Valide:Ayas pasa.Mi az a fontos dolog.Mi történt?
Ayas pasa:A janicsárok fellázadtak.Az uralkodó távollétében kitörtek táborukból,fosztogatásba kezdtek.
Valide:És ez mégis,hogy lehet?Ki felel értük?
Ayas pasa:Önkényesen tették asszonyom.Gyújtogatnak,rombolnak.A palotámat már el is foglalták.A családomat el kellett onnan menekítenem.
Valide:A szultán téged bízott meg a rend fenntartásával.Igaz?Miért nem végzed a dolgodat és utasítod őket?
Ayas pasa:Én csak a palota őrség fölött rendelkezem,úrnőm.Azzal képtelenség leverni egy ilyen lázadást,de az uralkodó családot megvédem.
Valide:A janicsárok az alattvalóink.A palota ellen nem indíthatnak támadást.
Ayas pasa:Attól tartok tévedsz úrnőm.Mert már mind a palota téren gyülekeznek.
Valide:Haladéktalanul küldess a szultánért.
Ayas pasa:A hírnök már úton van.
Valide:Hatice.Fogd őrségedet és hozzátok ide a lányomat!
Ayas pasa:Engedelmeddel,úgy tudtam itt van veled,úrnőm.
Valide:Ayas pasa eredj és hozd ide a lányomat!Ha neki valami baja esik,máris búcsúzhatsz életedtől!

Hatice:Az mi lehet?
Gülfem:Tűz ütött ki.
Hatice:Nem tetszik ez nekem.
Gülfem:Menjünk be szultánám.Valóban nem jó jel.

Sümbül:Nagyságos asszonyom.
Valide:Mi történt Sümbül aga?Hatice ideért?
Sümbül:Több ezer janicsár van odakint.A testőrség képtelen kijutni.
Valide:Haticem.Mi lesz így?
Sümbül:Nyugodj meg.Ayas pasa biztosított róla,hogy megvédik a palotát.Ám elővigyázatosságból arra kér,hogy az uralkodó család tagjai menjenek le a kincstárba.
Valide:Nem én.Sehová nem megyek.Mentse meg Haticet!Segítsen a lányomnak!
Daye:Asszonyom..erősnek kell lenned.Most nagy szükség van rád.Gondolj a háremre és a bentlakók sorsára.
Valide:Kérleltem őt,hogy ne menjen el.Miért nem hallgatott rám?
Daye szól Mahidevrannak,Gülsahnak,Gülnihalnak,hogy menjenek és vigyék a gyerekeket is a kincstárba..

Hürrem:Mi történt?Miért álltunk meg?
Aga:Úrnőm.Felkelés tört ki.A palota kapuját janicsárok ostromolják.Nem juthatunk be.A város is veszélyes.
Hürrem:Nem érdekel!Nekem be kell jutnom!Vigyél gyermekeimhez!
Aga:Asszonyom az egyetlen esély,ha Ibrahim pasa palotájába megyünk.Tovább!Előre!Indulj!

Szulejmán megkapja Ayas pasa levelét:
"Mindannyian egytől egyig máglyán fogtok égni,aljasok.."

Mindenki aki a palotában lakik a kincstárba ment,ahol együtt imádkoztak....Közben Hatice,Gülfem és Sadika a másik palotában vannak..

Hatice:Lángol az egész város.Hozzánk is elfognak jutni.
Gülfem:Asszonyom,ne idegeskedj.Tudod,hogy árt a babának.Próbálj megnyugodni.A zavargásokat időben elfogják nyomni.Ebben higgy.
Hatice:Látod mik történnek,ha Ibrahim távol van?Gülfem.Mi lesz ha betörnek ide?
Gülfem:Ettől még a padisah alattvalói.Bennünket nem bánthatnak.

Az utolsó pillanatban megérkezik Hürrem és a hercegek is a palotába..

Matrakci:Igyekezned kell Sultanam.Gyorsan be a palotába.Jöjj,hamar.Hercegek,gyertek.Jól van.Menjetek.Menjetek be a palotába.
Hürrem:Te miért vagy a városban? (LEO)
Musztafa:A néném?
Matrakci:Sadika,hol van asszonyod?Hívjad.
Hatice:Musztafám.Semmi baj.Hürrem..az uralkodó nem jött?
Hürrem:Előreküldött minket.Még maradni akart.Ugye ott nem lehet baja?A palotát megtámadták.Oda nem juthattunk be.
Hatice:Megvédik..ne aggódj
Matrakci:Keressünk egy biztonságos helyet ahol nem találhatnak ránk.
Gülfem:Jó.Gyertek utánunk.
Hatice:Hürrem,gyere te is.Kihasználták az uralkodó és Ibrahim távollétét.Mind áruló.
Hürrem:Tudtam.Itt halunk meg mindnyájan.
Hatice:Hürrem,ne kelts riadalmat.Senki nem hal meg.

Közben Ibrahim Kairóban a neki rendezett ünnepségen vesz részt....és egy táncos műsorát nézi,addig a helyzet a palotánál rosszabb lesz...
Sadika:Felgyújtják a palotát.
Matrakci:Már a kaput ostromolják.Ki kell jutnunk innen!
Hatice:És hová mehetnénk?
Matrakci:Nem tudom asszonyom,de itt nem maradhatunk..a hátsó kerten át.
Hatice:Jól van,gyere Musztafa.
Matrakci:Úrnőm,jól vagy?Siessünk.Jöjj hercegem viszlek.Mindjárt kint leszünk.
Gülfem:Hatice!!!!

Majd  menekülés közben Hatice leesik a lépcsőn....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése