Csodálatos Század Viki&Henni forditásai Szulejmános oldal párbeszédei a magyar részekből

A blogban található összes fordítást szerzői jogvédelem illeti. Annak bármilyen formájú felhasználásához a tulajdonos írásbeli engedélye szükséges!Csodálatos Század Viki&Henni forditásai a török részekből Szulejmános oldal párbeszédei a magyar részekből

2013. június 22., szombat

30.rész Leirása

  •  Hürrem azt mondja Ibrahimnak, hogy nem fél tőle mert tanúskodott a nőről akit a kioszkban bújtat.(?) Ezután Ibrahim megmutatja hogy a hülgy Szulejmán szultán különleges vendége. Hürrem megtudja hogy ez a hölgy a szultán kérésére van itt és elkezd aggódni hogy talán kapcsolatban áll a szultán ezzel a nővel. Daye asszony megnyugtatja a Validét hogy a fiának van lelkiismerete és becsülete, és nincs miért aggódni, mire a szultána azt mondja, hogy a jövő miatt fél. Hürrem a szultánt zavarosan találja és megpróbálja kideríteni hogy a Valide miatt ideges-e de az uralkodó azt mondja, hogy emiatt nem kell aggódnia. Hatice gyermeke beteg, és Hürrem megijed mert lehet hogy a mérgezett könyv az oka. Mikor Mehmet láza lemegy, mindenki örül.
    Ferdinánd megpróbál tiotkban beszökni a kioszk-ba hogy megmentse menyasszonyát, Izabellát, de végül az őrök letartóztatják amit a hercegnő is meglát. Izabella attól fél hogy Szulejmán megöleti kedvesét. Az uralkodó elutasítja hogy beszéljen Izabellával a kérése után,de a nő lefizeti Szümbült, hogy meggyőzze a szultánt hogy fogadja. Ferdinánd bevallja Ibrahimnak hogy Gritti informálta a hercegnő helyzetéről, le is tartóztatják. Ibrahim dühös lesz mikor megtudja hogy Hatice megkérte Szulejmánt hogy ne küldje keletre a lázadás elnyomására. Szulejmán meglátogatja Izabellát Musztafával, és elutasítja Ferdinánd szabadon engedését. Musztafa mesél anyjának a hölgyről a kioszkban, és mikor látja a fürdőben, elmondja neki hogy a nő azért jött hogy úgy szenvedjen, mint ahogy miatta szenvednek. Hürrem szenved Szulejmán szerelmétől, és félelme legyőzése érdekében megpróbálja elcsábítani. Izabella Bali béggel küld egy levelet az uralkodónak könyörögve hogy látogassa meg (..). Hatice a szobrokat hibáztatja a rossz dolgokért és Nigar asszonnyal is összeveszik. Hürrem a kioszkba megy, bűnbánóan látja Izabellát ahogy a szultánt akarja elcsábítani.(..)



Malkocoglu:Tsss.Ne kiabálj.Halkan.Ne félj,nem akarlak bántani.
Armin:Mi a csudát keresel itt?
Malkocoglu:Hol kéne lennem?
Armin:Azt mondtad nem fogsz utánam járni,ha nem látsz ablakomban.
Malkocoglu:Nem jártam,hanem másztam,és ott látlak.
Armin:Menj innen mielőtt észrevesznek.
Malkocoglu:Igazad van.Itt nem vagyok jó helyen.
Armin:Hogy képzeled ezt?Eredj!Ne akard,hogy sikítozzak..
Malkocoglu:És miért?Csak bátran.Majd azt mondom,hogy a szeretőd vagyok.
Armin:Azt próbáld meg!Úgy saját kezemmel fojtalak meg.Nagyon vigyázz..
Malkocoglu:Jól van.Megyek akkor.De előbb mondandóm van.
Armin:Nem érdekel.Menj.
Malkocoglu:Nem megyek amíg meg nem hallgatsz.
Armin:Nagyszerű.Nem bánom,mond el amit akarsz.
Malkocoglu:Az egész lényed elvarázsol.Még így tőrrel a kezedben is,észveszejtően kívánatos vagy.
Jozsua:Armin!Mit csinálsz odafönt?
Armin:Siess!Tolvajt fogtam.
Malkocoglu:Így hálálod bókjaimat?...Vigyázz!
Matrakos:Megvesztél?Mi ütött beléd?
Malkocoglu:Hamar!Menjünk!Őrült asszony ez!!

Ibrahim hazaérte után a fürdőbe megy,ahol is az ablakból Nigar figyeli őt.Másnap reggel pedig Gül aga kideríti,hogy egy igen befolyásos nőt tartanak a vadászházban.De ő azt hiszi Ibrahim kegyeltje.

Ibrahim:Nagyuram.Újabb hírek érkeztek Behram pasától.A felkelés immár Maraszig terjedt és Ebisztan határait kezdi fenyegetni.Azt üzeni nincs elég embere,hogy elfojtsa a lázadást.és sürgeti közbenjárásunkat.
Szulejmán:Hogy állnak az előkészületek?
Ibrahim:Beszéltem Ayas pasával.Három nap múlva tud elindulni.
Szulejmán:Ibrahim.Mégsem őt küldöm oda,hanem téged.És bizonyítsd Anatóliának erőnket.
Ibrahim:Parancsodra nagyuram.

Gritti:Méltóságos pasám.
Ibrahim:Sinyor Gritti,ha valaki,te ismerhetnéd a palota szabályait.Hívatlanul nem jövünk ide.Mi dolgod itt?
Gritti:Engedelmeddel uram.Ügyem nem tűr halasztást.
Ibrahim:Miért nem?
Gritti:Követek érkeztek Isabella hercegnő ügyében.A palota kapujában várnak.Tárgyalni szeretnének méltóságoddal.
Ibrahim:Európai követek?Vajon honnan értesülhettek a hercegnő ittlétéről?Nincs ötleted ki szólhatott,hogy a fogságunkban van?Kérdeztem valamit?
Gritti:Nem tudom,pasa.Engem is már azzal kerestek meg egy levélben,hogy közvetítsem a lehetséges egyeztetéseket.
Ibrahim:Persze,csak úgy...Akkor várjanak.

Isabella:Vajon elmondta neki?
Carmina:Ki?
Isabella:Ez a szöszmösz aga.
Carmina:Tán nem csak az uralkodó válaszát várod ilyen izgatottan?
Isabella:Persze ,hogy azt várom,mert remélem ezzel sikerül rá hatni és esetleg szabadon enged.
Carmina:De eddig azt hajtogattad,hogy a szultán egy szívtelen vadállat.
Isabella:Az meg ott ki?
Carmina:Úgy látom nekünk mutogat,de mi van a kezében?
Isabella:Figyelj,elterelem az őrség figyelmét.Jó?Te addig hozd ide.

Musztafa Manisaba szeretne menni....amikor is megtudja,hogy Manisa majd egyszer,az ő szandzsákja lesz.
Ibrahim:Nagyuram.Követek érkeztek,hogy megtárgyalják veled Isabella hercegnő ügyét.
Szulejmán:Ideje volt.Vidám napunk lesz.

Frederik levele Isabellának:
"Isabella hercegnő.Drága jegyesem.Sinyor Gritti tájékoztatott a becstelen és szomorú helyzetről.Leírhatatlan haragot érzek,amikor arra gondolok,hogy egy barbár tarja fogságban kedvesemet.De lény nyugodt.A becsületemre esküszöm kiszabadítalak és megtorlom ezt a gyalázatot."Isabella:Idejön.Megfog menteni minket.

Követ:A főherceg Ferdinánd képviseletében jöttünk.Hírek érkeztek hozzá,melyek szerint a Kasztíliai Isabella Fortuna hercegnőt,útja során kalózok támadták meg,majd a szultán szolgálatába helyezték őt.Ismertetem,hogy a hercegnő Ferdinánd herceg cousinjának Frederiknek a fogadott jegyese.
Ibrahim:Tudjuk,hogy ki a hercegnő!Az ajánlati részét ismertesd.
Követ:Óhajunk,hogy haladéktalanul engedjék el a hercegnőt.Jutalomért cserébe melyet,hogy bőséggel meghaladja  a kalózoknak kifizetett összeget.20.000 aranydukátban állapítunk meg.
Ibrahim:Az út amit megtettetek többe kerülhetett.
Követ:Isabella hercegnő nem pusztán Kasztília hercegnője.Közismerten a Szent Német-Római Birodalom úrnője is egyben.Így fogva tartása vétek és megtorlandó bűn.
Ibrahim:Ezt értsük úgy,hogy királyod háborúz indítana ellenünk?
Követ:Felhatalmaztak,hogy teljes joggal eljárjak ügyünkben.Így,ha az Oszmán Birodalomnak más ajánlata lenne,hallgatjuk.
Ibrahim:Ha teszünk egyáltalán bármilyen ajánlatot.Ti tudjátok meg elsőként.Most távozzatok.

Gül aga:Fényességes..
Hürrem:Feledd végre a bókokat.A lényeget.
Gül aga:Igazad volt Sultanam.Abban a kastélyban valóban más zajlik.
Hürrem:Hallgatlak.
Gül aga:Ma délelőtt odamentem.És mit látok?A kertbe egy szépséges úrinő sütkérezik.
Hürrem:Az amelyikről beszéltél?
Gül aga:Nem asszonyom.Egy másik.Ráadásul Európai.De valami olyan szép,hogy elmondani sem lehet.Észbontóan úrnőm.Persze te veled nem vetekszik.
Hürrem:És ki ő?Mi dolga a vadászkastélyban?
Gül aga:Szerencsére ismertem ott egy ifjút még korábbról.Tőle próbáltam megtudakolni,de nem volt túl bőbeszédű.Annyit mondott,hogy Ibrahim pasa vitette oda a nőt.
Hürrem:Tehát Ibrahim pasához tartozik.
Gül aga:Aki időnként meg is látogatja.
Hürrem:Soha rosszabb hírt.Ugye?

Szulejmán:Hogy van a lábad?
Isabella:Jobban.Már rá tudok állni.
Szulejmán:Azért még ne nagyon erőltesd.Parancsolj,ülj le.
Isabella:Megkapta az üzenetemet?
Szulejmán:Igen,átadták.Csak azt nem értem kire utaltál vele.Egy szultánra vagy pedig egy barbárra?Amint válaszolsz erre a kérdésre,én is felelek a tiédre.
Isabella:Azt hiszem kiderül belőle.
Szulejmán:Követeid ma felkerestek bennünket.Ajánlatot tettek mielőbbi szabadulásodért.
Isabella:Amit el is fogadtak,igaz?Kérem uram,válaszoljon.Elengednek minket?
Szulejmán:Az ajánlatra nem is vagy kíváncsi?Azért én megmondom neked.Szeretett jegyesednek kerek 20.000 aranydukátot érsz.
Isabella:adna ő sokkal többet is,ha ön biztosan elenged.
Szulejmán:Hogy tudd,ha az én asszonyom lennél,halállal is dacolnék,mintsem alkudozzak érted.
Isabella:Ezzel mit akar mondani?
Szulejmán:Isabella hercegnő.Jegyesed pénzt ajánlott fel az helyett,hogy harcba szállna érted.Így én elküldtem a követeit.Úgyhogy továbbra is élvezheted a vendégszeretetemet.
Isabella:És hiába a nagy szavak.Ön akkor is egy barbár.És ezt minden találkozásunkkor ékesen bizonyítja.Nem tűröm tovább,hogy fogva tartson.Élve vagy halva,de kijutok a börtönéből.

Hürrem elmegy meglátogatni Haticet,majd megijed amikor a szolgálólány hozzáér a naplóhoz,majd a kisbabához akar nyúlni,de Hürrem ezt egy mondva csinált indokkal megakadályozza.Malkocoglu le van törve,mert nem tudja kiverni a fejéből Armint.Majd amikor Elenikara kerül a szó,megjelenik Ibrahim is.
Hürrem:Alszik,mint egy kis angyal.
Hatice:Hála neked Hürrem.Ha bármivel viszonozhatom,csak szólj.
Hürrem:Köszönöm.
Hatice:Menjünk akkor a kertbe.Anyám már vár minket.
Hürrem:Sutana.Mondanom kell neked valamit.Hogy mennyi alapja van,még nem tudom.De úgy érzem nem hagyhatom szó nélkül.Tartalak annyira jó barátomnak.
Hatice:Mond hát,ha fontos.Velem kapcsolatos?Ne nézz így,beszélj végre.
Hürrem:Ibrahim pasa most már egy ideje rendszeresen eljár a kastélyba.
Hatice:A vadászkastélyba?
Hürrem:Egy ismeretlen asszonyhoz.Nem ide valósi,annyit tudok,s hogy talán Velencei.
Hatice:Te most tréfát űzöl velem?Mert annak rossz.
Hürrem:Még ne vedd biztosra.Egyszer hallottam valamit,és ezt megakartam veled osztani.
Hatice:Eredj innen!
Hürrem:Kérlek,ne rám haragudj.
Hatice:Azt mondtam menj innen!Hagyj magamra.

Isabella ,Melekre bíz egy levelet amit Grittinek írt...Sümbül aga feltartóztatja Meleket,és elveszi tőle a levelet,majd átadja az uralkodónak..

Ibrahim:A fiammal minden rendben?Egész nap rá gondoltam.
Hatice:Ki az a nő?
Ibrahim:Miféle nő?
Hatice:Az akivel a vadászkastélyban találkozgatsz.
Ibrahim:Honnan tudsz erről?
Hatice:A kérdésemre felelj,uram!Ki az a nő?
Ibrahim:Nem olyasvalaki,akinek gondolod.
Hatice:Tehát igaz.A vadászkastélyban van egy asszony.És te rendszeresen látogatod.Jól mondom?
Ibrahim:Igen,látogatom.
Hatice:Hogy tehetsz ilyet?
Ibrahim:Kedvesem..
Hatice:Ne érj hozzám!
Ibrahim:Mondom másodszor is.Nem olyan nő akire gondolsz.
Hatice:Akkor milyen?Mond meg!Jogom van tudni.
Ibrahim:Bármennyire szeretném,nem mondhatom el.Hivatalom kötelez.Az Oszmán állam érdekében ..
Hatice:Felém is elkötelezted magad ,ha még emlékszel.Ugyanolyan hivatásod  a családod érdekeit is szolgálni.Én a szultán húga vagyok.Így ha engem egyszer elveszítesz,egész hivatalodnak is búcsút inthetsz.Ezt kapom az éveken át tartó kitartásért és hűségért?Naphosszat egyedül vagyok a gyermekeddel,aki betegeskedik,te pedig asszonyokkal szórakozol?
Ibrahim:Nagyon kérlek hagyd abba a vádaskodást,mert semmit nem tudsz és tévedésben élsz!
Hatice:Mond inkább,hogy eluntál engem Ibrahim.
Ibrahim:A lelkembe tiporsz.Hogy gondolhatsz ilyet,amikor tudod,hogy más nő nem létezik számomra.Mit tettem,hogy a hűtlenség fogalma,egyáltalán eszedbe ötlött?
Hatice:Kizártál közös életünkből.
*Nigar hallgatózik,de meglátja Gülfem és elküldi az ajtóból*
Ibrahim:Rendben.Elmondom.Az akit a szeretőmnek hiszel,egy Európai hercegnő,ki kalózaink fogságába esett.Az Ausztriai Ferdinánd király cousinjának jegyese.Az uralkodó parancsára kiváltottam őt a kalózoktól és Vadászkastélyba vitettem.Ahol is kötelességem látogatni őt,és foglalkozni vele.Ha ezek után sem hiszel nekem,állj a szultán elé,és kérd az ő megerősítését,mert minden egyes szavamat igazolni fogja.Most pedig engedelmeddel szeretném látni a fiamat.

Hatice:Uram.Röstellem.Hürrem mondta,hogy rendre egy nőhöz jársz a vadászkastélyba.És nem tudtam mire vélni.
Ibrahim:Hürrem..
Hatice:Tudod,hogy szerelmed nélkül meghalnék.
Ibrahim:Te pedig tudod,hogy nincs a földön asszony,akire helyetted szemet vetnék.És a témát ezzel lezártam.

Ibrahim elmondja Haticenak,hogy Szulejmán őt küldi Anatóliába...,de ez a nőt még jobban nyugtalanná teszi.Igazságtalannak érzi,hogy a férje sosincs mellette,amikor a legnagyobb szüksége van rá.

Isabella levele Grittinek:
"Sinyor Gritti.Újfent közbenjárását kérem ügyemben,és immár végső elkeseredésemben .Ma megtudtam,hogy Szulejmán szultán elküldte a követeket,akiket jegyesem szabadulásom feltételeinek megtárgyalására küldött.Szeretném,ha nyomatékosan felhívná Frederik herceg figyelmét a következőkre.Ezek a barbár népek soha nem fognak a zöld asztal mellett dönteni soromról.Sem alkut,sem tiszteletet nem ismernek,így csak úgy láthat engem viszont,ha erőszakkal szabadít ki börtönömből.Tudom ehhez katonai lépések szükségesek,de indokoltak is,mert a szultán láthatóan élvezi itteni sínylődésemet ,mely az Ön segítsége nélkül halálomhoz vezet majd.Ám sokkal inkább választom ezt az utat,mint magát az ördögöt."Szulejmán ingerült a levél miatt,amit Isabella írt...dühét Musztafán vezeti le.

Szulejmán:Ki vagy te,hogy hátat fordítasz nekem?Az apád vagyok!Ki egyben uralkodód is.Miféle tiszteletlenség ez?Ki tanított ilyesmire?Meg ne lássam még egyszer,hogy ezt műveled!Eredj!

Gritti:Külön kérvényt nyújtsak be,hogy ne zavarj munka közben.
Mocsenigo:Bocsáss meg uram,de jött valaki aki azt állítja,hogy Ferdinánd főherceg cousinja.
Gritti:Frederik?
Mocsenigo:Ezt mondja.Az öltözéke ugyan nem erről árulkodik,de feltétlenül látni akar.Egy közös ügyetek miatt.

Gritti:Frederik,Ön az?Bocsánat,de hogy kerül ide?Nem is értem önt.Óriási veszélynek teszi ki magát.És ezzel Isabella hercegnőt is.Nincs ennek tudatában uram.
Frederik:Titokban érkeztem,egy velencei hajóval.Az ittlétemről senki nem tud.Még maga Ferdinánd főherceg sem.De nem tűrhettem tovább,hogy jegyesem Isabella,Szulejmán szultán fogságába sínylődjön.A követekbe pedig nem bízom.Így csak egy megoldást láttam,hogy idejövök,s ily módom mentem ki Isabellát.Nem érdekel,hogy milyen veszélyes,semhogy mit szól hozzá a szultán.
Gritti:Uram lehetetlent kér.Az ön pártján állok,de ha Szulejmán szultán megtudja,az életemmel fizetnék érte.Helyben felkoncolnának.
Frederik:Fizetek amennyit csak kér.És garantálom a személyes biztonságát.Akár arannyal,akár egy újabb kereskedelmi egyezménnyel.

Gritti elkísérte Frederiket a Vadászkastélyhoz..majd betanította vele ,mit kell mondjon a bejutáshoz.

Isabella:Igen én írtam ezt a levelet.
Szulejmán:És valóban ilyen véleménnyel vagy rólam?
Isabella:Igen.Talán még árnyaltan is fogalmaztam.A mi világunkban se helye,sem értéke nincs az ilyen embereknek.És elszomorító,hogy egy olyan föld ahol a Szent Római Birodalom virágzott, barbárok kezére kerülhetett.
Szulejmán:Ma még otromba jelzőkkel illetsz,nagyra tartott világoddal együtt..,de közeleg  a nap,amikor az Oszmán ház,a Nyugati és Kelet Római Birodalom oszlopa lesz.Rendíthetetlen ereje,és akkor leszek csak igazán kíváncsi a véleményedre.

Hatice arra kéri a Validét,hogy győzze meg Szulejmánt ne küldje el Ibrahimot a hadjáratra.Amikor Hatice hazaér,ismét az a hír fogadja,hogy  a kicsi beteg..,de még az orvos sem tudja mi lehet a baja.. (Ibrahim naplója) Hatice szerint ez egy átok...és a szobrokat kezdi el okolni érte.

Hürrem:Méltóságos pasám.Látni kívántál engem,igaz.Ha jól sejtem,nem hiányodban.
Ibrahim:Ki mondta el?
Hürrem:Mit?
Ibrahim:Ne játszd az ostobát.Tudod te azt nagyon jól.Honnan jöttél rá?
Hürrem:A vadászkastélyban rekedt szende királylányról van szó.Igaz?A madarak csiripelték.Tudhattad,hogy ennél az udvarnál nem sok titok van.
Ibrahim:Úgy nagyon vigyázz a madaraidra.Mert,ha még sokat csiripelnek,kopaszra forrázom mindegyiket.
Hürrem:A kínzáshoz nagyon értesz.Jól tudom.
Ibrahim:Hürrem asszony.Ne keresd haragomat.Leo szerelmed halálával,ne érezd magad máris biztonságban.Gyermekeidnek élete a sajátoddal együtt,továbbra is a kezemben van.
Hürrem:Nincs amit rám tudnál bizonyítani.
Ibrahim:Erre se vegyél mérget.

Valide:Ibrahimot küldenéd Anatóliába,mint hallottam.Minek Hatice nagyon nem örül.Tudod,hogy gyermeke korai jövetele,komoly próbatételek elé helyezi őt.Nyilván a kelleténél talán jobban aggódik érte.De nem kéne tetőzni félelmeit.Már pedig Ibrahim távollétével alighanem ez következne be,és kitudja megint milyen mélypontra kerül.Nem véletlen,hogy fia idejekorán született meg.Miként az sem,hogy első gyermekét elveszítette.Hagyd,hogy kellő időt tölthessen családjával és szeretett urával.Leljen megnyugvást.Küldj Ibrahim helyett mást.
Szulejmán:Közbenjárásod sajnos meddő anyám.A döntésem végleges.Ibrahim pasa utazik.Nem leszek tekintettel asszonyi sirámokra egy háborúban.
Valide:Mi lett veled?Ez a dölyfös hang?Ez a tekintet kié?Reggel is úgy förmedtél rá Musztafára,mint egy utolsó cselédre.Ez nem az én fiam.Ez nem az a Szulejmán akit én neveltem.Az ő szívében volt szeretet,a lelkében pedig bizalom.
Szulejmán:Ne hasonlíts engem gyermeki énemhez anyám.Egy három kontinensen elterülő Birodalmat vezetek,mint oszmán szultán.Egy államot pedig nem érzéssel,tettekkel irányítunk.És nem bizalommal,harccal védjük meg.
Valide:Még arcodra is kiül.Az egyik fele fényes,gyermeki maradt,de a másik sötét,rideg és torz.Tekintetedben pedig ott van a düh,a dac ami szintén nem az én gyermekem jelleme volt.Mindinkább megijedek.Félek,ha rád nézek Szulejmán.Tudod kire emlékeztetsz?Kinek volt ilyen szikrázó szeme,ha valami nem óhaja szerint történt?Apádnak.Szelim szultánt látom benned.S ha igazam van,akkor félelmeim a jövőnkre nézve egyáltalán nem alaptalanok.

"Félek atyám.Félek,hogy vér tapad majd kezemhez és kegyetlenné válok.Félek,hogy a hatalom az uralkodás ereje,és féktelensége elnyomja lelkiismeretem utolsó őszinte hangját is.Ne tagadd meg tőlem lélegzeted uram.Ne legyen szégyenteljes a sorsom Allah.Lelkedben a sorsod és végzeted Szulejmán.Vigyázz rá.."



Sümbül aga és Seker aga a fürdőben megviccelik Gül agát...
Sümbül:Nézzenek oda..Hiszen ez maga Ádám az első ember..Meguntad a paradicsomot,hogy ide vetődtél?
Gül:Tudom,hogy a te műved Sümbül aga.Lejárattál az egész hárem előtt,de ezt visszakapod!
Sümbül:Seker aga mondta,hogy megtetvesedtél.Így elégettem a ruháidat.
Seker:Mi??Allahra dehogyis,én ilyet nem mondtam.
Gül:Te meg se szólalj!Ott visongtam,hogy segíts,erre sarkon fordultál.
Sümbül:Most figyelj..
Gül:Hát ez?Egy ruhám sincs.Na jó.Megyek a Validéhoz bepanaszolni titeket.
Sümbül:Így állnál elé?Azt megnézem.Sicc!
Gül:Mit akarsz te tőlem?
Sümbül:Hát.Tudd hol a helyed.Tudd a feladatot,és tedd azt amit mondok.Ennyit.
Seker:Rólam se feledkezz meg.
Sümbül:És Seker agát többé nem piszkálod.
Gül:Szóval összeszövetkeztetek.Legyen hát.
Sümbül:Pokolfajzat.
Gül:Vagy te.
Sümbül:Semmirekellő.
Gül:Az is te vagy.
Sümbül:Tökéletlen féreg.
Gül:Én?Akkor te mi vagy?
Sümbül:Fordulnál fel!
Gül:Csak utánad.

Isabella:Szulejmán.
Musztafa:Ő ki,apám?
Szulejmán:Sinyora Isabella.Nemes vendégünk.Ő a fiam,Musztafa herceg.
Isabella:Örvendek.Beszélhetek veled?

Malkocoglu:Láttad volna,milyen képet vágott Gritti a pasa előtt?Falfehér lett a félelemtől.
Matrakci:Te akkor is vigyázz ezzel az emberrel.Rendkívül befolyásos.Az egész kikötői kereskedelmet ő irányítja.
Malkocoglu:Armin..
Matrakci:A parti kerületet szintén ő építette.

Malkocoglu:Armin..
Armin:Mit akarsz?Azonnal engedj el!
Malkocoglu:Szeretlek...amióta csak megláttalak.És nem tudlak kiverni a fejemből.
Armin:Nem dőlök be az ármánykodásodnak.Te is csak olyan vagy,mint a többi férfi.Keress más asszonyt szórakoztatásodra.
Malkocoglu:Ha meghallgatnál..rájönnél,hogy komolyak a szándékaim.
Armin:És ha nem akarok rájönni?
Malkocoglu:De akard!
Armin:Nem akarom.
Malkocoglu:Bízz bennem!

Isabella:Halljam!Mit tettek vele?Él még egyáltalán?
Szulejmán:Igen él,de súlyos hibát vétett.Amiért pedig bűnhődnie kell.
Isabella:Könyörgöm.Hagyd meg jegyesem életét.
Szulejmán:Ennyire szereted azt az embert?
Isabella:Persze,hogy szeretem.Ő a leendő uram.Kivel Isten színe előtt fogadtuk meg,hogy összekössük az életünket.Ahogy ő is szeret engem,mint ahogy láthattad.Mert minden vész ellenére..idejött,hogy megmentsen.És nem aranyban mér engem,ahogyan azt te gondoltad.
Szulejmán:Ma ismét fogadtam követeiteket.Kétszeresére emelték az eddigi váltságdíjadat.És persze megtették ajánlatukat jegyesedért is.Még eldöntöm,hogy elfogadom e azokat.
Isabella:Kérlek.Ne öld meg őt.Ne bántsák!
Szulejmán:A jegyesed beakart törni egy uralkodói birtokra.Ráadásul azért,hogy elvigyen valamit ami az ÉN tulajdonom.
Isabella:Mondd mi a jó ebben neked?Élvezed,hogy szenvedni láthatsz engem?Ha megölöd,ha jegyesem nem élhet..én sem kímélem életemet.

Amikor Musztafa hazatért elmondja Mahidevrannak,hogy a Vadász háznál jártak,ahol Szulejmán egy idegen nővel találkozott.Hürrem és Mahidevran egyszerre vannak a fürdőben..

Mahidevran:Hiába mosdatod úrnődet.Az a rengeteg mocsok már a bőre alatt van.
Hürrem:Nekem legalább megadatik,hogy valaki összemocskoljon.Még te ezt a fajta különös élvezetet már nem ismered.
Mahidevran:Hürrem asszony.Ne hidd,hogy te vagy a szultán egyetlen kivételezettje. Attól,hogy én pillanatnyilag nem lehetek,bőven akad még vetélytársad.Olyan is akiről nem tudsz.Hamarosan te is megtapasztalod,ennek a fájdalmát.Te se fiatalodsz.

Újabb hírek érkeztek Behran pasa felől.A felkelés Tokatot is bekebelezte.Kalender sah állítólag már harmincezres sereget toborzott össze.Mert mellé álltak a türkmének és a szpáhik is.
Ibrahim:Nem éppen örömteli hír.Minél előbb el kell folytanunk ezt a lázadást.Menj és beszélj az osztagok vezetőivel.Holnap napkeltekor tovább indulunk.Meggyűlhet a bajunk,ezzel a Kalender sahhal.Ugye Dzselazade?Szerinted mi lehet a titka ennek az embernek?Mivel tud ennyire hatni a tömegekre?
Dzselazade:Talán Hadzsi Bektas a titka,akit követ.Jól ismeri a nézeteit.Hirdeti is azokat.Így kiknek kilátástalan az életük hamar mellé állnak.

Hürrem:Szavamra..egyre nehezebben bírom.Ki lehet az a nő?Honnan jött?
Nilüfer:Úgy hiszem,csak egy módon tudhatod meg asszonyom.
Hürrem:Azt nem.Nála nem kérdezek rá.Eddig nem alacsonyodom le.A szultánnál meg nem hozhatom szóba.Hanem a tekintetéből kiolvashatnám.Annyira már ismerem,hogy az elárulja őt.

Hürrem:Szulejmán.Életem fénye.
Szulejmán:Egy angyal szállt le hozzám.Lélegzetem is eláll.
Hürrem:Nekem ettől az ékszertől áll el a lélegzetem..és várom,hogy elkészüljön.Mire vágysz most jobban?Asszonyodra vagy ékkövedre?Szulejmán....Szeretsz még engem ugye?
Szulejmán:Miféle kérdés ez megint?Tán kételkedsz benne?
Hürrem:Csak kevésbé érzem.És ritkábban hallom tőled.
Szulejmán:Érezd.
Hürrem:Nagyuram.Az egyetlen vagy,aki nekem nyugalmat ad.Érintésed,illatod,tekinteted..ezek éltető erőim.

3 HÉTTEL KÉSŐBB

Anatóliai beglerbég:Méltóságos pasám.
Ibrahim:Várom híreidet.
Anatóliai beglerbég:Mint tudod Kalender sah felkelése már jó ideje elkezdődött.Az első nagyobb küzdelem a Bazini síkon folyt.A Dizsárdákbeli beglerbég Deli Üsrev pasa ellenében,ki akkor legyőzte őt.Ám a sah nyomban új sereget toborzott,és Karachi hídnál már ő diadalmaskodott.Mi a Kalamáni és Aleppói beglerbégekkel együtt Tokat környékén kényszerítettük ellenünk közvetlen harcba.De sajnos nem jártunk sikerrel.Súlyos veszteségeink végett,el kellett onnan vonulnunk.
Ibrahim:Egy lázadó szedett vedett serege legyőzött titeket.Jól mondom?Mert,hogy ez történt.És hol a többi bég?
Anatóliai beglerbég:Mind az életünkért küzdöttünk pasám.Hidd el.A Karamáni beglerbég,az Amasyai előjáró,
a karamáni és anatóliai defterdánok mind odavesztek uram.Allah békéje legyen velük.

Kalender sahot értesítik,hogy Ibrahim pasa megérkezett és már le is táborozott...

Ibrahim:Ha tudtad,miért nem szóltál előbb?Muszlim testvéreink ezrével haltak meg a meggondolatlanságod miatt.
Anatóliai beglerbég:Nem hittem,hogy  a felkelés ilyen messzire eljut pasám.S,hogy a lázadók így megsokasodnak.Bocsáss meg uram.A sah mellé így már felsorakoztak a a türkmén bégek is.Szpáhik hagyták el miatta a seregeiket.Közel harmincezer ember áll mellette,és számuk még nőhet.
Ibrahim:Mit ígért nekik cserébe?
Anatóliai beglerbég:Semmit nagyuram a világon.Ezek nem zsoldosok uram.Nem pénzért vagy javakért harcolnak.Hitük vezérli őket.
Ibrahim:És nektek talán nincs hitetek,pasa?vagy éppen a harcokban hagy el benneteket?..Pasa,nekem sem terád,sem pedig a nyamvadt hitetlen seregedre nincs szükségem,hogy szétcsapjak közöttük.Ha eddig képtelenek voltatok harcolni,ne mellettem akarjátok megtenni.Ilyen embereket én nem akarok!
Anatóliai beglerbég:Uram 5000 janicsárral nincs esélyed ellenük.
Ibrahim:Vagyok olyan jó vezető,hogy még kevesebb emberrel is legyőzzem őket.
Anatóliai beglerbég:Hogyan?
Ibrahim parancsba adja,hogy Dzselazade és pár megbízható ember,mint követ menjenek és beszéljenek azokkal akik már Kalender sah oldalán állnak,és tudják meg mit szeretnének.

Malkocoglu ,Armin édesapjának a boltjában vásárol egy nyakláncot...

Hürrem:Mehmet,hogy vagy szultánám?
Hatice:Köszönöm,jól van.Szerencsére.Ibrahim pasa távozása óta nem betegeskedik.
Szulejmán:És te,hogy vagy Haticem?
Hatice:Élem a mindennapokat uram.
Szulejmán:Ne maradj itt egyedül.Jöjj át palotámba.Csak amíg Ibrahim pasa hazatér.
Hatice:Köszönöm,hogy gondolsz rám,de ha megengeded most inkább saját házamban maradnék.És mint látod egyáltalán nem vagyok egyedül.
Szulejmán:Legyen,ha így neked megnyugtató.
Hürrem:Ezek a szobrok rám is egyre rémisztőbben hatnak.Mintha kőszemeikkel mélyen az ember lelkét kutatnák.Megértem,hogy a Validét is riasztják.
Szulejmán:Ne mondd.Így is kap miattuk eleget.
Hürrem:Tudom,de nem csoda,ha egyszerre rombolja és állíttatja is a bálványokat.
Szulejmán:Verd ki a fejedből az ilyen szóbeszédeket.ezek itt kivételes művészi alkotások.

Hatice szerint amióta a szobrok ott vannak,csak balszerencse történt velük,ezért letakartatja a szobrokat.Figani ezt kihasználja és a piacon közzéteszi,de úgy mintha ezt Szulejmán csináltatta volna.

Malkocoglu:Isabella hercegnő.
Isabella:Téged még nem ismerlek.
Malkocoglu:Én a szmederevói bali bég vagyok,Szulejmán szultán bizalmasa.
Isabella:Akkor Szulejmán küldött ide?
Malkocoglu:Hogylétedről érdeklődik.
Isabella:Nem vagyok jobban,mióta ő itt járt.Rabságban élek.Nem sok minden változott.És továbbra is Frederik hercegért aggódom.Ha róla tudsz valamit,és esetleg elmondanád azt megköszönném.
Malkocoglu:Vele kapcsolatban nem beszélhetek.
Isabella:Akkor továbbítsd szultánnak aggodalmamat.
Malkocoglu:Meglesz óhajod.
Isabella:Mind ezt mondjátok,de tenni már nem fogod.
Malkocoglu:Örülök,hogy jól vagy hercegnő.Később még jövök.Isten áldjon.
Isabella:Ne.Várj még kérlek.Ezt itt Szulejmánnak írtam,ha tudod add át neki.Kérlek.

Hürrem:Haticet mivel vigasztalhatnám?Nagyon elkeseredett az ura miatt.
Szulejmán:Majd megnyugszik.Most aggódik,ez természetes.
Hürrem:Remélem nem lesz baja.
Nagyuram.A bali bég érkezett.
Szulejmán:Jöjjön.Kérlek hagyj vele magamra.Később találkozunk.

Szulejmán:Mi történt Malkocoglu?
Malkocoglu:Épp a vadászkastélyból jövök.Isabella hercegnő levelével.Uram,óhajod szerint beszéltem vele,és szolgálóival is.Állítják,hogy nincs jól.Egyre kétségbeesettebb,kedvetlenebb,mert nem láthat téged.
Szulejmán:Tehát engem szeretne látni.

Hürrem:Szulejmán..Azt mondtad,hogy később találkozunk.Később van már?Nagyon szép.Türelmetlenül várom,hogy viselhessem.
Szulejmán:Még igen sok munka van vele.Jöjj,menjünk ki a teraszra.Szívjunk friss levegőt.
Hürrem elolvassa Isabella levelét:"Azzal ölsz meg,hogy látni sem akarsz engem szultán.Ha szorult beléd egy kis lélek,nem utasítod el a kérésemet.Isabella "
Szulejmán:Hürrem.Várlak.
Hürrem:Már is ott vagyok,nagyuram.

Malkocoglu:Armin.
Armin:Apám még nem alszik.Tűnj innen!
Malkocoglu:Gyere akkor is.Indulj!
Armin:Hogy tehetném?
Malkocoglu:Jól van.Úgy mászok megint.
Armin:Ide hívom az apámat.
Malkocoglu:Ne fáradj azzal.Majd én beszélek vele.
Armin:Jól van.Maradj.Kimegyek hozzád.Maradj.Mit akarsz?Nem fogadhatom el.
Malkocoglu:De igen.Tégy a világ legboldogabb emberévé azzal,hogy hordod.Kérlek.

Jozsua:Armin.Armin Ébredj!Ébredj!
Armin:Mi az apám?
Jozsua:Honnan van ez a nyakék?
Armin:Tessék?Ja,hogy ez.
Jozsua:Nagyon vigyázz,nehogy hazudni próbálj nekem.Tudod,hogy nálam ez a legnagyobb bűn.
Armin:Nem tudom.Hazafelé találtam az úton.
Jozsua:Fenéket!Szégyentelen.Mostantól fogva kérdezésem nélkül nem hagyod el ezt a házat.Megértetted??!!
Armin:Apa!Apám!Nyisd ki az ajtót!Bocsánatot kérek.

Armin édesapja visszaadja Malkocoglunk a pénzt amit a nyakláncért fizetett neki.Majd kitiltja a boltjából,és arra kéri,hogy hagyja békén a lányát.Hatice egyre elviselhetetlenebbül viselkedik Nigaral,aki a Topkapi palotába szeretne visszatérni.Végül Gülfem elengedi Nigart,hogy átmenjen a másik palotába,ahol Nigar, Daye asszonynak panaszkodik,hogy segítsen neki,de az asszony nem hajlandó tenni semmit.Így Nigarnak maradnia kell ,Ibrahim palotájában.Ibrahim helyzete sem fényes,mert Kalender sah pártolói nem állnak el mellőle."Egy hívet tényleg nehéz letéríteni az útjáról.Akárhonnan is jön.Akármilyen nyelvet beszél vagy  tanult,akármelyik vallást is szolgálja,mert a szívében mindig a maga igazát hordozza.Így azzal él és azzal hal.


Gül aga:Úrnőm.Engedelmeddel.Hallottam,hogy Hatice szultánához készülsz,így óhajodnak megfelelően előállíttattam  kocsidat.
Hürrem:Te is elkísérsz Gül aga.
Gül aga:Megtisztelsz.Örömmel veled tartok.
Hürrem:A vadászkastélyba megyünk.Szólj a kocsisnak.
Gül aga:Úgy tudtam Hatice Sultahahoz..
Hürrem:Rosszul!Mond a kocsisnak,hogy a kastélyhoz vigyen.Csapjanak a lovak közé,így az életben nem érünk oda.
Gül aga:Forduljunk vissza,ha engem ott meglátnak,rögtön le is fejeznek.

Isabella:Egyetlen dolog érdekel csak.Megöletted Frederiket?
Szulejmán:Még nem.
Isabella:Tarts meg engem foglyodnak.De őt hagyd.
Szulejmán:Ahogy korábban is mondtam túl sokat vársz egy magamfajta barbártól.Nem engedhetem el.
Isabella:Megértettelek.Akkor másképpen kérlek rá meg.Jöjj most velem.
Videó:http://www.dailymotion.com/video/x1815de_szulejman-s02e12_news?search_algo=2
A következő rész december 11 a megszokott időben az RTL Klubon!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése