Csodálatos Század Viki&Henni forditásai Szulejmános oldal párbeszédei a magyar részekből

A blogban található összes fordítást szerzői jogvédelem illeti. Annak bármilyen formájú felhasználásához a tulajdonos írásbeli engedélye szükséges!Csodálatos Század Viki&Henni forditásai a török részekből Szulejmános oldal párbeszédei a magyar részekből

2013. június 22., szombat

32.rész Leirása

32. Szulejmán megragadja Izabellát, és megcsókolja, majd a hercegnő megpróbálja megütni, de az uralkodó megragadja a kezét. Feldühödve reakciójától, elmondja neki, hogy mindenki azt hiszi, hogy meghalt. Nigar asszony végignézi ezt a jelenetet és azon gondolkozik, hogy elmondja-e Hürremnek, avagy sem. Izabella azt mondja szolgálójának, hogy megszégyenülve érzi magát miután megcsókolta a szultánt és senki nem fogja megmenteni, mert halottnak hiszik. Nigar tájékoztatja Ibrahimot, hogy Izabella nem hajlandó enni. Hürrem bocsánatot kér Szulejmántól, amiért tanácsot adott neki Ibrahimmal kapcsolatban és mikor az ékszerről kérdezi, azt feleli, hogy még nincs kész. Ibrahim azt tanácsolja Izabellának, hogy szokja meg ezt a helyzetet. Mikor Nigar a palotába megy ruhákért a hercegnő számára, Mahidevran tájékoztatja a Validét, hogy együtt ment Hürremmel a palotába és látta Izabellát. Nigar elmondja Hürremnek, hogy a szultán a kioszk-ban megcsókolta Izabellát. Bali Bey elrabolja Armint és Matraktsi házába mennek. A lány apja keresi őket, de Matraktsi tagadja, hogy látta volna őket, így  az apa Ibrahim segítségét kéri. Hürrem elmegy a palotába és találkozik Izabellával, ahol a hercegnő elmondja, hogy el szeretne menni, de a szultán nem engedi, fogva tartja.. ekkor Hürrem hazugnak nevezi. Az uralkodo szintén a palotába jön és zavarja, mikor Hürremet bejelentés nélkül találja itt. Viszont, a vacsoránál három hercegének anyjaként mutatja be és megcsókolja kezét. De amint visszatérnek a palotába, nem fogadja a szobájában, mondván fáradt. Izabella arra kéri Ibrahimot, hogy vigye el egy templomba, amit a pasa meg is tesz. Itt a hercegnő gyónás közben elmondja hogy ki ő és mit tettek vele, így Gritti tudomására jut, hogy még él. Mikor a szultán tudomást szerez erről, dühös lesz és azt parancsolja hogy vigye vissza a kioszkba Izabellát. A hercegnő azt mondja, hogy szégyellte magát (a szultán)  mikor megcsókolt őt és Szulejmán letörli  a könnyeit. Mikor elmegy, egy ékszert küld neki ajándékba, de nem fogadja el. Ibrahim megbetegszik, nagyon magas láza van. A hercegnő végül felveszi az ékszert, amit Hürrem meglát, nagyon  dühös lesz, majd megfenyegeti 



Isabella:Ölj meg engem is,mint Frederiket.
Szulejmán:Jól mondod,hogy már halott vagy.Odavesztél a tűzvészben,amit magad okoztál.Ezután téged itt senki nem fog többé keresni.Sem a követeid,sem pedig a jegyesed,mert egytől egyig halottnak hisznek.Már a hírét is megvittük.Szeretteid mostantól legfeljebb gyászolhatnak.
Isabella:Tessék?Frederik akkor él?
Szulejmán:Hajón van,visszafelé a hazájába.Keservesen,sírva.
Isabella:Miért édes Istenem?Miért kellett?

*Közben Hürrem rádöbben arra,hogy elveszítette Szulejmánt....Jozsua Efendi a nagybátyjához akarja küldeni Armint,de Malkocoglunak sikerül megszöktetnie,majd mindketten a Matrakosnál bújnak meg.Nigar asszony Szulejmán parancsára visszakíséri Isabellát ,Hatice palotájába.

Hatice:Hallottam,hogy az uralkodó bőségesen megjutalmazott a sikereidért.A gyermekünk ha felnő,belőle is ugyanolyan  nagyszerű államférfi lesz,mint az apja.Ugye?
Ibrahim:Remélem,hogy eljön a napja.
*Közben megjelenik Nigar is,aki elmondja Ibrahimnak,hogy a hercegnő gyengélkedik,amióta visszatértek a Vadászházból..

Carmina:Kérlek mond el hercegnő.Annyira aggódom érted.Mit tett az a szultán veled?
Isabella:Megcsókolt.Teljesen váratlanul.Én ellen akartam állni,de valahogy...
Carmina:Erőszakoskodott?
Isabella:Nem.Vagyis,kicsit talán.Viszont semmi mást nem hagytam neki.Egyszer csak megcsókolt,de azt sem erőszakkal.Azután el löktem magamtól.Felakartam pofozni,de nem tudtam.Az egész olyan hirtelen történt,de mindegy.Túl vagyok rajta.
Carmina:Kezet emeltél rá..egy szultánra.Ezért kivégeznek.
Isabella:Már úgyis halott vagyok,hogy őt idézzem.Carmina kiderült,hogy Szulejmán rég elengedte Frederiket.Azt mondta neki,hogy én rég meghaltam a tűzben,őt pedig egy hajóra tette.Lényeg,hogy így már senki sem fog keresni minket.Senki nem jön majd ide,hogy megmentsen.Vagyis mindörökre a szultán,Szulejmán rabszolgája leszek.

Szulejmán:Hürrem.Mikor jöttél?Nem hallottalak.
Hürrem:Gyönyörű.Elkészült?
Szulejmán:Még nem.
Hürrem:Milyen kár.Pedig olyan szívesen látnám már magamon.Szulejmán.Szeretnék tőled bocsánatot kérni.Ezért is jöttem át.
Szulejmán:Bocsánatot.Miért?
Hürrem:Azért amiket korábban mondtam.Tudod?Ibrahim pasáról.
Szulejmán:Hürrem fáradt vagyok.Pihenni szeretnék.És különösen Ibrahimról nem szeretnék most semmit sem hallani.
Hürrem:Akkor már nem vagy mérges?Megbocsátottál?
Szulejmán:Kértelek,hogy hagyjuk.
Hürrem:Engedd,hogy szeresselek.
Gül aga az aranyait számolja,amikor rájön,hogy Sümbül aga elvett belőle 13-at,habár a számolás nehézkesen ment neki.Úgy dönt,hogy amikor a kertben játszanak Mehmettel,ott elrejti a megmaradt aranyát,de közben ugyanott észrevesznek egy kígyót.

Isabella:Üzennem kell nekik valahogy,hogy nem haltam meg.Vagy különben soha nem jutunk ki innen.
Carmina:Melekkel üzenhetnénk annak a Grittinek.Megkérdezzem?
Isabella:Benne annyira nem bízom.Bárki máshoz is mehet.

Isabella:Felügyeleti látogatás?Gondolom a szultán parancsára jöttél.
Ibrahim:Pusztán hogyléted felől érdeklődnék.Jól vagy hercegnő?
Isabella:Egy halotthoz képest elég jól.
Ibrahim:Ezek szerint már tudsz róla.
Isabella:Szulejmán volt szíves megemlíteni,hogy halálhíremet keltette.Így most a családom,a  jegyesem és tán az egész országom gyászol.
Ibrahim:Ha az uralkodó ezt tette,bizonyára jó oka volt rá.
Isabella:Pontosan tudom,hogy mi a terve.Épp ma jöttem rá.
Ibrahim:Igazán.És mi az?Ne légy olyan biztos magadban hercegnő.Semmi sem az aminek látszik.Alkalmazkodj inkább,azt tanácsolom.
Isabella:Alkalmazkodjak?SOHA.

*Hatice arra kéri Nigart,hogy másnap menjen át a Topkapi palotába és hozza el a hercegnőnek kért ruhákat,mert szeretné megnézni.

Matrakos:Tudhatom mi történt?
Malkocoglu:Jozsua elakarta vinni innen Armint.Én pedig megakadályoztam.Szeretném,ha meghúzhatná itt magát,ameddig ügyét el nem simítom.
Matrakos:Persze.Maradhat,ha úgy tetszik.De...Bali bég félő,hogy ennek így megint nem lesz jó vége.
Malkocoglu:Vállalom a felelősséget.
Matrakos:Értettem.Hát akkor üljetek le.Hozok nektek valami enni és inni valót.
Malkocoglu:Köszönjük.

Mehmet:Gyorsan.Mindenki szaladjon jön a kígyó.Mögöttünk!Képzeld el az előbb láttunk egy nagy kígyót.
Valide:Itt a kertben?Ne rémisztgess.
Gül:Igazat szól úrnőm.Úgy ekkorát.
Valide:Azonnal öljék meg azt a bestiát.
Mahidevran:Azt ne!Szépen kérlek.Kígyót elpusztítani balszerencsével jár.
Valide:Nem érdekel.Tüntessétek el innen.Itt gyerekek vannak.Bajuk eshet.
Gül:Egyetértek asszonyom.Mielőbb el kell távolítani a kertből.A kígyó marása veszélyes lehet.Bénulást,halált is okozhat.
Valide:Gyere ülj ide az ölembe.Mond csak merre láttátok azt a kígyót?

Hürrem:Most meg mire vársz.Beszélj végre!
Nigar:Elmondom.De tudd,hogy ebből nagyon nagy bajunk lehet.
Hürrem:Rájöttél,hogy mit titkol előled Ibrahim pasa.Igaz?Elmondta,hogy kiderített valamit Leoval kapcsolatban ugye?Akkor szólok,ha ez bárkinek is tovább adod a fejed bánja.Te is keress valamit Ibrahim ellen.Sürgősen.
Nigar:Próbálok.De egyébként nem ez a hírem.Isabella hercegnőt érinti.Tegnap átjött Sümbül aga.Közölte,hogy a szultán kéreti a hercegnőt.A vadászházba.Ahol bementek egy szobába.Egy pillanatra be tudtam lesni,és a hercegnő éppen megcsókolta őt.
*Közben Ibrahim elmondja Isabella állapotát Szulejmánnak,aki ezen csak mosolyog.
Hürrem:Egész biztos?
Nigar:Mindezt a saját szememmel láttam úrnőm.
Hürrem:Azután mi történt?
Nigar:Nem tudom.Elsiettem,mielőtt észrevennének.Rossz hír hozója vagyok nyilván,de magad kértél erre.Te mondtad,hogy tartsam nyitva a szemem.Asszonyom.Ne rám haragudj e miatt.Jó?
Hürrem:Ez a hercegnő azóta már visszament..
Nigar:Igen.Miért kérdezed?

*Jozsua az egész piacon a Matrakost keresi,majd amikor nem találja elmegy a házához.Jozsua a lányát követeli,majd megfenyegeti a Matrakost,ha Bali bég nem viszi haza Armint,akkor bepanaszolja Ibrahim pasánál.

Carmina:Egyél végre valamit.Tényleg egészen legyengülsz.
Isabella:Nem érdekel milyen módon,de ki kell innen szabadulnom.Azzal,hogy Szulejmán megcsókolt engem,a testem is bemocskolódott.
Carmina:Ez végképp nem a te hibád.Mint elmondtad erőszakoskodott veled.Ne magadat okolt érte.És ártatlanságodat sem sértette.
Isabella:Imádkoznom kell,hogy lelkemet csak az Úrhoz fohászkodva nyugtathatom meg.
Carmina:Hercegnőm.Egész biztosan nem viszonoztad a közeledését?
Isabella:Hogy merészeled!SOHA.És hagyj magamra.

Gülfem:Lehet tudni,hogy meddig marad a hercegnő?
Hatice:Nem igazán,de most már jó lenne,ha elmenne.Kicsit unom.
Gülfem:Úrnőm.Én is szeretnék lassan visszatérni a palotába.Ibrahim pasa hazatért,és gyermekeddel együtt mind jól vagytok.
Hatice:Olyan hálás vagyok neked Gülfem.Igazi társam lettél.Osztoztál sorsomban.

*Megérkezik Hürrem,Nigarral együtt.Hürrem azzal az indokkal,hogy megnézi a kis Mehmetet,bemegy Isabella hálószobájába és elkezdi szorongatni a 'nyakát'.Miközben vitatkoznak megérkezik Szulejmán is látogatóba.Malkocoglu 'csókját' Armin is viszonozza,aki boldog,mert kihallgatja a Matrakos és a férfi beszélgetését,amikor is bevallja,hogy szereti őt.Gül és Seker aga elmennek egy bárba lányokkal szórakozni,amikor is megjelenik a Matrakos,de megígéri nem árulja el senkinek,hogy ott látta őket.

Isabella:Hagyj békén!Azonnal eressz el!
Hürrem:Jól nyisd ki a füledet.Szeretném,ha megértenéd.Az én nevem Hürrem.Hürrem Sultana.És Szulejmán szultán egyetlen asszonya vagyok.
Isabella:Jól ismerlek.
Hürrem:Dehogy ismersz.A világon semmit sem tudsz rólam.Hidd el nekem.Van valami dolgod a szultánnal?Elcsábítottad őt?
Isabella:Nem.
Hürrem:Ne hazudj te némber.Megcsókoltad.Igaz?
Isabella:Nem.
Hürrem:Tartsd távol magad a szultántól vagy búcsút inthetsz az életednek.Megértetted,ugye?Én magam öllek meg.
Isabella:Jobb,ha elmész.
Hürrem:Hogy én?Te mész el innen.Legfeljebb egy röpke kalandot jelenthettél neki.Megkaphatott,ha annyira akart,de ezzel végzett is veled.Én viszont három herceget szültem neki.Senki nem állhat közém és a gyermekeim apja közé.Menj vissza oda ahonnan jöttél.
Isabella:Nincsen maradásom,csakhogy a szultán nem enged el.Én nem elcsábítani szándékoztam őt,hanem megölni,hogy megszabaduljak tőle.Majd magammal is végezni akartam,de futva jött hozzám,hogy kimentsen a lángokból.
Hürrem:Miért tette volna?
Isabella:Mert ő akar engem.Arra vár,hogy beleszeressek.Tudod...
Hürrem:Pocsékul hazudsz.
Isabella:Tessék.Nézd.Most is eljött.És megint miattam.Nem én akarok itt lenni,ő tart fogságban.A te gyermekeid apja.

*Hürrem és Szulejmán ott vacsorázik Hatice palotájában.
Carmina:Az imént beszéltem Melekkel.Pont vacsoráznak.
Isabella:Velük van az a jóindulatú asszony is?
Carmina:Igen.
Isabella:Már úgy ahogy kezdtem beletörődni a helyzetembe,erre most nekem esik ez a nőszemély.Egyébként közölte,hogy én csupán egy könnyű kaland voltam a szultán számára,és miután megkapta amit akart úgyis elküld.
Carmina:Az a nő nekem sem tetszik.Egyáltalán.Jobb,ha távol tartjuk magunkat tőle.Veszélyes.
Isabella:Ha viszont ő,itt játszhatja a nagyasszonyt,akkor én is azt fogom tenni zokszó nélkül.

Szulejmán:Azzal a Leoval mi van?Nem tért még vissza?
Ibrahim:Nem.És nyoma sincs.Alighanem a krímen bujdokol.
Szulejmán:Nagy kár.Tehetséges művész a fiú.
Isabella:Szulejmán szultán.Veletek tartanék ezen a meghitt vacsorán.
Szulejmán:Azt hittem,hogy gyengélkedsz.
Isabella:De jelenlétedet érezve rögtön elmúlott a kínzó érzés.Úgy látszik igazi gyógyír vagy számomra.
Szulejmán:Őszintén örülök.
Szulejmán:Hürremet ismered?Asszonyom és négy gyermekemnek szülőanyja.
Isabella:Igen,tudom.Elmondta.Hatice Sultana nagyon kedves házigazda.Ahogy Ibrahim pasa is.
Ibrahim:Köszönjük az elismerést.
Isabella:Kicsit olyan itt,mintha a saját palotámba lennék.Festmények a falon,az asztalok,a szobrok a kertben.Igazán remek ízlésre vall.
Ibrahim:Nagyon köszönöm.
Hatice:Köszönöm az ő nevében.Ibrahimnak közismerten jó ízlése van.
Isabella:Hallottam,hogy szépen hegedülsz uram.Egyszer szívesen meghallgatnám.
Szulejmán:Hürrem.Ideje hazatérnünk.
Isabella:Hürrem Sultana.Örültem a szerencsének.
Hürrem:Szintúgy.

Matrakos:Beleszerettél ebbe a lányba.
Malkocoglu:Eddig még hasonlót sem éreztem Matrakos.Szó szerint hallom a szívem dobbanását.Ha ennek ez az ismérve,akkor IGEN,beleszerettem.
Matrakos:És,hogy képzeled a továbbiakat?Mert Jozsua Efendi nem fog ebbe beletörődni,olyannyira,hogy beakar téged panaszolni.A pasa pedig nem szereti a rendbontókat.
Malkocoglu:Ha megismeri helyzetemet ,igazat ad majd nekem.
Matrakos:Te tudod uram.

Hürrem:Remélhetem,hogy velem maradsz éjjel?
Szulejmán:Fáradt vagyok Hürrem.Aludni szeretnék.Jó éjszakát.
Online:http://online-sorozatok.tv/musicvideo.php?vid=f8e178c9c
A következő rész 01.15-én a megszokott időben az RTL Klubon!

Ibrahim:Bánt valami?
Hatice:Isabella.Meddig marad még itt nálunk?
Ibrahim:Nem tudom.Miért kérdezed?
Hatice:Nem tetszett a mai viselkedése.Az,hogy veled ilyen közvetlen volt.
Ibrahim:Bevallom,tetszik a féltékenységed.Bár nem értem az okát.Mert ugye nem kételkedsz a szerelmünkben?

Hürrem:Nem tudtam lehunyni a szemem.Ugyanis valami egyre inkább aggaszt.El kell mondanom.Ezért jöttem.
Szulejmán:Mi történt?Mi az ami ennyire bánt?
Hürrem:Először is tudd,Hatice Sultana érdekében mondom el.Így tartsd tiszteletben.
Szulejmán:Hürrem.Ne kertelj.Mond el.
Hürrem:Jól van.Megtudtam,hogy Ibrahim pasa igen jó viszonyt ápol a hercegnővel.Olykor egész napokat és éjjeleket beszélgetnek át olaszul.
Szulejmán:Mire célzol ezzel?
Hürrem:A tegnap esti vacsorán neked is feltűnhetett.Hatice Sultanat egyre jobban zavarja Isabella legyeskedése,és jogosan gondolhatná azt is,hogy nem viszonzatlan.Mint mondák,lőporos hordó mellett a tűz...

Ibrahim:Jó reggelt kívánok hercegnő.
Isabella:Neked is lenne egy kérésem hozzád.
Ibrahim:Mi lenne az?
Isabella:Nos.Imádkoznék.
Ibrahim:Imádkoznál?
Isabella:Szeretnék elmenni egy templomba és meggyónni.

Mahidevran:Hürrem.Hallom az este családi vacsorán voltál.A hercegnő is megjelent?
Hürrem:Nem mindegy.Bocsáss meg,dolgom van
Mahidevran:Rossz érzés ,ugye?Érezni a közelgő vesztedet.Különösen úgy,hogy az utódod az orrod előtt páváskodik.Mint hallom néha szemérmetlenül.De semmi vész,ez az élet rendje.
Hürrem:Nálad,mert én egészen másként gondolom.
Mahidevran:Ettől a nőtől már nem fogsz megszabadulni.Nem tudod eltüntetni.Mert ezúttal egy hercegnővel állsz szemben.Nem cselédekkel a háremből,akikkel eddig küzdöttél.
Hürrem:Igaz.Kicsit se olyan,mint te..... 

Armin:Számít,hogy én mit akarok?Szerinted érdekli a béget?
Matrakos:Ahogy mondtam én sem tartom ezt jó ötletnek.Ám azzal,hogy megszöktetett nekem mindent bizonyított.Szeret téged.Nagyon.Te is érzed?És cserébe semmit nem kér.Legalább egy mosollyal meghálálhatnád.
Armin:Hogy elrabolt?
Matrakos:Egy világgal szállt szembe miattad.Légy kedvesebb.Ne bántsd ezért.
*Armin meglepetés ebéddel várja Malkocoglut.Majd nem sokkal később megérkezik a Matrakos,hogy átadja Szulejmán üzenetét...
Malkocoglu:Elvarázsolt talán?Mert amikor elmentem,korántsem voltál ilyen barátságos velem.
Armin:Legyek inkább megint a régi?
Malkocoglu:Nem.Nem.Maradj meg ilyennek.Meghalok inkább,ha élve nem akarsz.Szeretlek Armin.Tiszta szívemből.Megbántottalak volna?Nem akartam. (Malkocoglu fülbevalót ajándékoz Arminnak)
Armin:Csak félek.Nem tudom,mi lehet ebből.
Malkocoglu:Ne félj még veled vagyok.Minden rossztól,minden bajtól megóvlak.Ígérem.Csak tarts ki mellettem.És próbálj bízni bennem.

Eduardo atya:Mi a baj lányom?Bízz mindenható urunk megbocsátásában és mond ami bánt.
Isabella:Olyan érzések bujkálnak bennem,melyek egy jegyben járó nőben nem lehetnének.
Eduardo atya:Miféle érzések?
Isabella:Megnyíltam valaki előtt atyám,aki ráadásul nem is a jegyesem és muzulmán.
Eduardo atya:Mennyire nyíltál meg előtte?
Isabella:Hagytam,hogy megcsókoljon.És tudom,hogy ez hatalmas bűn.Nem is fordul elő többé.
Eduardo atya:Imádkozz leányom.Űzd ki magadból a parázna gondolatokat,hogy ártatlanságod megmaradjon.
Isabella:Segítsen atyám.Egyedül nem tudok ezzel megbirkózni.Én Kasztília hercegnője vagyok,Isabella Fortuna.Kit Szulejmán szultán erőszakkal fogva tart.Családomnak és jegyesemnek azt mondta,hogy meghaltam.Még életemről sem adhatok hírt,hogy ne gyászoljanak odahaza.Tudom,hogy nem kérhetnék öntől ilyesmit,de maga az egyetlen reményem atyám,hogy kiszabaduljak innen.
Eduardo atya:Mond,hogy segíthetnék..
*Közben Szulejmán megérkezik Ibrahim pasa palotájához,hogy találkozzon a hercegnővel,de nagyon dühösen távozik amikor Nigartól megtudja,hogy Ibrahim és Isabella nincsenek ott.

Hürrem:A múltkor láttál itt egy kígyót.Igaz?
Gül aga:Igen.Csúf egy jószág volt,de egyet se félj...újra meglelem és elpusztítom.
Hürrem:Meg ne öld.Eszedbe ne jusson.Hallottad,nem?Balszerencsét hoz.
Gül aga:Na de az egy veszélyes állat szultánám.A kertebe gyerekek is járnak ,bajuk eshet.Épp ott van.
Hürrem:Ez volt?
Gül aga:Ez bizony?Nézd meg a szemeit asszonyom.Hát nem,mintha Sümbül lesne ott?
Hürrem:Fogd meg nekem.Aztán vidd el innen valami biztos helyre.
Gül aga:Ajajj.

Szulejmán:Ibrahim hol voltál?
Ibrahim:Én.Sehol nagyuram.
Szulejmán:Ez nem hangzott túl őszintén.Hol voltál?
Ibrahim:Isabella hercegnő közölte,hogy imádkozni szeretne.Elvittem őt az egyik templomba.
Szulejmán:Templomba?
Ibrahim:Igen,nagyuram.Kérlelt engem..és nem akartam tőle megtagadni.Elvégre az ő hitét ugyanúgy tisztelni....
Szulejmán:És erről én miért nem tudtam?
Ibrahim:Nem éreztem szükségét,mert személyesen felügyeltem.Bocsáss meg,ha hibát követtem el.
Szulejmán:Mi volt a templomban?
Ibrahim:Meg gyónta bűneit?
Szulejmán:A bűneit?
Malkocoglu:Látni akartál?
Szulejmán:Mostantól te vigyázol Isabella hercegnőre.
Malkocoglu:Tudtommal Ibrahim pasa ügyel...
Szulejmán:Te vagy a felelős minden lépéséért.Ibrahim pasának fontosabb dolgokkal kell foglalkoznia.
Malkocoglu:Ahogy parancsolod nagyuram.
Szulejmán:Vidd a vadászházba.
Ibrahim:Engedelmeddel nagyuram,annak a felújítása még tart.
Szulejmán:Aludni tud.Senkinek nem lesz útba.Malkocoglu..ma este már ott akarom tudni a hercegnőt.Most elmehettek.
*Malkocoglu beszélni szeretne Ibrahimmal ,de ő nem hallgatja meg.

Eduardo atya:Gritti.Hálás vagyok,hogy megkeresett.
Gritti:Atyám.Jöttem,miután megemlítette,hogy sürgős ügy.
Eduardo atya:Ismer egy Isabella Fortuna nevű hercegnőt?
Gritti:Miért kérdi atyám?
Eduardo atya:Ismeri őt?
Gritti:Igen,de ő sajnos nemrégiben életét vesztette egy tűzesetben.
Eduardo atya:Biztos meghalt a hölgy?
Gritti:Nem értem önt.

Eduardo atya:Ma délelőtt járt nálam egy fiatal asszony.Gyónást kért tőlem.Azt mondta a neve Isabella Fortuna és nagyon is élt.Mi több a segítségemet kérte.
Gritti:Ő lett volna?
Eduardo atya:Nem tudom,de nekem ezt mondta.
Gritti:Le tudná őt írni?
Eduardo atya:Én nem láttam tisztán az arcát,de annyi bizonyos,hogy egy igen csinos teremtés.
Gritti:Igen.Atyám,ha igaz amit mond ,nagy adományra számíthat a temploma.
*Mahidevran és Hatice a kertben beszélgetnek,amikor Malkocoglu és Sümbül aga megjelennek,hogy magukkal vigyék Isabellát.Közben megjelenik Gritti is,akinek Malkocoglu azt hazudja,hogy Hatice Sultanat kíséri a Topkapi palotába,de Gritti észreveszi a szultánát az erkélyen,így biztosra veszi,Isabella valóban él.

Mahidevran:Mondtam neked,hogy Hürrem uralmának vége.
Gülsah:Örvendek.Imáink nem voltak hiábavalók.Most helyreáll a rend.Az a cseléd hamarosan ugyanott lesz ahol volt amikor idekerült,vagy már ott sem.
Mahidevran:És tessék csak emlegetni kellett.
Hürrem:Meglep,hogy itt látlak téged.Összeszólalkoztál az újdonsült hercegi barátnőddel?
Mahidevran:Azt nem,de tőle jövök.Még el nem vitték szegényt.Az uralkodó parancsára ma visszakerül a vadászházba.
Hürrem:Még sem sikerült meggyőznöd,hogy ide hozassa?
Mahidevran:Ott sokkal nyugodtabban lehetnek.Nem gondolod?Nem sertepertélhetsz körülöttük.Megmondtam,hogy a sors visszaadja majd.
Hürrem:Rosszul hiszed.Engem nem lehet legyőzni.Őt is elintézem.

Isabella:Szulejmán szultán.
Szulejmán:Gyónni voltál hercegnő?
Isabella:Igen.Talán tilos?
Szulejmán:Érdekelne,hogy miféle bűnöket,mert hónapok óta itt élsz bezárva.
Isabella:Azt mondtad te sohasem érnél hozzám.Még is megtetted.Megcsókoltál.Ami számomra szégyen.
Szulejmán:Akkor az legyen az én bűnöm.Vállalom,emiatt hát ne szégyenkezz.
Isabella:Félrevezetted a családomat.Nincs már se múltam,sem pedig jövőm.Ahogy megmentőkre sem várhatok,hogy kiszabadítsanak a rabságomból.Egyedül Isten maradt mellettem.Akit meg kell tisztelnem azzal,hogy elmondom az érzéseimet amelyek miattad nyomasztanak.
Szulejmán:És mi van,ha minden ami történt a lehetőségeid forrása.Lásd kaptál egy második esélyt.Egy új életet.
Isabella:Én hercegnőnek születtem nagyuram.Úgyis éltem.Ha új élet alatt,te a szolgaságot ajánlod,azt én nem fogadhatom el.
Sümbül:Isabella hercegnő.Szulejmán szultán megajándékozott.Kéri,hogy fogadd el.Az uralkodó személyesen készítette.
Isabella:Ő maga?
Sümbül:Úgy bizony.Az uralkodónk rendkívül tehetséges.Olyan ékszereket készít,hogy azoknak külön lelke van,szinte életre kelnek.
Isabella:Nem kérem.És ő nekem soha semmit ne adjon.
Sümbül:Ha visszautasítod add vissza megad.Ne tégy ki ennek.

Valide:Selymek Hürrem?
Hürrem:Hatice Sultana vendégének ,Isabella hercegnőnek készíttetnék belőle kaftánt.Spanyol nő lévén bizonyára kedveli a finom kelméket.Gül aga épp intézi.
Valide:Már te is találkoztál a hercegnővel?Milyen asszony?
Hürrem:Kedves,udvarias.
Valide:És szép is?
Hürrem:Hogy szép-e ,azt nem tudnám megítélni.Jellegzetes.
Valide:Most már nekem is meg kéne néznem.Akár át is mehetnénk hozzá.Nem?Hatice is biztosan örülne nekünk.
Hürrem:A hercegnő éppen ma költözött vissza a vadászházba úrnőm.Kényelmi szempontból,mert Ibrahim pasával kezdtek nagyon összebarátkozni.Amolyan puskapor meg a tűz esete ez.

Jozsua Efendi bepanaszolja Malkocoglut Ibrahim pasánál...
Malkocoglu:Beszélni kívántál velem.
Ibrahim:Mit tettél?Megszöktetted Jozsua Efendi lányát.Barbár művel ilyesmit,nem katona ember.
Malkocoglu:Pasám engedd meg,hogy...
Ibrahim:Azt hiszed talán,hogy oltalmammal a törvény fölött állhatsz?
Malkocoglu:Már én is beszélni szerettem volna erről a dologról.
Ibrahim:Ezen a dolgon,úgy hiszem nincs mit beszélni Bali bég.Ő egy kereskedő lánya,nem olyan vásári csitri az ivóból.Miért szöktetted meg?Ez azt jelenti nem akart veled menni.
Malkocoglu:Szeretjük egymást.Komoly a szándékom.Szeretném nőül venni,és hazatérni vele.
Ibrahim:Az apja engedélye nélkül?Nélküle aligha veheted el,és nagy szerencséd van,hogy hozzám jött,mert a kádi nem fogadta őt.
Malkocoglu:Arminért vele is szembe szállnék.Legkésőbb holnapig visszaviszed a lányt az apjának,különben megfosztalak minden kiváltságodtól.
*Malkocoglu szomorúan tér haza Arminhoz,aki arra kéri felejtse el őt,mert így mindkettőjüknek jobb lesz..

Gritti levele:
"A jegyese életben van.Ennek tanú bizonysága Eduardo atya,aki a saját szemével látta őt.Szulejmán szultán szánt szándékkal hitette el velünk,hogy a hercegnő halott,mert nem akarja elengedni.Ezért szabadulásának egyetlen lehetséges módja a szöktetés.Mely ügyben legott felajánlom támogatásomat.Mert ez Önnek így is sokba fog kerülni."

Hürrem:Nagyon jó döntést hoztál.
Szulejmán:Miben?
Hürrem:Azzal,hogy elhozattad Isabella hercegnőt a húgodtól.
Szulejmán:Láttam Haticen a feszültséget.Ez talán megnyugvását szolgálja.Ibrahim mellett pedig továbbra is kiállok.Semmi kétségem nincs testvérem iránti hűsége felől.
Hürrem:Nekem sincs.Az irántad érzett hűsége felől meg különösen.

*Hatice észreveszi,hogy Ibrahim lázas,és azonnal orvost hívat hozzá...'A napló kezdi kifejteni a hatását'
Ibrahim:Hürrem asszonnyal,hogy vagytok most?
Nigar:Ez olyan fontos?
Ibrahim:Igen,mert tőled tudhatja,hogy mi zajlik itt.
Nigar:Aligha pasám.Mondtam.A titkodat a sírba viszem.Hürrem asszonyt az érdekelné,hogy vajon mit titkolsz Leoval kapcsolatban.És kérte,hogy tudjam meg tőled.
Ibrahim:Mert fél tőlem.Nem baj sőt...Milyen nyavalya lehet ez?
Nigar:Pontosan ismered Hürrem asszonyt nem fog nyugton hagyni,amíg ki nem szedi valakiből a titkodat.
Ibrahim:Te ezzel ne törődj.Igyekezz vele jóban lenni.Légy mellette,hogy tudjak én is minden lépéséről.

Isabella:Segíthetek valamiben? 'Hürrem észreveszi Isabella nyakában a nyakéket'..Szulejmán tudja,hogy itt vagy.Gondolom.
Hürrem:Isabella.Már megint bebörtönöztek ide.
Isabella:Szulejmán kérésére vagyok itt.Te nem árthatsz nekem.
Hürrem:Ebben azért ne legyél olyan biztos.
Isabella:Ezt,hogy érted?
Hürrem:Az én akaratomból kerültél ide.És miért?Mit gondolsz...,hogy egyedül legyél.
Isabella:Így még inkább nem értem,hogy mit akarsz tőlem.Én itt fogoly vagyok.Kinek árthatnék?
Hürrem:Te már senkinek,Isabella.Ezért,mint Isten félő embernek azt javaslom,imádkozz.Legfeljebb imáid éltethetnek.
Isabella:Feleslegesen fenyegetőzöl.Tudd,én jegyben járok.Se Szulejmán,sem más nem kell.És leendő hitvesemet soha nem fogom elárulni senkiért.
Hürrem:Értelek.Viszont ennek a nyakéknek sincs semmi keresnivalója rajtad.Ugye?Tudom,hogy elakarod venni a férfit,aki egyedül az enyém.Elkezdtél imádkozni?
Online:http://www.dailymotion.com/video/x19rzsi_szulejman-s02e16_news



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése