Csodálatos Század Viki&Henni forditásai Szulejmános oldal párbeszédei a magyar részekből

A blogban található összes fordítást szerzői jogvédelem illeti. Annak bármilyen formájú felhasználásához a tulajdonos írásbeli engedélye szükséges!Csodálatos Század Viki&Henni forditásai a török részekből Szulejmános oldal párbeszédei a magyar részekből

2013. június 22., szombat

22.rész Leirása

Hürremet feldühíti Szulejmán viselkedése, a szobájába berontva kéri hogy vegye el az életét, mert minden alkalommal mikor másik nővel alszik, megöli őt ezzel.
A szultán mérges lesz és erőszakosan reagál, mire Hürrem közli vele hogy elhagyja a palotát; ha nem élve akkor holtan. A szobájába megy, utasítja Gülnihalt hogy szedje össze a holmijaikat mert elmennek. Valide-t feldühíti a viselkedése, de Mahidevran elégedett hogy Hürrem felbosszantotta a Szultánt. Másnap Szulejmán kérésere az orosz hölgyek elmennek. Valide és Mahidevran frusztráltak.. Hürrem boldog, mert rájön hogy Szulejmán szereti. Szerelmüket meg is pecsételi egy Hatice-éhez hasonló ékszerrel, mely Hürremnek nagyon tetszik. A híres kereskedő, Alvise Gritti érkezik a palotába a velencei nagykövettel együtt. Ibrahim bejelentette Haticének ezt, Viktória hallgatja a vitájukat. Ír egy levelet Lajos királynak, és tájékoztatja a kapcsolatairól és egy lehetséges szövetségről Velence és az Oszmánok között. Mehmet, a Mustafával való veszekedése után elmondja Hürremnek hogy egyetért vele; Hürrem kihívás elé állítja az egész hárem előtt. Mustafa mellőzve érzi magát ezért Ibrahimmal beszél durván. Szuljmán Ibrahim mellett áll, közli Mustafaval hogy ő nem egy szolga, hanem egy fontos ember számára.. mint egy testvér! Szulejmán meglátogatja Hürremet a szobájában, és mikor azt mondja, szíve csak érte dobog, Szulejmán meghajol és megcsókolja a szívét. Ibrahim Mustafa viselkedése és Hürrem a Szultánt való befolyásolása után rémálmot lát. Hürrem megalázza Gülsah-t, és látja Mahidevran kétségbeesését, eldönti hogy játszani fog.. Belép Hürrem szobájába.. közeledik az ágyához.. és leszúrja az ágyban fekvő embert!




Szulejmán:Mi ütött beléd?Mire véljem ezt?
Hürrem:Amióta itt vagyok,én egyszer sem voltam tiszteletlen veled.Ki álltam a száműzetést érted..a folyamatos rágalmazást és te ezzel viszonzod mindezt?!Miközben szerelmes verseket írsz hozzám másokkal hálsz együtt!Szerinted,hogy esik ez nekem?Naponta gyilkol a tudat,hogy mi zajlik az ajtód mögött,úgyhogy fogd ezt a tőrt és inkább ölj meg.
Szulejmán:Ki vagy te,hogy bármit is elvárj tőlem asszony!!??Mit képzelsz?
Hürrem:Nem kilétem,hanem szerelmem,ami vezérel.Így szívem mellé fogadd tőlem lelkemet is.Nélküled én nem létezem Szulejmán.
Szulejmán:Sürgősen térj észhez.Ne játssz se türelmemmel,se életeddel.
Hürrem:Itt ez a tőr.Szúrd belém.Vagy szabadíts meg ettől a fájdalomtól vagy magamtól vonulok száműzetésbe.És többé színemet se látod nagyuram.
Szulejmán:Tudod egyáltalán miket beszélsz?!Az engedélyem nélkül nem mész sehova.
Hürrem:Elhiheted,hogy hozzá szoktam már a megaláztatásokhoz.Legyek akkor távol tőled,úgy legalább az önérzetem nem lesz lábbal tiporva.
Szulejmán:Hürrem,figyelmeztetlek ez már a tiszteletlenség határát súrolja,amit ebben a palotában még tőled sem tűrök el.Eredj innen és foglalkozz a gyerekeiddel!!!Most azonnal menj!!!
Hürrem:Én tehát tiszteljelek,de te bármikor büntetlenül semmibe veheted egész létemet.Ezt mondod?Tudok mindegyikről.Gülnihalról,Mahidevranról az Ibrahim palotájában eltöltött estédről Sadikaval.Erről a lányról itt az ajtóban.
Szulejmán:Most már elég legyen!Gyerünk!
Hürrem:Én nem olyan vagyok,mint az ágyasaid,sem álszent,mint Mahidevran.Velem senki ne osztozzon a szerelmemen uram.Döntsd hát el.Vagy egyedül én maradok veled vagy a többiek.Reggelig várok.
Sümbül:Elárulnád Nigar asszony,hogy mi dolgod van itt?
Nigar:Hürrem Sultana van az uralkodónál.Nem mehettek be.
Sümbül:Allahra,megint miben mesterkedik?!
Nigar:Nem tudom,ne kérdezd.De ismered őt eléggé,hogy elképzeld.Menjetek inkább,ne várjatok hiába.
Sümbül:Ne te mondd meg nekem,hogy mit tegyek.Várok amíg kijön.

Nigar:Hürrem Sultana..........Nigar aggódik,amikor meglátja Hürrem kezét....

Sümbül:És most mégis mit csináljunk....Nagyuram.Engedelmeddel..
Szulejmán:Mit akarsz Sümbül?
Sümbül:Én csak..kérésedre az orosz lány,Tanya várja a bebocsátásodat,nagyuram.
Szulejmán:Elmehetsz.
Sümbül:És Tanya?
Szulejmán:Tűnj már el innen!
Sümbül:Igen is...................Gyerünk vissza a hárembe.
Tanya:Na és a padisah?
Sümbül:Nincs padisah,majd ha lesz,akkor szólok.Most pedig indulás.Lódulj!

Gülnihal:Jaj,na végre.Aggódtam......Hürrem mi történt?Te jó ég,mit csináltál?Ugye nem azt a lányt bántottad?Találkoztál vele?
Hürrem.Ha nem hallgatsz el rögvest,téged foglak bántani.
Nigar:Csillapodj már le az ég szerelmére és mondd el végre,hogy mi történt.Az uralkodó jól van?Vele csináltál valamit Hürrem?Ne rémissz minket halálra,beszélj légyszíves.
Hürrem:Gülnihal,szedd össze a holminkat..holnap elmegyünk.
Nigar:Az uralkodó száműzött téged?
Hürrem:Én oda többé nem megyek.Egyszer elég volt.
Gülnihal:Akkor most mégis hová költözünk?
Hürrem:Közöltem a szultánnal,hogy vagy ezek a lányok mennek el innen vagy pedig én már holnap.Azután sarkon fordultam.
Nigar:Hogy micsoda?Tudod mekkora bűnt követtél el,Hürrem?
Hürrem:Nem érdekel.Ezt kellett mondanom,hogy komolyan vegyen.Nem fogok többé félre tekintgetni.Döntse el kit akar maga mellé.
Gülnihal:Neked vége,Hürrem.Ezért halál jár nem száműzetés.
Nigar:Szavamra nem is értelek.
Hürrem:Akkor végezzenek ki.

Gülsah árulkodni megy Mahidevranhoz,hogy elmondja neki mit látott a folyosón (Hürremet véres kézzel).Mahidevran rögtön hívatja Nigart,hogy megtudja mi történt,de Nigar nem mondja el neki.
Sümbül pedig elmondja Daye asszonynak ,hogy mi történt az este...,aki beszámol róla a Validenek is.
Nigar:Bármit is csinált.Istenemre nekem nem volt.
Gülsah:Hazudik asszonyom.Hürrem keze egy merő egy vér volt,jól láttam.
Mahidevran:Rákérdeztél?
Nigar:Nem is egyszer,úrnőm.De lakat van a száján egy árva szót sem szól.Így csak sejtem,hogy az uralkodóval lehet kapcsolatos.
Mahidevran:Lehet,hogy az új ágyas miatt gerjedt haragra?
Nigar:Az is elképzelhető,mert az eset után a szultán a lányt is visszaküldte az Aranyúton.Nem kérette.

Másnap reggel Szulejmán hűvösen fogadja Ibrahimot..
Valide:Megnyugodtunk,hogy végre felnőttként viselkedik.Erre ezt műveli.Nem hiába mondják,hogy kutyából nem lesz szalonna.
Hatice:Jó anyám.Sosem rejtette véka alá,hogy őszintén szereti a szultánt.Ez a tette is csupán ezt bizonyítja.Nagyon fél attól,hogy elveszítheti.
Gülfem:Asszonyom..érzéseit mindnyájan tiszteljük,de ezzel a viselkedéssel nem csak magának árt.
Valide:Gülfem nagyon jól mondja.Ez egy közösség.A hárem rendjét pedig senki ne bontsa meg.
Hatice:Nyilván nem helyes amit tett,de én megértem Hürremet.Én is belehalnék,még a gondolatba is,hogy Ibrahim pasa mással hál együtt.
Valide:A kettőtök helyzetét össze sem hasonlíthatod.Te az uralkodó család tagja vagy.Ibrahim pasának joga sincs ahhoz,hogy más asszonnyal háljon.Ha téged ilyen szégyen érne elválnál.És nem csak frigyednek,a pasának is vége lenne.
Hatice:Allahra jó anyám ,muszáj ezzel rémisztgetned.
Valide:Felhoztál egy példát,nem.Én pusztán kifejtettem.Inkább te is kerüld el Hürremet.Egyáltalán nincs rád jó 
hatással.
Hatice:Belátta a hibáját.Bocsánatot kér majd.
Valide:A fiam többszöri is tudatta vele hol a határ.Ezt már nem nézi el neki.

Hürrem:Ezt tedd el.
Gülnihal:Hürrem.Gondold ezt végig.Engedély nélkül ne hagyhatod el a palotát és egyébként is hova mennél?Légy inkább kicsit türelemmel.
Hürrem:Nem fogunk az utcán éjszakázni,ettől nem kell félned.

Nigar:Méltóságos pasa.Hívattál engem.
Ibrahim:Jöjj Nigar asszony.Közelebb..Nézz a szemembe.
Nigar:Bocsáss meg,de olyat nem tehetek.Bárcsak érzelmeimet mélyen a szívembe temettem volna,uram.
Ibrahim:Attól még meglennének,nem?
Nigar:Hürrem Sultana járt nála még kora este,annyit sikerült kihallani,hogy vitatkoztak egymással.Utólag kiderült,hogy Hürrem asszony az új háremhölgyekre neheztelt.Nem akar közösködni velük.
Ibrahim:Az a nő soha nem fogja rendünket megérteni.Vesszen az ilyen!

Gülsah:Hallottam méghozzá Sümbül agától.Azt mondta vagy a lányok mennek el vagy pedig ő.
Mahidevran:Ezt nem hittem volna.Szembeszegülni az uralkodóval,tényleg megbolondult.
Gülsah:Tényleg nagy meggondolatlanság,de nekünk jól jön.
Mahidevran:Bizony,hogy jól.Ezzel most maga alatt vágja a fát és Allah akaratával le is esik róla.

Szulejmán:Hogy van a kezed?Fáj még Hürrem?
Hürrem:Nem az a fájdalom nagyuram.Hanem ami azóta a szívemet nyomja.Nem látható,mégis kínoz.
Szulejmán:Készülsz valahova?
Hürrem:Megmondtam nagyuram.Reggelig várok döntésedre.Vagy az a lány megy innen el vagy ÉN.
Szulejmán:Ismételten elmondom neked.Az én engedélyem nélkül nem mehetsz sehova.Gyermekeim hol vannak?Látni akarom őket,mert őket aztán végképp nem viszed el.
Hürrem:Nem tartasz itt engem erőszakkal.Nincs az a hatalom amivel megtehetnéd.Bezársz,azzal megölsz.
Szulejmán:Utoljára figyelmeztetlek Hürrem.Olyan emberrel beszélsz,aki nem tűri a fenyegetést,mert ő maga szolgáltatja azt.
Hürrem:Nem ijedek meg tőled.Nem élek tovább egy fedél alatt,azokkal a lányokkal.Ha nem mennek el,akár itt helyben meg is ölhetsz.

Szulejmán:Gülfem,hagyjatok magamra jó anyámmal.
Valide:Jól tudom mi nyomaszt téged fiam.Hallottam Hürrem tiszteletlen viselkedéséről,ilyet nem lehet.Elfogadhatatlan dolog.Viselje következményeit.
Szulejmán:Szeretnék tőled kérni valamit.

Gülnihal:Mi van ha bezárat,mert a palotából nem engednek ki.
Hürrem:Megszökünk.Kerítünk egy hajót a kikötőben és elhagyjuk ezt a földet.
Gülnihal:Neked teljesen elment az eszed?Ott fojtanak meg minket és dobnak a tengerbe.Hürrem,ha ránk nem is,gondolj a gyermekeidre.Az ő életük nem lehet mindegy.
Hürrem:És ha Ibrahim pasához fordulnék?Ő csak örülne ha eltűnnék.Segítene.
Gülnihal:Komolyan mondom,te megvesztél.Kell az még,hogy rá is bajokat hozz.
Hürrem:Hidd el ő az egyetlen,aki bármit megtenne,hogy engem ne lásson itt.

Mahidevra.Itt a vége Hürrem.Eddig tartott a jóléted.
Gülsah:Reméljük állja is a szavát és elmegy innen.
Mahidevran:Felőlem maradhat is,az uralkodónak így még a közelébe se juthat.Aki keresi a bajt  meg is találja.

Tanya:Szinte az uralkodó ajtajából rángattak vissza,mostanra már úrnő lennék.
Nina:Láthattad azoknak is a sorsát.Sose bánd.

Nigar:Milyen döntést hozott az uralkodó?
Sümbül:Gondolod,hogy velem osztja majd meg?Honnan tudjam?Ostoba nő...Daye asszony..
Nigar:Ugye nem kérette magához vissza az orosz ágyast?
Sümbül:Szavamra téged ki kéne találni.

Hürrem:Nigar.A legjobbkor jössz.Beszélned kell Ibrahim pasával,hogy elősegítse menekülésemet.
Nigar:És azt mégis,hogy képzelted?Fogod magad és kisétálsz.A palota kapuján sem jutsz ki.
Hürrem:Vagy még ma este eltűnök  innen vagy holnapra csak a holttestemet találjátok itt.
Nigar:Fejezd be a kesergést..A sors neked kedvezett.Az uralkodó elküldi az orosz ágyasokat.
Hürrem:Komolyan mondod?Elmennek innen.
Nigar:Igen.már szedelőzködnek is.
Hürrem:Köszönöm uram,mégis csak szeret engem.Én vagyok a fontosabb.Ez a legcsodálatosabb dolog.

Szulejmán:Egy három kontinenst övező Birodalmat uralok,de ma kiderült,hogy a lángoló szerelmet még én sem tudom kordában tartani.Talán ez az egyetlen vereség,ami uralmam alatt engem ért.
Ibrahim:Én úgy hiszem egy szerelemben az ember nem lehet vesztes.Különösen az nem ,aki oly tisztelettel van iránta,mint te vagy.
Szulejmán:Eddig egy pillanatig sem hittem,hogy elveszíthetem Hürremet,mert láttam,hogy szeretete még élni akarásánál is hatalmasabb.Majd belegondoltam, én valaha szerettem-e valaha ilyen erősen.NEM.Ám ez az elmúlt napokban bizony megváltozott.
Ibrahim:Ritka szép ékszer,amit a kezedben tartasz.
Szulejmán:A gazdája is az.

Sümbül:Ne nézzetek így rám.Ha menni kell,akkor menni kell.
Tanya:De mégis hova?Szulejmán szultánhoz?
Sümbül:Óóó...álmodik a nyomor.Nem drágaságom,vissza mentek oda ahonnan jöttetek.
Lány1:Halljátok,elküldik őket.Nyilván Hürrem Sultana miatt.Ezt is elérte.
Sümbül.Csönd..egy mukkot se halljak.Cserfes libák.
Lány1:Hürrem asszony hihetetlen,még a szultán sem ellenkezik vele.
Lány2:Úgy mi még inkább ne tegyük...vagy repülünk,mint ezek.

Valide fel van háborodva azon,hogy Szulejmán engedett Hürrem kérésének...Hatice szerint pedig ez csak azt bizonyítja,hogy Hürrem és Szulejmán mennyire szerelmesek egymásba... Valide "A háremben rend van,a szerelem elvakítja az embert.....az pedig végünket jelentheti."

Mahidevran:Derítsd ki mik a fejlemények.
Gülsah:Máris asszonyom.
Mahidevran:Sümbül aga..
Sümbül:Úrnőm.
Mahidevran:Hova készülnek ilyenkor a lányok?
Sümbül:Az uralkodó parancsára ma távoznak a palotából.
Mahidevran:Ez ugye valami rossz tréfa?Jól gondolom?
Sümbül:Igaz Istenre mondom,hogy nem az Sultana.Parancsot kaptam,hogy visszaküldjem őket oda ahonnan jöttek.Most pedig engedelmetekkel.
Mahidevran:Hogy történhet ilyesmi?A szultán képes volt engedni annak a hiénának?Már a becsület is eltűnt erről a helyről?

Mahidevran:Vége Gülsah.Hürrem ezzel legyőzhetetlenné vált.
Gülsah:Egy szavadba kerül és én megszabadítalak tőle.
Mahidevran:Te megőrültél?Tedd azt vissza.
Gülsah:Asszonyom,érted ezt is örömmel megtenném.
Mahidevran:Gondolkozz rögtön engem gyanúsítanának.
Gülsah:Így is jár közöttünk egy gyilkos.,arra fogják majd,aki megölte Ayset.
Mahidevran:Nem.Eszedbe ne jusson bántani Hürremet vagy velem gyűlik meg a bajod.

Szulejmán:Megkapó,hogy az életednél is jobban szeretsz engem.
Hürrem:Mert nekem az élet te vagy.Már sokkal szebb a kezem és szívem is gyógyulóban van.Ma nagyon boldoggá tettél.
Szulejmán:Emlékszem tetszett a nyakék,amit Haticenak készítettem.Gondoltam legyen egy sajátod.A tulipán az uralkodó család jelképe.Viseld hát büszkén,én lázadó szerelemittas asszonyom.

Mocsenigo:Sinyor Alvise Gritti.Íme hát Szulejmán szultán palotája.
Gritti:Először lépek be ezen a kapun.És mint minden halandó,ki ide jut..nagy reménnyel járulok az uralkodó elé.Hosszú idő után sikeres jövőt látok.
Mocsenigo:Azzal,hogy a szultán ilyen hamar idekérette önt.Nem is alaptalanul.A kapuőrség meglehetősen szertelen az idegenekkel,de nem harapnak csak ugatnak.
Gritti:Amennyiben kellően felkészítette a padisahot és Ibrahim pasát a találkozóra sinyor Mocsenigo.A siker az öné a kudarc pedig az enyém.Mostantól.

Gritti és Mocsenigo az uralkodó elé járulnak....

Mocsenigo:Fényességes Szulejmán szultán.Engedd meg,hogy bemutassam neked sinyor Grittit a velencei kereskedők választott követét.
Ibrahim:Legyen üdvözölve sinyor Gritti.
Gritti:Köszöntelek méltóságos padisah.Ibrahim pasa fogadd üdvözletemet és hálámat ,amiért elétek járulhattam.
Szulejmán:Sinyor Gritti elég jól beszéli a nyelvünket.
Gritti:Ennek oka,hogy én már ebben a városban születtem és itt is nőttem fel.Apám még mielőtt Velence dózséjának választották szintén követ volt és a nagy Bayezid szultánnal ápolt igen hosszú és sikeres barátságot.Mint az ő utódja rám maradt itteni hivatala,melyet nemrégiben ujjá élesztettem.Természetesen a hazai kereskedőkkel együtt.
Ibrahim:Sinyor Gritti.A velencei köztársaságnak az Oszmán Birodalom mindig is fontos szerepet tulajdonított.Különösen igaz ez egy háborús időszak közepén a béke megteremtése végett.
Gritti:A padisah engedelmével szeretném átnyújtani ajándékaimat.Úgy hallottam,hogy hatalmasságod jártas az ékszerek készítésében.Én magam is kedvelem a drágaköveket.Ezért legszebb darabjaimat bocsátom rendelkezésedre,mert hiszem,hogy nálad méltóbb helyen vannak.Hálás lennék,ha elfogadnád őket.
Szulejmán:Valóban szépek,köszönöm és elfogadom ajándékodat....



Mehmet és Musztafa össze szólalkoztak Musztafa tanóráján...ez miatt Gülsah viszi Mehmetet ,Hürremhez..........aki a háremben "ünnepel" a lányokkal...
Hürrem:Még egyszer meg ne lássalak téged Mehmet herceg közelében,mert hogy neked őt is hercegnek  kell szólítanod.Ezt egy életre jegyezd meg.
Gülsah:Az én feladatom egyedül Musztafa herceg és az ő anyjának szolgálata.
Hürrem:Akkor sem tehetsz különbséget a hercegek között.Elég világosan fogalmaztam?
Gülsah:Hürrem asszony.
Hürrem:Sultana vagyok.Takarodj innen!Mehetsz vissza nyavalyogni  a házisárkányodhoz.Tűnj el még mielőtt én viszlek.Süket is vagy talán?Tűnj el!

Gritti:Padisah,köszönöm neked,hogy megtérítették a felkelés okozta károkat.
Szulejmán:Atyádról mit tudsz?
Gritti:Nemrégiben találkoztunk.Büszkén tekint rád és diadalaidra uram.Kívánja,hogy egy sikeres korszakod vegye kezdetét.
Szulejmán:Tudvalevő,hogy az európai királyságok ingatagok.Szerinted kinek van jó esélye?
Gritti:A legfrissebb amit hallottam,hogy a páviai csatában I.Ferenc vereséget szenvedett Károly királytól.A francia uralkodó fogságba is esett,így a trónt egyenlőre nem üli senki.
Szulejmán:A Vatikánnak nem érdeke kimenekíteni?
Gritti: A Vatikán vesztesek mellé sohasem áll,nagyuram.
Szulejmán:És mi a helyzet Luther Márton ügyével?
Gritti:Arról nagy a csend.Az egyház persze erősen elhatárolódik ténykedéseitől,de bizonyára erősödik,hisz a nép és a nemesség is pártolja.Reformokra készül.
Szulejmán:A vallás megújítására?A hit nem tűr meg kérdéseket vagy hiszel vagy nem és elkárhozol.
Gritti:Felséges uram ebben az ügyben magam is így érvelek,ezért ne velem kelj vitára.Sokkal inkább apámmal,aki szerint a Vatikán egy cseppet sem gyengült meg.
Szulejmán:Mocsenigo,köszönöm...,hogy egy végre okos velenceit kísértél ide hozzám.Ibrahim pasa,adjatok egy kaftánt Grittire.
Gritti:Köszönöm ezt a kivételes megtiszteltetést,nagyuram.Ha meg nem sértelek,kegyességedet szívesen viszonoznám valamikor szerény hajlékomban.
Szulejmán:Örömmel megyek.
Gritti:Felséges padisah.A keresztény világot aggasztják készülő hadjárataid.Azt beszélik,hogy  a nándorfehérvári győzelmeddel még nem jártad be utadat.
Szulejmán:Aggódjanak is,élükön a gyaúr Lajos királlyal.Most még megbújhat palotájában,de hamarosan szaladni fog a pápa védelméért,mert jól beszélik utam Nándorfehérvárral még nem jártam be.Közel sem,ám egyenlőre fontosabb számunkra a soron következő hadjáratunk.
Gritti:És pedig?
Szulejmán:Legyen meglepetés sinyor Gritti.

Mahidevran:Musztafa..
Musztafa:Anya..Igaz,hogy Mehmet lesz a padisah és nem én?
Mahidevran:Ezt meg ki mondta?
Musztafa:Ő maga,a tanórán.
Mahidevran:Dehogy lesz ő.Még gyerek,nem tudja,hogy mit beszél.
Musztafa:Állítólag az anyja megígérte neki,az se számít,hogy én idősebb vagyok.
Mahidevran:Az ő szavára pláne ne adj.Nagyon is számít,hogy idősebb vagy.Amikor eljön az ideje te lépsz a trónra.Egy egész világot fogsz uralni,én nagy fiam.....Hát nem szánalmas,Hürrem már a gyerekemet is ilyenekkel mérgezi.Gülsah.Te miért sírsz?
Gülsah:Elegem van abból a nőből.Fáj,hogy mi itt miatta sínylődünk,ő meg vidáman éli az életét.Hadd vessek ennek véget.
Mahidevran:Nem.Én nem  vagyok gyilkos.Kivárunk.Előbb utóbb hibázni fog.

Ibrahim meglátogatja Leot,akinek már majdnem elkészült a portré amit Szulejmánról és Hürremről készít..amikor Ibrahim elakar menni meglátja Leo rajzai között több vázlatot,ami Hürremről készült és azt tanácsolja neki,hogy ha már nem kell ,akkor égesse el őket.Majd megengedi Leonak,hogy éjszakára is a műhelyben maradjon,hogy befejezhesse a festményt..Gülnihal pedig szóba hozza Hürremnek,hogy kíváncsi lenne arra a festményre,ami róla készül,de Hürrem megint csak mérgesen reagált a kérdésre..

Matrakos:Ibrahim pasa kérdezteti mi van az ékszerrel,amit veled csináltat.
Jozsua:Elkészült,jó uram.És mondhatom gyönyörű szép lett.A Sultana odáig lesz érte.
Matrakos:Remélem is,mert  a pasával gyűlik meg a bajod.Megvan még a nyakék amit félretetettem?
Jozsua:Hát persze.

Hatice:Ki ez a Gritti?
Ibrahim:Alvise Gritti.A velencei dózse fia.Egy nagyon okos,értelmes és jó kereskedő.Jelenleg ő irányítja a helyi áruforgalmat.Boltokat,házakat épített a Galata fölött.Anyanyelvi szinten beszéli a nyelvünket és nem mellékesen minden részletet tud a francia uralkodócsaládról.Gondolj bele.Az apja a velencei dózse,ő mégis itt kereskedik nálunk.Vagyis száműzték ide,de talpra állt.
Hatice:És miért?Mi a bűne?Szóval,mit vétett?
Ibrahim:Azt,hogy házasságon kívül született.A családja így nem fogadhatja el.Ezért még inkább példás amit tesz.Ráadásul a politikában is jártas és igen jól ismeri az uralkodó hadjáratait,aki mint ma kiderült Budáról sem mondott le.Ma egyébként meg is hívott magához.Az uralkodó pedig örömmel eleget tesz az invitálásnak,egyfelől mert közös tervei vannak vele,másfelől pedig ,mert ennél a Grittinél igen különleges vendégek szoktak megjelenni Európából.
Hatice:Igazán?És vajon kik azok a vendégek?
Ibrahim:Majd kiderül,ha elmegyünk.Ezen a téren nem ismerem a szokásokat.Úgy tekintsd,hogy ez a Gritti lehet a híd a Boszporusz és Európa között.Más szóval utat nyithat az európai hadszínterek felé,ami nélkülözhetetlen az ellenség feltérképezéséhez.

A beszélgetést kihallgatja Sadika is....

Sadika levele II.Lajosnak:
"Felséges királyom!A bosszút  ígéretem ellenére még mindig nem tudtam végrehajtani.Türelemmel várok,ahogy tanácsoltad.Ugyanakkor fontos hírem van a számodra.A velencei dózse fia ,Alvise Gritti megkezdte kiépíteni kapcsolatát Szulejmán szultánnal és Ibrahim pasával.Félő,hogy az uralkodó a velenceiekkel akar szövetkezni,mert hadjárata folytatásáról tanácskoztak.Egy félbemaradt támadást említettek,uram.Mely alighanem Buda ellen irányult.Légy hát erre felkészülve."
Lányok:Nyünyünyünyü.........Csak nem egy csótány,taposd el gyorsan!
Gülsah:Minek neveztél?
Lány1:Én ugyan semminek.Hürrem Sultana mondta.Csótányképű
Gülsah:Csótány...
Lány1:Ne velünk erősködj,neki mutasd meg mit tudsz.
Gülsah dühös lesz és a konyhából ellop egy kést....

Sadika átadja a levelét a Matrakosnak,hogy továbbítsa....a férfi pedig odaadja neki a nyakláncot amit vett,de Sadika a kérésére nem próbálja fel,hanem azt mondja neki,hogy később..

Musztafa:Ide tudsz jönni egy kicsit?
Ibrahim:Dolgozunk hercegem,azonnal.
Musztafa:Ibrahim pasa.Parancsolom neked,hogy azonnal gyere ide!
Szulejmán:Musztafa,viselkedj!
Musztafa félbetöri a neki adott kanalat...........(be kell valljam,ebben a részben nem lett a szívem csücske)
Ibrahim:Ha az bánt,hogy atyád előbb nekem osztott kanalat.Tudd,hogy nincs jelentősége.Hiszen ahogy az uralkodónak,úgy én a hercegeknek is szolgálója vagyok.
Musztafa:Csak ez nem látszik Ibrahim.Szolgaként te ülsz naponta az apám asztalánál.Az osztásnak meg igen is van jelentősége.
Hürrem:Úrnőm,jó étvágyat!
Valide:Mi az történt valami?
Hürrem:Nem,csak átjöttem megkérdezni,hogy vagy asszonyom.
Valide:Kedves tőled.Jöjj,ülj le közénk..egyél velünk.
Hürrem pedig Mahidevran bosszantására ékeskedik a szultántól kapott brossával....Mahidevran:Kevélysége már nem ismer határt.Henceg az ajándékával.De lassan már az uralkodót sem értem.Teljesen megbabonázza őt.Nem volt ilyen.Szavamra boszorkány ez a Hürrem.A szívét a lelkét az eszét mindenét megbűvölte.
Gülsah:Egyszer minden bűvölet elmúlik.
Szulejmán:Musztafa.Mai viselkedésed nem méltó egy herceghez.Parancsot te még nem oszthatsz itt.Ibrahim az alattvalóm,de tudd,hogy fivéremként szeretem.És nem mellékesen az Oszmán Birodalom teljhatalmú nagyvezére az én kinevezésemmel.Mielőbb tanuld meg az állam rendjét.
Musztafa:És most akkor haragszik rám?
Szulejmán:Ibrahim nagyon szeret téged.A harag nem jellemző rá.Ismerhetnéd őt ennyire,így még ma kérd bocsánatát.Sose élj vissza uralkodói véreddel fiam.
Matrakos átadja Ibrahimnak a Haticenek szánt brosst....
Leo a műhelyben a festmény készítésekor csak Hürremre tud gondolni....

Hürrem:Nagyuram,megtisztelsz.Ma nem vártam érkezésedet.Óhajtod,hogy elkészüljek.
Szulejmán:Ne fáradj vele.Napról napra szebb vagy.Érezni,hogy remegsz.Ennyire vágytál rám?
Hürrem:Igen.Szívem még most is a torkomban dobog.Dum-dum..
Szulejmán:Gyere ide,hadd érezzem én is a dobbanásait.

Hatice:Ibrahim.Mi a baj?Olyan csöndes vagy.A vacsoránál is szótlan voltál.Mi bánt?Hátha segíthetek.
Ibrahim:Musztafa.A herceg ma teljesen kikelt magából.Én pedig nem tudtam rendesen kezelni..
Hatice:Kamaszodik,ez megeshet néha.De megbántani nem akarna.Rajong érted,pontosan tudom.
Ibrahim:Azt nehezményezte,ahogy az uralkodó velem bánik.Hangot adott annak,hogy én csupán szolga vagyok.
Hatice:Még gyermek,ne vedd őt komolyan.Féltékeny ez korával jár.Nem szívesen osztozik apján senkivel.Ahogy én sem osztoznék te rajtad.Szeretném ha csak velem lennél.Az ember,ha szeret féltékeny.
Ibrahim:Én gyönyörű kedvesem.Bár nem nagy dolog,de szeretnélek megajándékozni.Remélem azért tetszik neked.
Hatice:Igazán szép.Ez lenne a főnix?
Ibrahim:Igen...a madár,mely majd szíved hamvából kel életre.Mi kettőnket újra összekössön....
Ibrahim rémálma:
"Nevem Ibrahim.Ki a mennyeket és a poklokat magába hordja.Ki a benne megbúvó ördöggel cimborál,miközben legnagyobb urának szövetségese.A Purgatórium kapujának őrzője a megváltásnak palotájában.Szulejmán szultán alattvalója,titkainak tudója és azoknak elhallgató szolgája.Ki naponta látja saját temetését az uralkodó mély tekintetében,s ki asszonya szemébe nézve rohanna át a halálba,hogy azt meglelve egy új életért imádkozzon."

Szulejmán:Allah őrizze álmod és legyen én a története..
Hürrem arra kéri Szulejmánt,hogy nem menjen el ,mert ő érezni szeretné őt és nem álmodni róla,de Szulejmán arra kéri,hogy várja a holnapot.Majd Gülsah belopózik Hürrem szobájába,ahol az ágyban a kis Selim fekszik és vele Gülnihal,aki vigyáz rá.Gülsah azt hiszi,Hürrem van az ágyban és azért,hogy megölje többször beleszúrja a konyhából ellopott kést.

Ezzel ért véget a szerdai rész....a következő dupla epizód augusztus 28-án szerdán a megszokott időben az RTL klubon!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése