Csodálatos Század Viki&Henni forditásai Szulejmános oldal párbeszédei a magyar részekből

A blogban található összes fordítást szerzői jogvédelem illeti. Annak bármilyen formájú felhasználásához a tulajdonos írásbeli engedélye szükséges!Csodálatos Század Viki&Henni forditásai a török részekből Szulejmános oldal párbeszédei a magyar részekből

2013. június 25., kedd

96.rész Leirása

Mihrimah: Ha valaha is férjhez megyek, szerelemből akarom megtenni. Akárcsak te és a Szultán.
Hatice: Mihrimah soha nem menne hozzá Rüstem Pashához.
Sah: Te sem akartál hozzámenni Husrev Pashához.
Mercan: Nem csak Rüstem Pasha ment Edirnébe, hanem Lütfü Pasha is.
Rüstem: Én a te helyedben meghallgatnám, mit mond Hürrem Szultána.
Sah: Lehetséges, hogy Hürremet szolgálod, nem engem???
Lütfü: Ez az, amiért először tőled akartak megszabadulni.
Hürrem: Akármit is teszek, az mind te érted és a fivéreidért teszem.
Mihrimah: Anyám, mi folyik itt?
Hürrem: Hozzá fogsz menni Rüstem Pashához, Diyarbakir hűbérurához.
Rüstem: Bármi is a végzetünk, kötelesek vagyunk aszerint élni.
Mihrimah: Malkocoglou! Csak te menthetsz meg ettől! Kérlek, segíts!

Rüstem: A betegség neve tüdővész. Napról napra terjed. Már elért Drinápolyig.
Doktor: El kell menned a palotából, amilyen gyorsan csak lehet!
Hürrem: Nem megyek sehova.
Doktor (továbbítva Hürrem szavait): Azt mondta, amióta távol élek Nagyuramtól, nem érdekel, meghalok-e.
Lütfü: Ezekben a napokban a betegség elburjánzott a fővárosban. Óvatosnak kellene lenned.
Lütfü: Nagyon maga alatt van.
Sah: Igazad van, engedem nekik, hogy kikerüljenek az utunkból.
Süleyman: Te vagy az egyetlen, aki a hátam mögött parancsolgat!
Süleyman: Miért vagy még mindig ebben a palotában?
Hürrem: Amiatt maradtam, hogy te el gyere ebbe a halált hozó palotába … a SZERELMED miatt.

96. rész

Sah nyugtalanul várja Lütfü Pashát. Mikor végre megérkezik, kérdi, merre járt. Hogy kikerülje a magyarázkodást, azt feleli, hogy a katonáival volt valahol. Sah meglepődött és mérges egyszerre. Mihrimah ismét engedélyt kér az apjától, hogy ő és kistestvére, Cihangir meglátogathassa édesanyjukat. Mondván a kisfiú nem eszik, annyira szomorú. A Szultán ragaszkodik döntéséhez, mikor Bali Bey úgy dönt, közbelép. Arra kéri a Szultánt, engedje, hogy elkísérje a Hercegnőt és a kis Herceget, és ő majd vigyáz rájuk. Ez meggyőzte a Szultánt, így elmehetnek Drinápolyba. 
Hürrem fel van háborodva Rüstem arcátlanságán, hogy feleségül akarja venni a lányát. Rüstem szerint ezt a megoldást a kényszer szülte, mert Sah Szultána azt kívánja tőle, hogy ölje meg Hürremet. Hürrem viszont szégyennek tartja, hogy zsarolja őt. Rüstem azt állítja, hogy mindig is a ő szolgája marad, és hogy a döntés úrnője kezében van. 
A piacon közben pestis járvány dúl, emberek halnak meg. A Tanácsban a Szultánt informálják, hogy Seyh Masuki nem követte utasításait, és nem hagyta el a fővárost. Lütfü megjegyzi, hogy a fiú követőinek létszáma egyre csak nő. Hirtelen az orvos lép be a helyiségbe, és közli, hogy Mustafa Pasha meghalt. Arra kéri a Szultánt, hogy mentsék ki a palotából a hercegeket, de a Szultán azt feleli, hogy nem fog bohócként viselkedni. Majd Allah megóvja őket! Ezzel a kijelentésével elnyerte a jelenlévők csodálatát. 
Seker Aga elpanaszolja Mercan Agának, hogy a piacon találkozott egy emberrel, aki az orra előtt halt meg pestisben. Mercan észreveszi, hogy a szakács arcán egy vörös folt keletkezett. Azt tanácsolja, keresse fel az orvost sürgősen. 
Úton Drinápolyba, Mihrimah megköszöni Bali Beynek, hogy közbeavatkozott. A férfi azt mondja, hogy már rég nem látta mosolyogni, és boldoggá teszi a tudat, hogy valamiben tud neki segíteni. Majd találkoznak Rüstemmel, aki tagadja, hogy Hürrem Szultánától jött. Bali Bey csak mosolyog, mikor rájön, hogy hazudott. Rüstem azt hazudja, hogy a közelben van egy farmja. Mire Mihrimah ironikusan megjegyzi, hogy tartózkodhat itt, ha közben Diyarbakir-ban kell lennie… 
Süleyman Sahtól kérdezi, hogy Hatice elfoglalta-e már új palotáját. Sah azt feleli, még nem, még mindig a régiben lakik. Gyorsan hozzáteszi, hogy majd ő gondoskodik róla. Mikor meghallja, hogy Ayaz Pasha ajánlotta Rüstemnek, hogy vegye feleségül Mihrimaht, csodálkozik. Süleyman úgy véli, nem kell elsietni a dolgot. Addig nem hoz döntést az ügyben, míg Mihrimahtól nem hallja azt, hogy ezt ő is akarja. Sah felajánlja, hogy beszél a lánnyal. 
A Pashák azon tanakodnak, vajon ki veszi át Mustafa Pasha helyét a Tanácsban. Ayaz Pasha viccelődik velük, hogy annak ellenére, hogy a szultáni családba beházasodtak, mégis tőle kapják az utasításokat. Lütfü óvatosságra inti, hiszen a járvány több halálesetet követelt, így senki sem tudhatja, mi fog velük történni. Pozíciójuk csak ideiglenes. 
Mercan közli úrnőjével, hogy nem csak Rüstem Pasha járt Drinápolyban, hanem Lütfü is. Sah meglepődik. Hürrem azt mondja Fairének, hogy visszajutását a palotába meg kellene siettetni, mert ellenségei a háta mögött cselekednek. Faire kérdi, mi volt Rüstem látogatásának a célja? Hürrem mérgesen elmondja, hogy a lányát akarja feleségül venni. Hozzáteszi, hogy azt akarja, hogy azok az emberek, akik körülötte vannak, őt szolgálják, és ne a saját álmukat valósítsák meg! 
Sah azt mondja Haticének és Nigarnak, hogy megpróbálta tesztelni Rüstemet azzal, hogy megbízta, ölje meg Hürremet. Azt is elmeséli, hogy Ayaz Pasha javasolta, hogy Rüstem vegye feleségül Mihrimaht, és hogy a Szultán nem volt elragadtatva az ötlettől. Sah attól tart, hogy egyes emberek hatására Süleyman majd meggondolja magát. Hatice észreveszi, hogy Sahhot még valami más is izgatja, de nem hajlandó elárulni. 
Mihrimah elárulja anyjának, hogy hazudnia kellett apjának, hogy Cihangir nem eszik, csakhogy el tudjanak jönni hozzá. Hürrem szerint, ezért nem kellene büszkének lennie magára. Sah férjének szegezi a kérdést, hogy mit keresett Hürremnél. Utalva arra, hogy ez a látogatás nem maradt titokban. Lütfü elmondja, hogy Hürrem a segítségét ajánlotta fel, hogy elfoglalhassa Ayaz Pasha helyét a Tanácsban, abban az esetben, ha az ő érdekeit támogatja, és segít neki visszajutni a palotába. Sah ledöbben a hallottakon. Lütfü folytatja. Akkor tartja a szavát, ha először Lütfü megszabadul Sahtól. Sahhot ez sokkolja. Kíváncsi, milyen egyéb hazugságokkal tömte tele a fejét? Lütfü elmondja, hogy Hürrem figyelmeztette, hogy Sah azonnal megszabadul tőle, hogy ha elérte célját. Lütfü emlékezteti nejét, hogy már régen aludtak együtt. Sah, azért, hogy törődést színleljen, azt mondja, azonnal cselekedniük kell, amíg Hürrem távol van, és Ayaz Pasha erőtlen. 
Nigar elmondja véleményét Rüstemnek, hogy rosszul döntött, hogy nem fogadta el Sah Szultána védelmét. Hozzáteszi, hogy a saját álmába fog belefulladni, hiszen úgysem tudja feleségül venni Mihrimaht. Nigar megfenyegeti, hogy soha nem fog eltűnni az életéből. Rüstem erre azt mondja, hogy soha nem volt része életének. Ekkor Nigar feláll és elhagyja a szobát. 
Süleyman együtt vacsorázik fiaival. Beyazit kérdi, hogy igaz-e, hogy édesanyjuk Mihrimahval és Cihangirra együtt visszatér hozzájuk? Süleyman dühbe gurul, majd faképnél hagyja őket. Afife azt mondja a Szultánnak, hogy az a büntetés, ami a Szultánát sújtja, kihatással van a gyerekeire is. Süleyman emlékezteti, hogy azon kívül, hogy Hürrem anya, a Szultán felesége is, és ennek megfelelően kell viselkednie… és imádkoznia kell, hogy ne végezzék ki. 
Mihrimah elmondja anyjának, hogy ezzel a büntetéssel apja főleg saját magát bünteti … hiszen anyukája mindig is apja szívében volt és lesz is. Majd elmondja, hogy egy nap ő is olyan szerelemben szeretne élni, mint a szülei. Hürrem tudja, hogy hamarosan kellemetlen döntést kell meghozzon, lánya szavai hallatán összeszorul a szíve. 
Mustafa saját maga akar találkozni de Gama kalózzal, aki egy gyereket tart fogva. Yahia figyelmezteti, hogy apja engedélye nélkül rá se léphet a hajóra. Mahidevran leszidja Aysét, mert az állandóan veszekszik Rumeysával. Ayse elmondja, hogy Rumeysa azt mondogatja, hogy egyszer majd elcsábítja Mustafát, így őbelőle Szultána lesz. Amikor Mahidevran és Fiden kettesben maradnak, Fiden azt mondja, talán Ayse igazat mondott. Mahidevran nem hiszi, úgy véli, Ayse csak féltékeny. Az ajtóban Rumeysa kihallgatja őket, elégedetten mosolyog. 
Süleyman Husrev Pashától érdeklődik Hatice felől, de a férfi nem mondja el az igazat kapcsolatukat illetően. Rüstem bejelenti a Szultánnak, hogy a vírus elért Drinápolyig. Azonnal orvost küldet, hogy lássa el, és elrendeli, hogy vigyék onnan biztonságos helyre. Lütfü kérdi Rüstemet, mikor indul? Rüstem szerint, nehéz megmondani, hacsak nem Hürrem Szultána parancsot nem ad rá. 
Sah azt mondja Ayaz Pashának, hogy ötletével, hogy Rüstem vegye feleségül Mihrimaht, saját magát hozta nehéz helyzetbe, mert ha Hürremnek sikerül Rüstemet beraknia a Tanácsba, akkor őt (Ayazt) ki fogja rúgatni onnan, hogy Rüstem legyen a Nagy Vezír. 
Bali Bey azt mondja Hürremnek, hogy ő nem ígért semmit Mihrimahnak, mert ő csak egy katona Szultán seregében. Hürrem arra kéri lányát, mielőtt elmegy, beszéljenek. Mihrimah zokon veszi, hogy anyja hozzá akarja adni Rüstemhez. Hürrem kéri, nyugodjon meg, de Mihrimah nem akar rá hallgatni, és közli, hogy soha nem megy hozzá. Hürrem elmondja, hogy a Szultánt már tájékoztatták erről. Mihirmah kétségbeesetten kérdi, hogy miért csak most szól neki erről, hogy ha már egy ideje tudnak róla? Hürrem kéri a lányát, felejtse el Bali Beyt, hisz a férfi nem akar tőle semmit. Mihrimah hirtelen feláll és faképnél hagyja anyját, anélkül, hogy elbúcsúzott volna tőle. 
A Szultán Masukival találkozik, aki szónoklatában azt mondja, hogy a betegség Allah büntetése az emberek bűnei miatt. A Szultán azt mondja, hogy azon kívül, hogy tiszteli az apját, megajándékozza a fiút az életével, és arra kéri, hagyja el a várost, és térjen haza, szülőföldjére. 
Hazafelé Mihrimah nagyon el van keseredve. Elmondja Bali Beynek, hogy anyja azt tervezi, hogy feleségül adja Rüstemhez. Könyörög a férfinak, segítsen rajta. Sah arra kéri Nigart, ne tévessze szem elől Rüstemet. Lütfü szerint, Hürrem hamarosan eléri célját, és Rüstemet Ayaz Pasha helyén fogják látni. Sah azt mondja, nem kell aggódni, mert van egy terve, és hamarosan Ayaz Pasha pozíciójába férje fog kerülni. Mihrimah átadja anyja levelét a Szultánnak. Kicsit hezitál, hogy elkezdje-e a házassági témát megbeszélni apjával, végül úgy dönt, nincs itt az ideje. Kint a folyosón összetalálkozik Rüstemmel, aki azt mondja, senki sem kerülheti el a sorsát. Mihrimah közli vele, soha nem megy hozzá. 
Süleyman olvassa Hürrem levelét, melyben az asszony megígéri, hogy követi parancsát és kéri bocsásson meg neki. Ayaz Pasha az éjszakát együtt töltötte egy nővel, aki másnapra meghalt … pestisben. Süleyman meglátogatja Sahhot, és Haticét is ott találja. Elmondja neki, hogy Lütfütől tudja, hogy amit az új házasságáról mondott, az hazugság volt. Hatice közli bátyjával, hogy soha nem fogja megengedni Husrevnek hogy hozzányúljon. Majd Sahhoz fordul, és közli vele, hogy tudja, hogy ő tehető felelőssé a történtek miatt, mert a háta mögött parancsolgat. Azt tanácsolja neki, foglalkozzon inkább Hatice átköltöztetésével. 
A doktor azt tanácsolja Hürremnek, hogy költözzön át Bursába, nehogy elkapja a betegséget, és hozzáteszi, ez a Szultán parancsa. Azonban Hürrem nem engedelmeskedik. Mustafa, anyja figyelmeztetése ellenére úgy dönt, kimenti a gyereket a kalózok fogságából. Amikor Barbarossa ezt megtudja Mahidevrantól, nagy hibának tartja. Mustafát hősnek kijáró üdvözléssel fogadják az emberek akciója után. 
Sah azt tanácsolja Mihrimahnak, hogy beszéljen az apjával a házasságról. A lány szerint, szükségtelen, mert nem lesz esküvő. Sah közli a Szultánnal, hogy lánya nem megy férjhez Rüstemhez. Sah látja, hogy ezzel feldühítette bátyját, és emiatt ő is nyugtalan lesz. A Szultán elmondja, hogy nem csak ez aggasztja, hanem Hürrem, Mustafa, Hatice és a pestis. A doktor közli a Szultánnal, hogy Hürrem Szultána nem hajlandó távozni a veszély ellenére sem, mert ahogy ő fogalmazott: miután távol kell élnie a Szultántól, nem érdekli, hogy életben marad-e vagy sem. 
Matrakci azt mondja a Pasháknak, hogy Ayaz Pasha betegsége Allah büntetése … ezzel bünteti amiatt, amit Ibrahim Pashával tett. 
Faire ragaszkodik ahhoz, hogy hagyják el Drinápolyt, de Hürrem nem megy. Barbarossa megígéri, hogy megpróbál segíteni a prolémamegoldásban, de Mustafa óvatosságra inti, mert hiszi, ellenségeik ki fogják ezt használni. Hürrem tudomására jutott, hogy Süleyman Drinápolyban tartózkodik. Boldogan siet elé. Süleyman, épp, hogy meglátja, dühbe gurul, de megpróbál közömbös maradni. Hürrem közel áll hozzá, kéri, hadd csókolja meg a kezét. A Szultán kérdi, miért tagadta meg parancsát, és hagyta el a palotát? Hürrem azt válaszolja, hogy pontosan amiatt, amiért ő idejött: SZERELEM. Mercan infomrálja Sahhot, hogy a Szultán elhagyta a palotát. Világossá válik előttük, hogy csakis Drinápolyba mehetett. Hürrem átöleli Süleymant, és kifejezi, mennyire hiányzott neki. Látván közömbösségét, elé térdel, és könyörög, bocsásson meg neki. Süleyman feladja … Felállítja, majd egy versben elszavalja, mennyire szereti … Átfogja derekát, magához húzza … 
Hürrem visszatért a palotába. Sahhal találkozik, aki elégedetten újságolja el a legújabb hírt, miszerint Ayaz Pasha halála miatt, az új Nagy Vezír nem más … mint Lütfü Pasha!!!

Süleyman: Kedves Mihrimah!
Mihrimah: Szultánom! Tudom, zavarlak. Nem tartalak fel nagyon. Azért jöttem, hogy engedélyedet kérjem.
Süleyman: Mivel kapcsolatban?
Mihrimah: Meg akarom látogatni anyámat Cihangirral, ha beleegyezel.
Süleyman: Már beszéltünk erről Mihrimah, nemde?
Mihrimah: Csak rövid ideig maradnánk, Szultánom. Könyörgöm engedd! Annyira hiányzik anya!
Bali Bey: Szultánom! Ha kiadnád a parancsot, és elengednéd a Szultánát és a Herceget Edirnébe, akkor a biztonságos visszatérésüket … én garantálnám.
Mihrimah: Kérlek … APA! Mennünk kell! Máskülönben Cihangir nem nyugodna meg! Mostanában nem eszik, nem iszik.
Süleyman: Malkocoglou! Te felelsz értük! A haja száluk ne sérüljön!
Bali Bey: Ne aggódj, Szultánom!
Mihrimah: Cihangir nagyon boldog lesz. Azonnal megyek készülődni.

Rüstem: Szultána! Nem mondasz semmit?
Hürrem: Mit mondhatnék, Pasha? Te MINDENRE gondoltál!
Rüstem: Szultána…
Hürrem: Mi ez az ARCÁTLANSÁG, Pasha? Hogy merészeld megkérni a lányom kezét … anélkül, hogy megkérdeznél???
Rüstem: Szultána! Kénytelen voltam ezt tenni! Sah Szultána megkért, öljelek meg. Azért tettem, hogy … magamat megvédjem … és téged is.
Hürrem: NE mondd azt, hogy kénytelen voltál, Pasha! Egyértelmű, hogy már kezdetektől fogva ezen jár az agyad! Kihasználtad a kedvező alkalmat … MILYEN KÁR!!! És most … a hátam mögött tervezgetsz.
Rüstem: Allah bocsásson meg, de … soha … nem árultalak el, ezidáig. És SOHA nem is foglak a jövőben sem. Te itt vagy Edirnében, ellenségeid mindent elkövetnek, hogy megakadályozzák visszatérésedet. És ezért félemlítettek meg engem is. Egyetlen célom, hogy keresztülhúzzam számításaikat, és minden tőlem telhetőt megtegyek, hogy mihamarabb visszajuttassalak a palotába.
Hürrem: És ezt úgy akarod elérni, hogy feleségül veszed a lányomat???!!!
Rüstem: Minden olyan gyorsan történt, Szultána. Kényszerítettek, hogy döntésre jussak. Elismerem, hibáztam, hogy nem konzultáltam veled, de nem volt időm rá. A házasságkötés a TE BELEEGYEZÉSED nélkül LEHETETLEN! Életem a te kezedbe adom. A döntés a … TIÉD.

Faire: Szultána! Kérsz valamit?
Hürrem: Vissza kell térnem. Minden egyes nappal, hogy távol vagyok a palotától, ellenségeim egyre mélyebbre ássák síromat.
Faire: Rüstem Pasha mit mondott, Szultána? Nem hiszem, hogy a semmiért tette meg az utat. Bocsásd meg kíváncsiságomat.
Hürrem: Rüstem Pashának nagy álmai vannak, Faire. Még én sem gondoltam volna. Az okos és intelligens énje találkozott a kapzsival ... teljesen meghökkentett. Természetesen, ezek a tulajdonságok előnyére szolgálnak egy pasának, aki ... engem szolgál. De az elsődleges szempont … a hűsége! Ez a leges legfontosabb! Bárki, aki engem szolgál … az én álmaimért kell, hogy éljen … és nem a … sajátjaiért!
Faire: Ajánlatot tett neked, Szultána?
Hürrem: Feleségül akarja venni Mihrimaht. Biztos, hogy már régóta gondolkodik ezen. Ha figyelembe veszem mérgét Malkocoglou iránt... Nem volt szükség erre az arcátlanságra! Őt cask az érzelmei irányították!
Faire: Mit válaszoltál neki, Szutlána? Engedélyezed ezt a házasságot?
Hürrem: Gondolkodni fogok rajta, Faire. Habár, nem én vagyok az egyedüli, aki ezen gondolkodik. A Szultán is tud a dologról.

Nigar: Megkérted Mihrimah Szultána kezét? Hibáztál, Pasha! Amíg Sah Szultána szárnyai alatt találsz menedéket, ez nagy hiba volt! Ezzel csak a mérgét éleszted fel!
Rüstem: Az idő majd megmondja, így volt-e.
Nigar: Teljesen beleélted magad az álmaidba. Egy nap majd megfolyt téged és észre sem veszed. A Szultán soha nem fogja hagyni, hogy feleségül vedd a lányát.
Rüstem: Amíg ez a te véleményed, mi ez a hang, asszony?!! Látom, félsz, mert ki leszel dobva az utcára!
Nigar: Soha nem teszed meg! Soha nem fogom hagyni, hogy ilyen módon dobj ki az életedből!
Rüstem: Tulajdonképpen, soha nem is voltál az életem része. Most pedig, menj! Hagyj egyedül!


Hürrem: Én napsugaram! Holdfényem! Szultána … a gyönyörűk leggyönyörűbbje! Először is, tudnod kell … BÁRMIT … is teszek, azt csak te érted és a fivéreidért teszem.
Mihrimah: Anya, mi a baj?
Hürrem: Már régóta gondolkodom a jövődön. És most végre elhatározásra jutottam.
Mihrimah: Mi ez az elhatározás?
Hürrem: Azt akarom, hogy férjhez menj.
Mihrimah: Anya! Olyan boldoggá tettél! A világot ajánlod nekem! Olyan hálás vagyok! Végre … én és … Malkocoglou!
Hürrem: Mihrimah! HALLGASS MEG engem! Anélkül, hogy közbeszólnál.
Mihrimah: Bocsásd meg csodálkozásomat.
Hürrem: Igaz, hogy férjhez akarlak adni, de … nem Malkocoglou-hoz, hanem Diarbakir vezéréhez, Rüstem Pashához.
Mihrimah: Anya … Mit mondasz? Hogy lehetséges ez? Hogy tarthatod Rüstem Pashát … megfelelőnek … hozzám???
Hürrem: Mihrimah … NYUGODJ MEG!
Mihrimah: NEM … SOHA! Ne várd tőlem, hogy lenyugodjak! Semmit sem rejtegettem előled. Elmondtam neked … mit érzek, és te elfogadtad!
Hürrem: Mihrimah, ne keverd össze a dolgokat. Még nem hoztuk meg a döntést. Ez még csak egy ötlet.
Mihrimah: Akkor verd ki ezt az ötletet a fejedből!!! Soha nem megyek hozzá Rüstem Pashához! Érted? SOHA!!!
Hürrem: Ez nem csak egyedül az én ötletem. A Szultán is tud a dologról. Ha nem ma … akkor holnap, de dönteni fog.
Mihrimah: A Szultán … a Szultán! Te jó ég! Ez egy rémálom! Honnan ered ez az egész ötlet? Mióta beszéltek erről? És én miért nem tudtam róla?
Hürrem: Mihrimah … nézz rám! NÉZZ A SZEMEMBE! Bántanálak? Tennék olyat, ami rossz neked?
Mihrimah: Akkor … ne engedd, anya! Könyörgöm, tiltsd meg! Kérlek!
Hürrem: Még egy hegy sem akadályozhatja meg a Szultán akaratát. De, biztosíthatlak, mindent megteszek, hogy boldoggá tegyelek, lányom.
Mihrimah: Köszi, anya.
Hürrem: De, kérek tőled valamit. Gondold végig ezt a házasságot, mielőtt teljesen elveted. Talán, a javad fogja szolgálni. MINDENKI az ellenségünk. Rüstem Pasha a mi oldalunkon áll. És hűséges hozzánk. Okos, tehetséges pasa. Bíztató a jövője.
Mihrimah: NEM!!! Nem gondolok erre! LEHETETLEN! Még akkor sem, ha a két világ összecsap egymással. Mert a … szívem …
Hürrem: Mihrimah! Felejtsd el Bali Beyt!!! Nincs jövőd mellette! Nincs boldogságod! Higgy nekem! Lehetetlen!

Mihrimah: Üdvözöllek!
Sah: Üdvözöllek, Mihrimah! Hogy utaztál? Édesanyád jól van?
Mihrimah: Nem hinném, hogy aggódsz miatta.
Sah: Engem tartasz felelősnek, de ez a Szultán döntése volt. Nem ez a megfelelő idő, hogy erről beszéljünk. Mert van egy másik dolog, amiről beszélnünk kell.
Mihrimah: Tudom, miről akarsz beszélni… Kapcsolatban van talán … Rüstem Pashával?
Sah: A Szultán szeretné tudni a véleményedet. Mert ez a házasság nem történhet meg … a te beleegyezésed nélkül.
Mihrimah: Tényleg … így gondolja a Szultán?
Sah: Persze! Különben, miért kérte volna, hogy beszéljek veled? Te vagy a Szultán szíve csücske!
Mihrimah: Szultána! Mondd meg, kérlek a Szultánnak, hogy nem akarok hozzámenni Rüstem Pashához.
Sah: Ne kapkodd el, Mihrimah. Gondold át. Rüstem egy pasa, ígéretes jövővel.
Mihrimah: Semmi szükség! Nem akarok hozzámenni Rüstem Pashához!!!
Sah: Vagy … van valaki más a szívedben?
Mihrimah: Nem. Nincs senki. Nem akarok férjhez menni. Legalábbis, most nem gondolkodom ezen.
Sah: Tudok a kapcsolatodról … Bali Beyjel. Emiatt vagy a házasság ellen?
Mihrimah: Szultána! Ahogy már megmondtam … nincs senki … a szívemben! Főleg nem … Rüstem Pasha! SOHA!!!

Barbarossa: Ha te egy tengerész vagy egy kapitány lennél, akkor méltányolnám és kitüntetnélek azért, amit tettél. De te egy herceg vagy! Hogy tehettél ilyet? Ekkora veszélynek kitenni magad?
Mustafa: A férfi akkor válik vezetővé, ha embereit szolgálja, Pasha. A polgárok, Allah segítségével, a mi kezünkbe tették sorsukat. Ha nem védjük meg őket … akkor mi értelme van a lelkemnek, hogy csak a testemben legyen??? Hogy állhatnék meg Allah előtt???
Barbarossa: Ez a … hitetlen De Gama … több ezer muszlimot ölt meg a Vörös tengeren. Ő egy veszélyes kalóz, a muszlimok ellensége. Ha megsérülsz … mi történik ezzel az országgal???
Mustafa: Itt vagyok Pasha, mint látod. Itt állok előtted.
Barbarossa: A Szultán küldött hozzád. Hallott a hajóhad frissítésedről. Sajnálatos módon, nem tetszik neki. Meg kellett volna kérdezned.
Mustafa: Hogyan? Írtam neki levelet, melyben mindent kifejtettem. De ő nem válaszolt.
Barbarossa: Herceg! Biztos lehetsz benne … ha a levél eljutott volna hozzá, választ is kaptál volna. Egyértelmű … valaki ellopta. Nem tudtad, hogy ellenségeid körülötted vannak? És arra várnak, hogy akár egy apró hibát is véss? Ne kételkedj abban sem, hogy a Szultán erről az utolsó incidensről is értesülni fog.
Mustafa: Mit mondott a Szultán?
Barbarossa: Elrendelte, hogy azonnal hagyják abba a hajók építését és vonják vissza az összes hajókat.
Mustafa: Ez a hajóhad nagyon fontos, Pasha. Szükségünk van rá, hogy elvágjuk a hitetlenek útját Perzsia és India fele, és kontrollálni tudjuk a régiót.
Barbarossa: Igazad van, Herceg … de hibát követtél el. SENKI sem építtethet hajókat az én tudtom … és a Szultán engedélye nélkül.
Mustafa: Amíg a sereg három különböző irányban harcolt, csak előkészületeket akartam tenni. Azt kértem, hogy szállítsák a hajóhadat a legközelebbi állami elöljáróhoz.
Barbarossa: Előre figyelmeztettelek, Herceg. Ellenségeid nagyon erősek. Ilyen átgondolatlan hibák nem vezetnek jóra … csak a Szultán elé!
Mustafa: Mondd el a Szultánnak az egész dolgot, kérlek, főleg a hajóhadról.
Barbarossa: Felejtsd el a hajóhadat, Herceg. Lehetetlen. De én informálom a Szultánt a helyzetről és elmondom neki okaidat. EGYETLEN kérésem … most tőled az … hogy minden egyes apró lépésedről, amit meg kívánsz lépni … számolj be nekem. Nem bántáskén, Herceg. De minden tőlem telhetőt megteszek, hogy titokban tartsam ezt az incidenst.

Süleyman: Éjjelem! Nappalom! Sötétség és napfény úrnője! Szerelmem … akinek egyik kezében méreg … másiban orvosság. Ki mással oszthatnám meg boldogságomat és szomorú perceimet??? Amikor ő az én igazságtalan KIRÁLYNŐM!!!


Hürrem: Hát ... eljöttél, Süleyman. Betegségem orvossága! Lelkem ... lelkem királya! Eljöttél és boldogságot hoztál nekem! Áldott kezeiddel véget vetsz bánatnak és fájdalomnak. Végre kiszabadítasz engem a sötétségből. Bevilágítod arcomat ... a fényeddel!!!
Süleyman: Bursába rendeltelek, de nem követted az utasítást. A helyzet veszélyes, Hürrem. Az egyik aga, aki a lovakkal foglalkozott pestisben halt meg. Miért maradtál a palotában?
Hürrem: Miért jöttél ... TE ide ebbe a halálos palotába? Ugyanezért maradtam itt, Süleyman ... a SZERELMÉRT! Minden, ami történt velem ... szörnyűségek, bántás, fájdalom ... Nem a SZERELEM volt mindennek az oka??? Ez nem SZERELEM??? Az én Szultánom nem tudja, hogy semmilyen betegség nem tud engem megölni, csak az, hogy eltávolítanak a szerelmemtől??? Senki a Mennyekben, senki a földön. Nem ebben az életben ... vagy egy másikban. Nincs semmi veszélyes a betegségben, de a különválásban annál inkább. Süleyman! Duplán megfizettem. Menedéket keresek a magasságos megbocsátásodbaan. Könyörülj szegény háremhölgyednek... Ne okozz több fájdalmat...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése