Csodálatos Század Viki&Henni forditásai Szulejmános oldal párbeszédei a magyar részekből

A blogban található összes fordítást szerzői jogvédelem illeti. Annak bármilyen formájú felhasználásához a tulajdonos írásbeli engedélye szükséges!Csodálatos Század Viki&Henni forditásai a török részekből Szulejmános oldal párbeszédei a magyar részekből

2013. június 22., szombat

33.rész Leirása

33. rész
Isabella leveszi nyakláncát, és Hürremnek adja, mondjván neki nincs rá szüksége. Nigar Kalfa Ibrahimot ápolja, akinek magas a láza. Haticének nem tetszik. Ezért visszaküldi Nigart a palotába. Megsebezve, bőgve tér vissza a palotába Hürrem. Amikor ezt Gülsah észreveszi, azonnal szól Mahidevrannak. Armin úgy dönt, visszatér apjához, hogy ne gerjesztje tovább a konfliktust közte és Bali Bey között. A Szultán a kertben találkozik a családdal. Hiányolja Hürremet. Mahidevran elmondja, hogy Hürrem meglátogatta a Hercegnőt. Hürrem ajándékot küld Isabellának. A dobozba egy kígyót rejt.
Frederik megtudja Grittitől, hogy Isabella él, és postagalambbal üzenetet küldött. A Szultán meg akar tudni bizonyos dolgokat, ezért polgárnak öltözve kimegy a piacra. Nigar visszatér a palotába. Valide estet ad, amire Isabella Hercegnőt is meghívja. Ez meglepi a Szultánt. Beszélni óhajd édesanyjával. Hürrem bosszankodva távozik a szobájába. Látva, hogy a Szultán a Hercegnővel van a teraszon, meg akarja mutatni magát, úgy dönt, bemegy a Szultán szobájába. Amikor kérdi tőle, miért adta neki a nyakláncot, a Szultán csak annyit felel, mert így döntött.
Süleyman kifejezi nemtetszését Validének, amiatt mert meghívta a Hercegnőt is estére. Hürrem vissza akarja adni a Szultántól kapott lovat. Amikor a férfi megkérdi, miért akar ilyet tenni, Hürrem azt válaszolja, hogy már nincs szerelem kettejük között, és inkább ölje meg, de így ő nem tud tovább élni. Süleyman azt feleli, hogy örökké fogja szeretni őt. Hürrem azt mondja, a Hercegnőnek nem kellen itt lennie, a Szultán türelemre inti.
Hürrem meglátogatja Validét. Azt mondja, hogy annak ellenére, hogy négy unokát szült neki, a Szultán szerelmes belé, ő még mindig bántja, hogy kezdetektől fogva nem akarja őt elfogadni. Valide azt mondja, hogy a Szultánnak saját háreme van, nem csak egy asszonya van, ezt neki is el kell fogadnia. Majd visszaküldi a szobájába Hürremet, aki azon kezd tanakodni, hogy vajon Valide háborúba kezdett-e ellne.
Ibrahiam nagyon beteg. Hürrem azt mondja neki, hogy lassan fog meghalni. A Szultán meglátogatja a Hercegnőt, aki észreveszi, hogy valami miatt aggódik a férfi. Kiszedi belőle, hogy Ibrahim miatt aggódik annyira. Amíg beszélgetnek, a kígyó megérkezik… 


Hürrem:Mire vársz?Tán lenyelted a nyelvedet?Válaszolj.
Isabella:Menj innen.Hagyj engem békén.
Hürrem:Mi bánt?Csak nem beleszerettél?
Isabella:Azt nem.Tessék.Tiéd lehet a nyakék.Tőle nekem nem kell semmi.
Hürrem:Egyelőre megtarthatod.De számíts a napra,amikor az ékszerrel együtt más is lekerül a nyakadról.

Carmina:Hercegnő.
Isabella:Pokolba az ilyennel.
Carmina:Miért ?Mi történt?Mit tett veled az a nő?
Isabella:Megint megfenyegetett.Meg fog ölni.

Malkocoglu:Nem engedlek vissza.
Armin:Tudod,hogy nem maradhatok.Neked lesz baj,ha nem megyek haza.Ne veszíts el mindent miattam.
Malkocoglu:Nekem te vagy a mindenem.Nem akarok sem hatalmat sem életet nélküled.
Armin:Ne mond ezt.Ne mond.
Malkocoglu:Ne menj el.Maradj.Kérlek.

Nigar asszony egy orvosi módszert,a köpölyözést végzi Ibrahimon,amit meglát Hatice is és féltékenységében visszaküldi Nigart a Topkapi palotába.Hürrem visszaér a palotába,és egyfolytában csak sír Isabella miatt,amit megles Gülsah is,és azonnal jelenti Mahidevrannak.Matrakos pedig Ibrahimhoz járul Malkocoglu ügyében..,aki pedig a szultán elé járulna.

Gül aga:Parancsolj velem.
Hürrem:Nem látom a kaftánomat.A szabók dolgoznak rajta egyáltalán?Nagyon ajánlom,hogy meglegyen.
Gül aga:Meglesz úrnőm.Erről újfent biztosíthatlak.Jártam a szabónál és párját ritkítja majd.Szavamra ilyen gyönyörű...
Hürrem:Azt mond mikorra készül el.
Gül aga:Néhány nap.
Hürrem:Holnapra idevárom.Megértetted?
Gül aga:Igen,csakhogy.
Hürrem:Nem voltam elég világos?
Gül aga:De igen szultánám.Rögvest elmondom a szabóknak.Aludni sem fognak,míg nem készülnek el.Engedelmeddel.

Malkocoglu:Méltóságos pasám.
Ibrahim:Hogy képzeled te azt,hogy semmibe veszed a közvetlen parancsomat?
Malkocoglu:Bocsáss meg pasám.Szavamra,nem a tiszteletlenség vezérelt.Jól ismered az irántad érzett őszinte alázatomat.
Ibrahim:Úgy miért nem tetted amit mondtam?
Malkocoglu:Nagyuram,én csupán..
Ibrahim:Igen.Te csupán,mi?!
Malkocoglu:Nem tudom őt elengedni magam mellől pasám.Kérlek érted meg helyzetemet.
Ibrahim:Nem érdekelnek a nőügyeid.A felettesed vagyok.Ha utasítalak téged valamire,azt te végrehajtod.Máskülönben....

Ibrahim:Nagyuram.
Szulejmán:A kegyelted rossz fát tett a tűzre?
Ibrahim:Hibát követett el nagyuram.
Szulejmán:Úgy feleljen vétségéért.
Ibrahim:Vétségnek azért nem tekinteném.Magad is ismered Jozsuát a kereskedőt.Bali bég a minap megszöktette a lányát,akit asszonyává tenne,csakhogy Jozsua Efendi nem adta erre áldását.A kádinál kíván panaszt tenni,ha nem kapja vissza gyermekét.Őt viszont,Malkocoglut,ez nem tántorítja el,ha kell a lányért minden kiváltságáról lemond.
Szulejmán:Nem ismersz benne magadra Ibrahim?Egykoron nem te hagytál volna fel szerelemből minden hivataloddal és rangoddal.
Ibrahim:Tudod,hogy én tisztelem a szerelmet,de esetében gondolnunk kell a jogos igazságát érző édesapára is.

Ibrahim:Malkocoglu.Én pontosan tudom,hogy a szerelem elgyengíti az embert,és hibákba hajszolja.de te neked még van módod a sajátodat helyrehozni.Először is fogod azt a lányt,és épségben visszaviszed az édesapjához,hogy az öreg megnyugodjon,és ne menjen a kádihoz.
Malkocoglu:Pasám.
Ibrahim:Az a nő nem cseléd,nem is a szolgád Bali bég.Tettedet ezért a törvény tiltja.Még az apja kérése jogos és megalapozott,így teljesíteni kell.Még ma vidd haza a lányt.Ha az apját meggyőzöd vagyonnal,pénzel,vagy éppen amire vágyik,de az akarata nélkül nem cselekedhetsz.Ismerlek.Találsz erre megoldást.

Mire Malkocoglu hazaér,Armin visszament az édesapjához.Mahudevran pedig elmondja Szulejmánnak,hogy Hürrem a vadászházban járt Isabellánál...

Bécsi palota:
Ferdinánd:Ne várd,hogy sajnáljalak Frederik.Határozott nem tetszésem ellenére elmentem Konstantinápolyba.Önkényesen és semmivel nem számolva.Igaz?Most láthatod mit eredményezett.
Frederik:Ha megadtad volna nekem a kellő támogatást uram,akkor semmilyen következményekkel nem kellene számolnom,mert a jegyesem nem is halt volna meg.
Ferdinánd:Igen,úgy talán még ma is élne.De nekem is megvan kötve a kezem.Ezért javasoltam a diplomáciát.Amit ha megfogadsz jegyesed ma is jó eséllyel itt lenne velünk,mert idővel megalkudtunk volna érte,ahogy nálad is tettük.
Frederik:Őt soha nem engedték volna el.
Ferdinánd:Így viszont már nem is tehetik,mert odalett abban a tűzvészben,mint hallhattad.Ennyi volt.Felejtsd el őt,és légy túl ezen az egészen.
Frederik:Nem nyugszom,amíg bosszút nem állok a haláláért.Magad is tudod uram.
Ferdinánd:Ne kövess el újabb hibát.Ígérem,hogy Szulejmán búsásan megfizet majd a tettéért,de ezúttal ne egyénieskedj ,hanem fogadd meg a tanácsomat és légy türelemmel.

Szulejmán:Hürrem.Sápadt vagy.Rosszul érzed magad?
Hürrem:Csak egy kicsit fáj a fejem.
Szulejmán:Vajon ki miatt fájhat..Isabella.Miért mentél el hozzá a vadászházba?Válaszolj a kérdésemre Hürrem.Miért mentél oda?
Hürrem:Úgy véltem,bizonyára magányos ,ezért meglátogattam őt.
Szulejmán:Annyiszor mondtam már,hogy a politika nem a te ügyed.Így a vele kapcsolatos dolgok sem tartoznak rád.meg ne tudjam,hogy még egyszer elmész oda.A homlokodra tégy hideg borogatást.

Jozsua örül,hogy a lányát otthon találja...,de Armin viszont nagyon bánatos..Nigar visszatér a palotába,amit a háremben meg is ünnepelnek,Gül aga közreműködésével.

Hürrem:Megvan a kaftánom?
Gül aga:Épp azt hoztam.Parancsolj.Nézd milyen páratlan darab.Minden ízében hozzád illik.
Hürrem:Hagyd inkább ,ne hajtsd ki.
Gül aga:Talán nem tetszik úrnőm?
Hürrem:De igen.Nagyon szép.Tedd le a székre....A kígyót amit a minap a kertben fogtál,tedd át ebbe a ládába.Majd hozd ide.
Gül aga:Ezt ne kérd úrnőm.Annak nincs helye a palotában.Veszélyt jelenthet a háremre...(megkapja a jutalom zsákocskát) Máris hozom.

Gül aga a Hürremtől kapott pénzt az erdőbe viszi elrejteni a többi mellé,de Sümbül aga kilesi őt..Isabella megkapta Hürrem ajándékát,de amikor kinyitja a ládát bejön Carmina  a postagalambbal érkezett üzenettel.Miközben beszélnek addig a kígyó kicsúszik a ládából.Frederik pedig megkapja Gritti levelét,hogy Isabella él.

Isabella:Tudják Carmina.Látod.Mondtam,hogy a pap segít nekünk.Már nem vagyok halott hercegnő,Carmina.És sinyor Gritti tovább üzente Frederiknek is.Hol az a galamb?
Carmina:Kérettem hozzá egy kalitkát,hogy itt tarthassuk,amíg nálad van.

Hürrem ismét Nigart faggatja arról,hogy kiderített e valamit Ibrahim pasáról.Hatice és a Valide,Hürrem bosszantására meghívják a palotába Isabellát.Molla Efendi pedig a piacon győzködi az embereket,hogy a Názáreti Jézus felsőbbrendű Allahnál.Persze ez csak háborgást okoz.Szulejmán pedig arra utasítja Ibrahimot,hogy nézzen utána ki is ez az Efendi.
Elkezdődik az ünnepség..

Mahidevran:Ezt is megértük.Hürrem asszony újra megtanult mosolyogni.Az elmúlt napokban a pillantásával is ölni tudott volna.
Hatice:Hamarosan ez a mosoly is lefagy róla.Meglásd.
Hürrem:Mindenkire ráfért már egy kis vidámság.
Valide:Szerintem is.Izgatott vagyok.
Hatice:Jó anyám.A hercegnő nem jön?
Valide:Nem tudom.Már régen itt kellene lennie.

Sümbül:Nagyuram.Pasám.Isabella hercegnő megjött.Magam kísértem ide.
Szulejmán:Tessék?Ide a palotába?
Sümbül:A Valide lakrészébe.
Szulejmán:Ki adott neked engedélyt arra,hogy elhozd őt a vadászházból?Meguntad az életedet?
Sümbül:Nagyuram.A szultán nagyasszony kérésére van itt.

Hürrem:Isabella hercegnő.Ugye megkaptad a kaftánt,amit ma küldtem?Elnyerte tetszésed?
Isabella:Ezek szerint a te ajándékod.Még nem néztem meg,
 
Hatice:Szép a nyakéked.
Isabella:Ez bizony a szultán ajándéka.
Mahidevran:Tehát kifejezetten neked készült.Csinos.

Isabella:Megtudhatom,hogy hová viszel?
Sümbül:Már mondtam.Az uralkodó elé járulsz.Egyébként ezt hívják aranyútnak,mert a szultán lakrészéhez vezet.Leginkább olyan hölgyek járnak erre,akikkel az uralkodó éppen hálni kíván.

Hürrem:Nigar.Látod?Azóta is ezt művelik velem.
Nigar:Asszonyom,ne foglalkozz vele.
Hürrem:Engedelmeddel én visszatérnék a lakrészembe.
Mahidevran:Baj van,hogy így elsietsz.
Hürrem:Érzem,hogy megint zsibbad a fejem.Ez a lárma most nem tesz jót.
Valide:Megbántódott.Talán túl messzire mentünk.
Hatice:Megérdemli anyám.Néha emlékeztetni kell,hogy szolga.Csupán egy ágyas a szultán háremében.

Szulejmán:Köszöntelek.
Isabella:Szép lakrész.
Szulejmán:Nem tetszik talán?
Isabella:De igen.Szép.Kellemes hely.Meghitt.Ott készülnek az ékszereid?
Szulejmán:Látom viseled amit kaptál tőlem.
Isabella:Kedvelem.Gyönyörű nyakék.Megtudtam,hogy magad készítetted.Udvariatlanság lenne,ha nem hordanám.
Szulejmán:Talán ez az első kedves szavad hozzám.
Isabella:Szabad oda kitekinteni.

Hürrem:Meghívása megint ellenem szólt,hogy ismét megalázzanak.Idekérték,hogy jót szórakozzanak rajtam.Még mellém is ültették.
Nigar:Viselned kellene.Így őket boldogítod.
Hürrem:Te is velük vagy.Menj,biztos hiányolnak már.Nevessetek mind együtt rajtam.

Isabella:Csodás a kilátás.Ilyet még a saját palotámból sem látok.Gyönyörű helyen élsz.
Szulejmán:Milyen nagy kár,hogy mi barbárok nem tudjuk értékelni.Igaz?
Isabella:Kérlek felejtsd el amiket mondtam.Akkor még nem ismertelek téged.Azt mondtam amit hallottam.
Szulejmán:Tehát már nem úgy gondolod.
Isabella:Nem.
*Hürrem a másik teraszról meglátja őket "Az  a mi lakrészünk.A mi teraszunk uram." Majd lármát csap,hogy Szulejmán észrevegye..
Szulejmán:Hürrem.
Isabella:Nem értettem.Hogy?
Szulejmán:Hideg van.Menjünk be.Megfázol.
*Hürrem:Szulejmán.Kérlek ne tedd ezt velem...

Ibrahim:Parancsolj szultánám.Miben segíthetek neked.
Hürrem:Beszélni szeretnék veled.
Ibrahim:Ahogy elnézem fontos lehet.Milyen ügyben.
Hürrem:Küld el innen azt a nőt.Még ma,küld őt haza.
Ibrahim:És miért éppen az én segítségemet kéred?Másra már ennyire nem számíthatsz?
Hürrem:Fordulhatnék az uralkodóhoz is,de így ésszerűbb,mert ha elküldöd innen azt a nőt,én is békén hagylak.
Ibrahim:Békén?Nem rémlik,hogy háborúban állnánk.
Hürrem:Te hoztad ide azt a nőt.Nyilván azért,hogy elcsábítsa tőlem a szultánt.
Ibrahim:Ez igaz.Már hogy én hoztam,és vittem az uralkodó elé,ahogy téged is annak idején.Azért viszont,hogy esetleg elcsábítsa az uralkodót,leginkább magadat okold.
Hürrem:Pasám.Ne feledd.Ha én elveszítem Szulejmánt,azzal te is veszítesz.

Isabella:Ez a tükör is nagyon szép.
Szulejmán:E melett igen kedves számomra.Kedvesem ajándéka.
Isabella:Hürrem..
Szulejmán:Hallom már jól ismered.
Isabella:Igen.Némileg,Beszéltünk már.Egyszer el is jött hozzám.Figyelemreméltó,és nagyon szép asszony.
Szulejmán:Nekem ő a legszebb.Másban egy élet,benne egy világ van.
Isabella:Azt mondták,hogy az aranyúton kísértek eléd.Azt hallottam,hogy azon csak a kiválasztott nők mehetnek végig.
Szulejmán:Akárki mondta.Igazat szólt.
Isabella:És ezek a nők,vissza is mehetnek rajta,amikor a kedvük tartja.
Szulejmán:Te bármikor elmehetnél,ha úgy tartaná kedved.
Isabella:Szeretném tudni,hogy mire számíthatok.Meddig kell még halottnak lennem?Beszéltél egy új életről is.Tudhatnám,hogy az majd miben nyilvánulna meg?
Szulejmán:Idejében tudni fogod.
Isabella:Miért jó ez neked?
Hürrem:Nagyuram.Szép estét.A szultán nagyasszonynál túl nagy a nyüzsgés.Inkább a te meghitt közelségedre vágynék,miután a vendéged elment.Hogy tetszik itt neked hercegnő?
Szulejmán:Köszöntelek Hürrem.Vártalak.
Online:http://www.dailymotion.com/video/x1a6ic6_szulejman-s02e64_news
Következő rész 2014.01.29-én 21:45-kor a megszokott időben az RTL Klubon!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése