Csodálatos Század Viki&Henni forditásai Szulejmános oldal párbeszédei a magyar részekből

A blogban található összes fordítást szerzői jogvédelem illeti. Annak bármilyen formájú felhasználásához a tulajdonos írásbeli engedélye szükséges!Csodálatos Század Viki&Henni forditásai a török részekből Szulejmános oldal párbeszédei a magyar részekből

2013. június 22., szombat

15.rész Leirása

Hürrem:Mondd mit kívánsz tőlem ehhez?
Ibrahim:Mindössze hűséget Hürrem asszony és őszinteséget.
Hürrem:Ennyi.
Ibrahim:Alkalmazkodást.Mostantól azt teszed amit mondanak neked.Ellenvetés nélkül.
Hürrem:Kihez legyek hű?Te hozzád?Miért?
Ibrahim:Nem hozzám.Mahidevran Sultanahoz.Ha rendesen viselkedsz Hürrem asszony,akkor véget vetek minden szenvedésednek.
Hürrem:Mit értesz az alatt,hogy rendesen viselkedjek?
Ibrahim:A palotában már ha szeretnél oda visszakerülni,nyilvánosan bocsánatot kérsz a teljes uralkodó családtól.Kezet csókolsz nekik és ebből Mahidevran asszonyt sem hagyod ki.Elárulnád min töprengsz?Most nyitottam meg neked  a palota kapuit.Vagy nem akarsz visszakerülni?
Hürrem:Inkább te áruld el pasa,ha egyszer száműztek és ugye végérvényesen mégis,hogy vinnél vissza a palotába?
Ibrahim:Ez ne érdekeljen majd én megoldom.
Hürrem:És miért segítesz nekem?Hirtelen megkedveltél?Tudtommal mindenkivel együtt örültél,amikor elküldtek.
Ibrahim:Azt egy percig se hidd,hogy a te érdekedben teszem.Te nekem a világon semmit sem jelentesz.Legyen annyi elég,hogy van rá okom.
Hürrem:És mi okod?
Ibrahim:Hürrem asszony,ne játssz a türelmemmel!Nem fogok nap estig várni rád!Velem jössz vagy itt maradsz?Nem felelnél.Vagy hallgatásod belegyezés?
Hürrem:Ibrahim pasa,az én kínom nem szűnhet.Apámat,anyámat,fivéremet megölték.Engem most szolgának adtak.Megjártam a börtönt,megmérgeztek.Legkedvesebb barátnőmet fektették az uralkodó ágyába.Ezeknek tanúja is voltál.Ellenségem az uralkodó család és talán mindenki a palotában.Gyilkosnak bélyegeztek ide száműztek,elszakítottak a fiamtól.Mindezt viselem.Viselem.Magamért a szultánért és a birodalomért.
Ibrahim:Akkor ez igent jelent?
Hürrem:Nem.Nem megyek.Nem hajtok fejet előttük,nem csókolok nekik kezet,nincs hatalom ami erre kényszeríthetne.Ha az uralkodó letett rólam és közös életünkről úgy inkább meghalok.
Ibrahim:Te tudod.

Gülnihal:Mit akart Ibrahim pasa?
Hürrem:Pukkadjon meg!
Gülnihal:Miért mi történt?
Hürrem:Vissza akar vinni a palotába,mint a nagy megmentő.
Gülnihal:De hát ez jó.Menjünk is hamar bepakolni.
Hürrem:Ha alkalmazkodom és például kezet csókolok Mahidevrannak.Egész hazatérésemet feltételekhez szabja.
Gülnihal:Akkor nemet mondtál?
Hürrem:Persze,hogy azt.
Gülnihal:Neked a maradék eszed is elment Hürrem?Ellenkeztél egy pasa óhajával...
Gülfem:Nagyuram,kérettél engem.
Szulejmán:Gülfem asszony.Jó ideje nem foglalkoztam veled.Hogy vagy?
Gülfem:Köszönöm nagyuram.Jó egészségben.Megtisztel érdeklődésed.
Szulejmán:Nyilván érzel némi sértettséget.Megértem amiért zokon vennéd,amiért hanyagoltalak téged.
Gülfem:Nagyuram semmi okom a panaszra.Eddig se volt.Te sohasem ártottál nekem.Nem neheztelek.Mindig jól bántál velem uram.Én pedig igyekszem jóságodat örömre s boldogságra váltani.Egyetlen fájdalmam,hogy gyermekeinket oly korán még csecsemő korban elvesztettük,de elfogadtam.Allah akarata volt,hogy a sors bennünket így ne kössön össze,uram.
Szulejmán:Jöjj ,üljünk le.
Gülfem:Nem tudhatom mi minden történik berkeiden belül,hogy miket élsz meg nagyuram.De jól ismerlek..tudom mit súg a szíved és lelked a bajban is.Nem magadban kell keresned a hibát sem pedig az igazságtalanságot.
Szulejmán:Ha nem bennem van a hiba akkor kiben?Nyugodtan mondd el amit gondolsz.
Gülfem:Mahidevran asszony és Hürrem Sutana egyaránt tisztel és szeret téged.Ez nem kérdés.És meg is érdemelnek téged,hisz hercegekkel ajándékoztak meg.De vajon amit igazán keresel a boldogságot,hasonlóan megadják neked?Csodálkoznék rajta,mert én sem tudtam megadni neked uram.Sosem voltam igazi társad az örömben.Védelmemre szóljon,hogy teljes biztonságban sem lehettem melletted.Valaki mindig veszélyeztetett.
Szulejmán:Ne keseregj.Ahogy neked nem volt rám sosem panaszod,úgy nekem sincs te rád.És boldogít,hogy ilyen bölcsen tekintesz múltunkra Gülfem...értékes emberre vall.De jól tudjuk,hogy nálad a hűség mindennél előrébb való.Úgy,hogy meg is nyugtat,hogy téged tudhatlak a Valide és Hatice mellett.Tényleg ő,hogy van?
Gülfem:Neked hála most úszik a boldogságban és vele én is.Olyan jó ilyennek látni.Rászolgált a szerelemre.
Szulejmán:Te kezdetektől tudtál erről,ugye?
Gülfem.És a kezdetektől javasoltam is,hogy beszéljen veled.Mondván te a szerelmet mindig elfogadod.Csak hát vonakodott vagy nem mert eléd járulni.Én nem tehettem mást,őriztem a titkát.

Mahidevran:Úrnőm.
Hatice:Jöjj Mahidevran.Musztafa hol van?
Mahidevran:Tanul.Gondoltam megkérdezlek a menyegzőről.
Hatice:Sokat nem tudok.A Valide végez minden teendőt.Nekem csak bólogatnom kell.
Mahidevran:Gülfem nincs itt?
Hatice:Az uralkodó nem rég magához kérette.
Mahidevran:Miért kérette?
Hatice:Küldött érte,ő pedig ment a lakosztályba
Mahidevran:Nem üzent semmit?
Hatice:Nem rémlik.Mi az csak nem féltékeny vagy rá?
Mahidevran:Nem,dehogy.Aztán furcsának tartom a dolgot.
Hatice:Majd elmondja az okát....Gyere Gülfem.Köszöntelek.
Mahidevran:Hallom a szultán magához hívott.
Gülfem:Igen.Kéretett.
Mahidevran:És mit akart tőled?
Gülfem:Egyszerűen beszélgetni velem egy kicsit.Nem mást.
Mahidevran:Miről volt szó?Valami bántja az uralkodót?
Gülfem:Nem úrnőm.Pusztán a hogylétünk felől érdeklődött.Asszonyom,tudsz már a holnapi mulatságról?
Hatice:Miféle mulatság?
Gülfem:A szultán bejelenti az esküvődet.Tervei szerint a belső kertben gyűlünk össze.
Hatice:Istennek hála.Ez a nap is eljön.
Mahidevran:ÉS követik majd még szebbek.Egyébként már mindnyájunkra ráfér a kikapcsolódás.

Matrakos:Üdvözöllek pasám.Isten hozott.Egy biztos ma nem öltöztél túl a piachoz uram.
Niko:Ismernem kéne téged?
Matrakos:Így fejedbe szállt a vezérség,hogy már azt sem tudod ki vagyok.Nem is a Pargai rögös utak kirázták az emlékeidet,igaz?
Ibrahim:Mit nem értesz ezen?
Matrakos:Allah irgalmazz!Még ilyet.Szavamra ez csak az ördögnek műve lehet.Megzavarodtam volna uram?
Ibrahim:Kutya bajod sincs,ne félj.Ő itt a fivérem Niko.Ő a Matrakos akiről beszéltem.
Niko:Jaaaa.....
Ibrahim:Velem tartott visszautamon.
Matrakos:Ja,akkor ti iker testvérek vagytok.
Ibrahim:Így van.
Matrakos:Hála a magasságosnak.
Ibrahim:Inkább jó apámnak.Mesélj megvagytok ott a követek házában.
Niko:Én nem is tudtam,hogy ennyi földi jó létezik.Akár a nagyurak.
Ibrahim:Helyes.Gyere igyunk meg egy serbetet.
Matrakos:Pasám egy percre csak..
Ibrahim:Mondd hát.
Matrakos:Láttad mostanság Victoriát?Jól van?
Ibrahim:Szívednek kedves most már nincs a háremben.
Matrakos:Hogyhogy nincs?Elküldték?Miért hagytad uram?
Ibrahim:Dehogyis.Ne izgasd föl megad.Immár a szultán nagyasszony szolgálatában áll és ennek megfelelően a muzulmán hitre tért.A neve most már Sadika.
Matrakos:Vagyis jól van?
Ibrahim:Te nem hallod,amit mondok??Kiemelték a háremből.A Valide személyes kegyeltje lett.Persze,hogy jól van és egészséges.Nyugodj már meg.Gyere te is egy serbetre.Rád fér.

Gülnihal:Hürrem...Hürrem..Biztosan jól végiggondoltad ezt?Legalább vennéd fontolóra az ajánlatát.
Hürrem:Az nem ajánlat volt.Szót sem érdemel már.
Gülnihal:Nem akarlak megbántani,de én gondolkodás nélkül visszamennék.
Hürrem:A helyedben én is ezt tenném.Nem is kérdés.Csakhogy én nem te vagyok ahogy Mahidevran sem.
Gülnihal:Mihrimah felébredt.

Hatice meghallja,hogy Mehmet nagyon sír és úgy dönt elviszi Hürremhez a régi palotába..
Hürrem:Mihrimah,most kell igazán erősnek lennünk és Mehmetnek is.Vajon mi lehet vele?Miét nem hisz nekem az uralkodó?Nem hazudtam.

Ibrahim:Nagyuram.
Szulejmán:Gyere Ibrahim.Nézd.Szép ugye.Ez a része gyémántból lesz,itt belül pedig smaragddal rakom ki,míg a legközepét rubint díszíti majd..
Ibrahim:És melyik szerencsés szolgád fogja viselni ezt a csodálatos tulipánt?
Szulejmán:Haticenek lesz nászajándékom.
Ibrahim:Kivételes ékszer egy kivételes asszonynak.Az én összes ajándékom eltörpül majd emellett nagyuram.
Szulejmán:Merre jártál?Vártalak volna a díván után.
Ibrahim:Ebédidőig a rendeleteket írtam azután pedig fivéremmel találkoztam a piacon és a Matrakossal akit ide is kérettem holnapra.
Szulejmán:Rendben.Mint azt nyilván tudod holnap mulatságot rendezünk.Végre bejelentem menyegzőtöket.
Ibrahim:Megtisztelsz nagyuram.Lelkedet viszont nyomasztja valami.Bocsáss meg,de látom rajtad.Nagyuram,hogy ha gondolod el is halaszthatjuk ezt a mulatságot.
Szulejmán:A ti örömötök talán az én kedélyemet is feljavítja majd.
Ibrahim:Nagyuram,engedelmeddel visszavonulnék.
Szulejmán:Ki vigyáz majd rám,ha te elmész Ibrahim?
Ibrahim:Senki sem,de úgy hiszem nem is lesz szükséged más védelmére.Van elég erőd,hogy megóvd magad.
Szulejmán:Elmehetsz.

Sadika:Hova visznek?Engem is száműzni akarnak?
Nigar:El kell költöznöd innen.A hárem szabályainak megfelelően visszakerülsz a lányok közé.
Sadika:Azt ne.Engem ott nem szeretnek.Talán bántani is fognak.
Nigar:Úgy szerettesd meg magad és ne adj rá okot,hogy bántsanak.
Sadika:De nekem jó itt.Had lakjak egyedül.
Nigar:Ez a kedvencek lakrésze,itt csakis kivételezettek lehetnek.
Sadika:De én is kivételezett vagyok.A Valide személyes szolgálója,nem?
Nigar:Inkább tudatlan vagy.Az nem lehet kedvenc aki nem ment végig az aranyúton.
Sadika:Aranyút?
Nigar:A Szulejmán szultán lakosztálya felé vezető úton.
Sadika:Hát ha csak az kell én végig megyek rajta.
Nigar:Hogyne,ha csak az kell.Ez nem ilyen egyszerű,tudod.
Sadika:Miért,mit kell hozzá tenni.
Nigar:Na jó erre nekem nincs időm.Szedd össze a cókmókodat és odalent várlak.Sadika nem miattam lesz valaki kedvenc.Az uralkodónak kell látnia és megkedvelnie.De ilyen állapotban nem fog.
Sadika:Nem leszek hozzád hálátlan.
Nigar:Honnan van neked pénzed?
Sadika:A szultán nagyasszony adta.Kedvességből.
Nigar:Nagyszerű.Akkor kuncsorogni már jól tudsz.Tedd el,de hamar!
Sadika:Bocsánat,nem akartalak megsérteni.
Nigar:Jól figyelj rám.Én kedvellek téged.Szép és jólelkű lány vagy,de engem sose keverj bele a dolgaidba.Sümbül agával beszélj.Nála keress támaszt.

Hürrem:Hatice Sultana én egyetlen támaszom.Isten hozott.
Hatice:Köszöntelek,de nem egyedül jöttem.
Hürrem:Kivel?
Hatice:Fiam,Mehmet.Egyetlenem.
Közben a Valide látni akarja Mehmetet és rájön,hogy Hatice elvitte Hürremhez a fiát....
Hürrem:Sosem feledem ezt a jóságodat.Hálásan köszönöm neked.
Hatice:Bár többet is tehetnék értetek.Életetek együtt lenne teljes.Ha gondolod beszélhetek Ibrahimmal.Valamit biztos segíthet.
Hürrem:Igen.Biztosan.Ibrahim pasa.Mindegy,hagyjuk ezt most.
Hatice:A Valide holnap mulatságot szervez a belső kertben,ahol az uralkodó bejelenti majd az esküvőnket.Már nagyon várom.
Hürrem:Más?Rólam nem szólt igaz?
Hatice:Ha rajtam múlna már rég kiálltam volna ártatlanságod mellett,de lássuk be Hürrem elég sokat tettél,hogy bűnösnek tartsanak.Mutass megbánást,kérj bocsánatot,könyörögj ha az kell,vagy hunyászkodj.Máskülönben ennek a palotának falai között ér el az öregség.Ráadásul fiad távollétével.Viszont későre jár.Indulnunk kell,
Hürrem:Kérlek,ne menj.Egy kicsit had legyek még vele.
Hatice:Muszáj.Ne is marasztalj Hürrem.Nagy bajom lehet ebből.Ha a Validenek feltűnik hiányom,nem jöhetek többé.
Hürrem:Jól van.

Hürrem visszaemlékezik Ibrahim és Hatice szavaira.Valide pedig megkorholja Haticet azért amiért elvitte Mehmetet az édesanyjához.....Hürrem rémálmában Mahidevant látja,amint az uralkodó átad neki egy ugyanolyan smaragd gyűrűt,mint ami neki is van..
Hürrem:ÉN sínylődöm itt naphosszat...magányosan,azok meg nagyokat mulatnak a palotában.Gülnihal,szedd össze a kelengyét és hozd ide a lányomat.Megyünk a palotába.
Gülnihal:Akkor mégis megteszed amit Ibrahim pasa kért?
Hürrem:Megteszem.Talán még annál is többet teszek.Pakolj,igyekeznünk kell.HA MÁR MULATSÁG,LEGYEN NAGY.

Szulejmán:A mai nap mindnyájunk számára különleges és jelentős.Elérkezettnek találtam az idejét,hogy bejelentsem szeretett húgom Hatice Sultana és seregem fővezére Ibrahim pasa egybekelését.Allah áldása legyen rajtuk.Kísérje őket a fényességes közös útjukon....

Gülnihal:Hürrem,mi van ha odamegyünk és a kapun sem engednek be minket?
Hürrem:Nem tud gyorsabban menni ez a kocsi?Szólj a kocsisnak,hogy csapjon a lovak közé.

Szulejmán:Esküvő után hova költöztök Haticeval?
Ibrahim:Keresem a megfelelő helyet számunkra,nagyuram.
Szulejmán:Abbahagyhatod.Rád ruháztam az Atmeydai uradalmamat.Kedvetekre lesz és közel is van ide.
Ibrahim:Tisztelettel elfogadom.Ajándékod végtelenül kegyes nagyuram.
Szulejmán:Menj és mihamarabb nézd meg mit kell majd átalakítani.Persze Haticeval együtt és építtesd át ahogyan szeretnéd.
Ibrahim:Köszönöm,nagyuram.Még a napokban odautazunk.

Sümbül:Jajjj...Hürrem asszony,te mit keresel itt?Hogy kerülsz ide?
Hürrem:Ibrahim pasa hívására jöttem.Jelentsd csak be.
Sümbül:Nekem erről nem is szólt.
Hürrem:Attól még engem vár.
Sümbül:Türelem asszony.Előbb azért még rákérdeznék.
Hürrem:Egyúttal azt is mondd meg neki,hogy minden az ő óhaja szerint lesz.

Sümbül:Ibrahim pasa..Hürrem asszony van itt,te rád hivatkozva és üzeni,hogy óhajod szerint lesz minden.





Ibrahim:Nagyuram,fontos hírt kell veled közölnöm.Az egyik lány szemtanúja volt Ayse halálának.Állítja,hogy nem Hürrem asszony volt a gyilkos.
Szulejmán:Akkor ki tette?
Ibrahim:Azt még nem sikerült kiderítenem,de nem Hürrem asszony ez egyre valószínűbb.
Szulejmán:Ezt miért csak mos tudom meg?
Ibrahim:Vártam,hogy egészen bizonyosa legyenek a tények.
Szulejmán:S most már bizonyosak?
Ibrahim:Igen nagyuram.
Szulejmán:Intézkedj,hogy Hürrem visszatérjen a palotába.
Ibrahim:Már megtettem nagyuram,hamarosan itt lesz.
Daye beszámol a Validenek arról,hogy Hürrem visszatért.Hürrem azt teszi,amit Ibrahim "parancsolt" neki és mindenki előtt letérdel és megcsókolja a kaftánjuk szélét,beleértve Mahidevranét is..
Hürrem:Mahidevran Sultana,bocsásd meg eddigi vétkeimet.Ártottam neked,többé nem fogok.

II.Lajos levele Victoriának: "Örömmel értesültem a hírről,hogy sikerült Szulejmán szultán elérhető közelségébe férkőznöd,de ne kapkodd el,mert nem hibázhatsz.Egyetlen esélyed van,tudod.Várd ki türelemmel.Legközelebb csak akkor adj hírt magadról ha a szultánt szíven találtad."

Ibrahim és a Matrakos..matrakot játsszanak.....aminek a végén Ibrahim nyer,de csak azért,mert a Matrakos meglátta Victoriat...
Szulejmán:Matrakos gondolj ki magadnak új nevet.Egyeduralmad véget ért.
Ibrahim:Nem szerencsés úgy harcolni,hogy közben a fehér népet lesed.Ez lesz belőle.
Szulejmán:Szép győzelmet arattál fölötte.Lássunk engem,hogy fektetsz két vállra.
Ibrahim.Ahhoz már tudásom legjavára lesz szükség.

Hürrem monológja: "Nevem Hürrem.Ruténia szülötte.Szulejmán szultán Hannak asszonya.Mehmet hercegnek,Mihrimah Sultananak,s az őket követő uralkodói sarjaknak anyja.Szavammal és eskümmel fogadom,hogy mindazok,akik előtt ma itt fejet hajtottam,kiknek kaftánját csókoltam..egy nap előttem rogynak majd térdre,hogy viszonozzák ezt.Isten úgy segéljen.."

Nigar:Elérted,hogy vissza térhess.Mehmet újra melletted van.Miért nem látom örömödet?
Hürrem:Idővel az is visszatér.De most még nem.Később.Amikor Mahidevran csókolja az én kaftánomat.
Nigar:Máris ugyanolyan utálattal beszélsz Mahidevranról,mint korábban,mikor épp ezen kellene változtatnod.
Hürrem:Ne aggódj Nigar asszony.Tanultam a leckéből.Hürrem mostanra egy másik Hürrem lett.Többé nem lázad.
Nigar:Hogyha valóban tanultál belőle és leszoktál a gyermeki viselkedésről nem esnél azonnal eddigi hibáid csapdájába.
Hürrem:Igazad van.Menj most kérlek,készülődnöm kell.
Nigar:Ha a szultánhoz úgy ne tedd,mint tudod csütörtök van az uralkodó ma Mahidevran asszonyra vár.
Valide pedig kémkedni szeretne Hürrem után,de a tervéhez egy megbízható lányra lesz szüksége...
Mahidevran:Mi ez?Nagyon fáj a gyomrom.Miért lehet itt az a fúria?Szétzilálja idegeimet.
Gülsah:Úrnőm,ne itt létére gondolj hanem ,hogy hódolt neked.
Mahidevran:Adj még egy pár cseppet az orvosságból.Nem múlik a fájdalom.Nem tűröm meg itt azt a kígyót.
Gülsah:Asszonyom,dőlj le egy kicsit.Próbálj pihenni.
Mahidevran:Ma csütörtök van.Az uralkodó számít rám.Készülődnöm kéne.
Gülsah:Asszonyom ahhoz most gyenge vagy.
Mahidevran:Ha kell lázas betegen is szeretem.

Sümbül:Mi van Sadika?Rengeteg a dolgom mondd.
Sadika:Én is kedvenc akarok lenni.Nigar asszony mondta,hogy veled beszéljek,mert te segíthetsz.
Sümbül:Ördög és pokol,mintha rajtam múlna a dolog,ezt nem én döntöm el.
Sadika:Már muzulmán is vagyok.Tessék.Nem ingyen kérem.
Sümbül:Villámgyorsan tedd el.Néhány arannyal egy ilyen ügyet nem oldasz meg.
Sadika:Adok majd még,amint kapok.
Sümbül:Vigyázz te.Megakarod vásárolni kegyeimet?
Sadika:A kebleidet?
Sümbül:Édes jó istenem segíts meg.Még a legalapvetőbb dolgokat sem érted.Hogy akarsz így kivételezett lenni mondd.Nem fogok veszkődni veled.Ég veled.

Mahidevran megtudja,hogy a szultán nincs a szobájában,mert Hürremhez ment.
Ibrahim:Úrnőm egyébként sem érzed jól magad.Pihenned kellene inkább.
Mahidevran:Hürrem a te szavadra jött vissza.Miért?
Ibrahim:Mert ártatlan ezt te is tudod.Nincs okod félni.Soha többet nem fog ártani senkinek.
Mahidevran:Nem hinném.Tudja,hogy megakartunk szabadulni tőle és máris az uralkodóhoz tért vissza.Aki helyettem ma őt öleli.
Ibrahim:Úrnőm nagyon kérlek a magánéleted nem tartozik rám.Én a védelmedre esküdtem föl ehhez tartom is magam.Míg én itt vagyok sem neked sem Musztafának itt nem esik bántódása.Félelmed tehát alaptalan.Hürrem megtanulta,hogy ő sem nélkülözhetetlen.
Hürrem:Gülnihal lepihenhetsz...

Szulejmán:Üdvözöllek itthon Hürrem.
Hürrem:Nagyuram.Úgy hiányoztál nekem.Minden pillanatban.
Szulejmán:Megszakadt a szívem a leveledtől.Nem hittem,hogy ennyire szeretsz.
Hürrem:Mindennél jobban.Elhiszed végre.
Szulejmán:Fájt minden egyes szavad.Igazságtalanságomra mutattak.
Hürrem:A kétségbeesés is mondatta.Irántad érzett vágyam.Az elmúlás félelme.Elvesztésednek hite.Ezért ígérem mostantól fogva újra az leszek aki megnevettetett.Aki engedelmes,aki önzetlen és felnőtt.
Szulejmán:Te nekem mindenhogy kedves vagy.Szeretlek bármit hoz is a holnap.
Hürrem:Szulejmán,miattad lehet újra családom és ennek a családnak a békéjéért akár az életemet is feláldoznám.

Hürrem:Nigar asszony,kérdeznem kell.Ugye már mindenki tudja,hogy ártatlan vagyok?
Nigar:Bejelentették,hogy az vagy úrnőm.Megnyugodhatsz.Allahnak hála,hogy Ruhsar látta a történést.Különben vétlenséged ki sem derült volna.
Hürrem:Ki ez a Ruhsar?
Nigar:Az egyik lány odalentről.Látta a gyilkosságot.Ő mondta,hogy te nem lehettél.
Hürrem:Ibrahim..de csúnyán becsaptál engem,ha ezt előbb tudom.
Nigar:Miért?Nem mondta el neked?
Hürrem:És ki tette?Ki ölte meg?
Nigar:Azt nem tudni.
Hürrem:Egy gyilkos van a háremben és nem tudjuk ki az.Úgy óvakodjunk.Nagyon vigyázzunk.
Valide nekikezd az esküvői előkészületeknek,majd citromos lokumot kér:http://www.facebook.com/notes/szulejm%C3%A1n/lokum/477993468960554 Majd kéri Dayet szóljon Sümbülnek,hogy készítse elő Sadikat estére az uralkodónak..

Ibrahim:Nagyuram a Safavidai helytartó is elismeri a rodoszi győzelmünket.Felolvasnám.
Szulejmán:Végre észhez tért az a bolond emír..
"Allah akaratából üzenem mindazon népek nevében  kiknek hatalma van jogban,uralomban,igazságban,gyengeségben,erőben,verségben,diadalban,nagyságban és felmagasztosításban,hogy a fényességes adjon hosszú életet Szulejmán szultán hannak.Kívánjuk neki,hogy tegye sikeressé katonáit és vitézeit.Pusztítsa vallásunk ellenségeit gyökerestül és tizedelje meg a gyaúrok erejét.Adja meg neki a mennyek legszebbikét azzal,hogy a halhatatlanság ajándékát küldi Szulejmán szultánnak.Ki példa minden igazhitű számára és ki minden uralkodó császára miként Nagy Sándor és Dareiosz király voltak egykor."
Szulejmán válasza:
"A safavidai Haydan fiának Izmair helytartónak ki emírként uralja  a vidéket.Allah nevében fogadom üdvözlésed.Őszintén remélem,hogy a hatalmas iszlám vallás-e fényes diadala,mellyel hitünknek és hagyományainknak törtem új utat,immáron téged is visszavezet arra az előre kitaposott ösvényre ahol prófétánk szavaihoz mérten már jó ideje neked járnod kellene."
Szulejmán még egy tisztséget ad Ibrahimnak,aki már nem szeretné vállalni."A nagy hatalom kitartást igényel"..
Daye kiadja Sümbülnek,hogy a Valide parancsára készítse elő Sadikat...,de titokban kell tartsa mindenki előtt..

Sümbül:Sokat gondolkodtam és úgy döntöttem segíteni fogok neked.Amit teszek kérésre és nem fizetségért teszem.Este dolgod végeztével gyere át hozzám.
Sadika:Rendben.
Sümbül:De erről senki ne tudjon.Egy árva szót sem.

Ibrahim:Láss Ibrahim,halászoknak gyermeke,Parga szülötte.Saját palotádban lépdelsz a szultán akaratából.Hitének és bizalmának hálájából,életed immár teljes lett.
Matrakos:Pasám..
Ibrahim:Jöjj Matrakos,gyere.
Matrakos:Ez igen.Mostantól itt fogsz lakni?
Ibrahim:Majd csak az esküvő után.
Matrakos:Nagyon szép.Nem akármilyen élet volt a tied.ráadásul megkaptad az asszonyt,akiért szíved oly sokáig titokban lángolt.Nem pasá nem,ha Victoria nem jelenik meg esélyed sem lett volna győzni.
Ibrahim:A lányt már Sadikanak hívják Matrakos.Tanuld már meg végre,bár ez a vereségedet nem szépíti meg.Miért nem tudod férfi módon viselni a kudarcot,mondd?
Matrakos:Viselem pasám.Viselem egészen a legközelebbi alkalomig.Amikor talán már itt a saját palotádban látom el a bajodat.
Ibrahim:Azt mondod,állok elébe uraság.Matrakos erre a falra készítened kellene egy hatalmas festményt.Lenne elképzelésed?
Matrakos:Az lenne, de inkább az udvari művészekre bíznám ők jóval ügyesebbek.Nekem a díszítéshez nincs elég tehetségem.
Ibrahim:Nem díszítésekről beszélek.Fali festményről.Tudod amilyeneket a gyaúrok is készítettnek.
Matrakos:Ja,értelek.Madaras,angyalos,fehérnépes dolgot szeretnél.Igaz?Mi is a neve..Ikon,azt hiszem.
Ibrahim:Az inkább freskó.Mindegy egy festő kellene.Ismersz ilyet?
Matrakos:Egyet biztos.De,hogy megcsinálja-e?
Ibrahim:És ki az?
Matrakos:Egy fiú.Neve Leo.A krímről jött.
Ibrahim:Krími?Láttad a képeit?
Matrakos:Csak néhány vázlatát,de gyönyörűen rajzol.Igen tehetséges,azt ékesen példázzák.
Ibrahim:Ha alkalmasnak véled,beszélnék vele.
Matrakos:Semmi akadálya pasa.Gyere ki holnap a piacra és helyben megismertetlek vele.

Valide:Mit szólnál ha holnap elmennék abba a palotába amivel a fivéred megajándékozott.Kezdjük el mielőbb a berendezését.együtt dönthetnénk el mi hol legyen.
Hatice:Örömmel kísérlek,de vinném Mahidevrant is.Azt mondta megnézné.
Valide:Majd ha elkészült megmutatod neki lányom.Inkább Hürremet szeretném hívni.
Hatice:Ahogy jónak látod anyám.

Szulejmán:Hürrem...jöjj kedvesem.Legalább kikérem véleményed.Nézd.
Hürrem:Nagyin szép.Ez egy tulipán?
Szulejmán:Itt gyémántokkal lesz kirakva ez a belső része smaragddal a legközepén pedig valahogy így egy darab rubint,mint a tulipán szíve.A kis darabokat nyakékre fűzöm majd,s lesz mellé fülbevaló is.
Hürrem:Mindez távollétem alatt.Tudtam,hogy gondoltál rám és mikor készül el a remekmű?
Szulejmán:Neked ennél sokkal szebbet készítek.ez Haticenak szánom.Menyegzőjén szeretném meglepni őt,ha addigra betudom fejezni.
Hürrem:El lesz ragadtatva.Ennél gyönyörűbb ékszert aligha kaphatna.

Sümbül:Nos hát...a lakosztályba lépve ahogy az uralkodót megpillantod rögvest térdre ereszkedsz felkészülve arra,hogy megcsókold  a kaftánja szélét.Ügyelj rá amíg ő nem közelít te sem mozdulsz.És semmikép ne emeld fel a fejed és nehogy bámuld.A legnagyobb vétek.Jó?Ennyi a lényeg.Megértetted?
Victoria:De,hogy leszek a kedvence?Ahhoz mit kell majd tennem?
Sümbül:Azzal egyenlőre ne foglalkozz!Az első lépés,hogy eljuss aranyútra..mi hála nekem meg is lesz.NA jó tegyünk egy próbát.Játsszuk el,hogy bent vagy a lakosztályban.Finoman,kecsesen...

Matrakci:Pasám,ő itt Leo.
Leo:Tisztelettel üdvözöllek.
Ibrahim:Szép napot ifjú.Matrakos barátomtól hallottam,hogy érted a művészetet és igen szépen rajzolsz.
Leo:Köszönöm Nasuh Efendi.
Matrakci:Mutasd meg a pasának a rajzaidat.
Leo:Igenis.
Ibrahim:Jó.Krími vagy igaz?Hogy vetődtél ide?
Leo:Elvették minden javamat..itt szeretnék szerencsét próbálni.
Ibrahim:Értem.A palotám falára szeretnék festményeket.Csináltál már hasonlót?
Leo:Nos festettem odahaza néhány templomban.Igen freskók is voltak közöttük.Ikonokat is készítettem.
Ibrahim:Templomokban..Jól van.Ez kell nekem.Ő a mi emberünk.Menjünk is a palotába,hogy felmérhesse.

Hürrem:Asszonyom,kérettél engem?
Valide:Öltözz át mielőbb.Elmegyünk.
Hürrem:Hova megyünk,úrnőm?
Valide:Nem kell megijedned.Hatice palotáját nézzük meg.Szeretném ha te is jönnél.
Hürrem:Hogy én?
Valide:Nem kötelező,ha nem érdekel.
Hürrem:Dehogyisnem .Nagy örömmel veletek tartok és köszönöm.
Valide:Úgy menj és készülődj.Hamarosan indulunk.
Valide terve az,hogy amíg ő eltávolítja Hürremet a palotából,addig Sadika nyugodtan az uralkodóval lehet..

Victoria:Miért kell a fürdőbe mennem?
Sümbül:Hogy szépen megtisztálkodj,majd üde és illatos légy.A lányok a mesterei a szépítkezésnek.
Victoria:Mire készülünk így?
Sümbül:Elérkezett a várva várt este.Az uralkodó színe elé járulhatsz.
Victoria:És aztán?
Sümbül:Aztán vele leszel együtt.Tudod te...
Victoria:Na de én még nem állok erre készen.Muszáj ma?
Sümbül:Kedvesem,ha gondolod..
Victoria:Nem.Örömmel megyek elébe.
Sümbül:Helyes,jól van.
Nigar:Sümbül aga.Mi történt?Mire készültök itt?
Sümbül:Semmire.
Nigar:Sadiknak mi dolga van itt ilyenkor.
Sümbül:Megkeresett,hogy szeretne lemosdani és ide kísértem unalmamban.
Nigar:Unalmadban.
Sümbül:Jól van ti menjetek.Tegyétek rendbe.Csutakoljátok le.

Mahidevran:Gülfem asszony,a valide hol van?
Gülfem:A szultán nagyasszony Hürrem Sultanaval és Hatice úrnővel együtt a Atmeydani palotához mentek.Oda ahová Ibrahim pasával költöznek majd az esküvő után.
Mahidevran:Valóban.És én eszükbe sem jutottam?
Gülfem:Én csak annyit tudok,amit a Valide közölt.

Gülnihal:Elmegyek megetetni Mihrimaht,kérlek addig vigyázol Mehmetre.
Gülsah:Persze,menj csak nyugodtan.Asszonyom nem ennek a Hürremnek,neked kellene őket kísérned.
Mahidevran:Én is így hiszem,de a Valide már máshogy gondolja.Valamiért kegyvesztetté váltam.

Matrakci:Íme a falad.
Leo:Élmény lesz itt dolgozni állítom neked.Köszönöm,ha te nem vagy ez nem adatik meg.

Sümbül:Nagyuram?A Valide úgy rendelkezett,hogy szórakoztatásodra addig jöjjön ide egy lány.
Szulejmán:A Valide rendelkezett így.
Sümbül:Igen..személyesen ő választotta ki a leányt is.Egy igazi szépséget akit engedelmeddel bebocsátanék.

Sümbül:Hűha...a  magasságos Allahraaa....mennyek és poklok,szemkápráztató vagy.Jajj,ezt nem hittem volna.Szavamra az uralkodó el lesz ragadtatva tőled.Aranyútra fel.

Hürrem és Leo találkoznak Ibrahim palotájában,de Leo egyenlőre háttal áll régi szerelmének,de érzi,hogy valami különleges dolog történik...közben a palotában Sadika az uralkodó elé járul.Sadika visszaemlékezik arra ami szerelmével Ariellel történt..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése