Csodálatos Század Viki&Henni forditásai Szulejmános oldal párbeszédei a magyar részekből

A blogban található összes fordítást szerzői jogvédelem illeti. Annak bármilyen formájú felhasználásához a tulajdonos írásbeli engedélye szükséges!Csodálatos Század Viki&Henni forditásai a török részekből Szulejmános oldal párbeszédei a magyar részekből

2013. június 25., kedd

100.rész Leirása

100/1. előzetesHürrem: Meg kell találnunk a módját, hogy Mustafát eltávolítsuk Manishából.Rüstem: Már gondolok is valamire.Süleyman: Egy ellenséges küldöttel találkozott ... a háború alatt! Hogy merészelte?Hürrem: Ne gondolj rosszra, Süleyman. Természetesen, nem fog megállapodni velük ... az negatív következtetésekhez vezetne...Férfi: Hamarosan messze mész innen ... védd magad legfőképp a saját véredtől, különben mikor visszajössz, mindent elveszítesz, amit szeretsz...Süleyman: Mit gondolsz Mustafa Hercegről?Rüstem: Ha a Hercegünk akarja, olyan erővel jöhet, mint egy nyílvessző ... főleg amikor távol háborúzol...

100/2. előzetesRüstem: Lányom...Mihrimah: Hatice Szultána, Sah Szultána! Ki???? Ha a gyermekem megsérül, a legrosszabbra számíthatnak!!!Hürrem: Több fej is le fog hullani ... talán a tiéd lesz az egyik.Sümbül: Esküszöm, vér fog folyni!Sah: Megtalálták Nigar nyomát.Hatice: El fogja mondani, hogy mi parancsoltuk neki, és a Szultán soha nem hagyja ezt büntetés nélkül.Malkocoglou: Van valaki, akiben kételkedsz?Süleyman: Csak egy büntetés adható ezért...Sah: Légy szabad, légy szabad! Elválok tőled!Süleyman: Te már nem vagy az én Nagy Vezírem többé!!!

Süleyman: Mi történik a körülöttem lévő emberekkel, Malkocoglou?Sah: Légy szabad! Légy szabad!Hürrem: Meg kell találnunk a módját, hogy eltávolítsuk Mustafát Manishából.Rüstem: Hol a lányom???Mihrimah: Ha a gyermekemnek bántódása esik, megkeserítem az életüket!!!Süleyman: Mi történik a gyermekeimmel, a feleségeimmel?Malkocoglou: Még ha te nem is vagy öntelt, mi azokká válunk.Sümbül: Ígérem, vér fog folyni!Férfi: Hamarosan elmész … messzire … hogy megvédd magad … főleg a saját véredtől … máskülönben … amikor visszatérsz … mindent elveszítesz, amit szeretsz.Malkocoglou: Azt mondják, ha egy dervis ledobja eléd a kalapját, te és a családod nagy bajnak nézel elébe.Hatice: A család csapdában. A családunk és a szentséges birodalom el fog tűnni.
Próféta szól Haticéből...
100. rész

Gülbahar felébreszti Rüstemet, mert találtak egy meggyilkolt agát. Rögtön elmegy megnézni, mi történt, és a bölcsőt üresen találja. Süleymant is értesítik a baba eltűnéséről, aki azonnal a lánya segítségére siet. Gülbahar közben Nigar fülbevalóját találja a bölcső alatt. Biztos benne, hogy Nigaré, mert emlékszik arra, hogy amíg Diyarbakyrban éltek, Nigar mesélte, hogy ezt a fülbevalót fogja a lányának adni. Hürrem azon csodálkozik, hogy lehetséges ez, hiszen már évek óta nem találkoztak. Süleyman utasítja Bali Beyt, hogy keresse meg az unokáját és hozza elé Nigar fejét!
Nigar karjában a babával, Esmanurnak nevezve őt, egy halászt kér meg, hogy vigye át őket a túlpartra. Bali Bey a piacon találja Rüstemet, aki már keresi a gyerekét. Közli vele, hogy Nigar rabolta el. Matrakci azt mondja nekik, hogy találkoztak néhány napja, és segítséget kért tőle. Hozzáteszi, hogy most már érti, miért jelent meg újra annyi év után.
Hürrem beront Sah palotájába, és meggyanúsítja a Szultánákat, hogy elrabolták az unokáját. Persze, mindketten tagadják, hogy közük lenne a dologhoz, mire Hürrem beszél nekik Nigarról. Mikor távozik, Lütfü megkéri nejét és sógornőjét, ne avatkozzanak bele ebbe az ügybe. Sah azt feleli, hogy ő arra kérte Nigart, ölje meg Rüstemet!
A halász elmondja Rüstemnek, hogy ő átvitt a túlpartra egy asszonyt a lányával, akit Esmanurnak nevezett. Matrakcit sokkolja ez a hír. Mihrimah saját magát okolja a történtekért, és azon csodálkozik, hogy lehet Sah és Hatice az elrablás mögött? Addig hergeli magát, míg elájul.
Amikor Hürrem Mercan Agától kérdi, hol van Nigar, az megtagadja a választ. Sümbül megfenyegeti, hogy vér fog folyni az ügy miatt! Lütfü nem érti, hogy tehetett Nigar ilyen dolgot. Sah szerint, ez az egész a saját ötlete lehetett, hiszen ismeri a palotát. Emine azt mondja Sahnak, nem tudja ki vitte el a babát, mert ütést kapott a fejére, és elvesztette az eszméletét. Mercan szerint, Sahnak nem lett volna szabad megbíznia Nigarban. És most, hogy tartsa a száját, meg kell ölniük.
Közben Nigar az erdőben bujkál, és próbálja nyugtatgatni a babát. Matrakci, az erdőben arra kéri Bali Beyt, hogy ölje meg Nigart, hogy ezzel is megmentse Rüstem karmaitól. Mikor megtalálják, egy szikla szélén áll, így nem merik megközelíteni. Hatice azon aggódik,Süleyman milyen büntetést fog rájuk szabni, ha megtudja az igazságot. Sah megnyugtatja, hogy Mercan elintézi, hogy a janicsárok végezzenek Nigarral. Nigar azt mondja, hogy Matrakci elvette tőle a kislányát, aki most már biztosan meghalt. Megígérik neki, hogy meg fogják keresni a lányát, és hogy nem büntetik meg, hogy elrabolta a babát. Nigar azonban nem hisz nekik. Matrakci megígéri, hogy meg fogja keresni Esmanurt, és együtt fogják felnevelni. Ezek után Nigar hajlandó átadni Rüstemnek a babát, majd leugrik a szirtről. Zuhanás közben Ibrahimra és a közös perceikre gondol.
Mihrimah nagy megkönnyebbüléssel zárja karjaiba kisbabáját. Amikor Hürrem és Süleyman kettesben maradnak, Hürrem azt mondja, hogy Nigar őt és Rüstemet akarta megölni. De most már, hogy a nő halott, nem tudhatják meg, ki állt a dolog mögött. Lütfü azt mondja a Szultánáknak, hogy most már, hogy Nigar is meghalt, neki sincs sírhelye, csakúgy, mint Ibrahimnak. Miután Hatice távozik, Sah elkezd veszekedni Lütfüvel, mert olyan dolgot említett a húga előtt, amit nem kellett volna.
Bali Bey is alátámasztja, hogy Nigar fő célja az volt, hogy Hürremet és Rüstemet megölje. Ezért Süleyman arra utasítja a férfit, hogy mostantól védelmezze Hürremet mindenkitől, még saját magától is!
Hürrem és Rüstem azt tervezgetik, hogy „segítenek”, hogy Lütfü és Sah elváljon, így könnyebb lesz mindkettőjüktől megszabadulni. Hürrem a másik tervükről, Mustfa eltávolításáról Manishából, is kérdezi a férfit, akinek már van egy terve, hogy hogy küldjék a Herceget Amasyába.
Mustafa arról beszél Yahiának, hogy már nem ő a kedvenc fia apjának. Yahia viszont úgy véli, hogy ha ez így lenne, akkor a Szultán nem engedné, hogy egy tartomány ura legyen, ami egyenes út a trón felé... Amikor Mustafa megtudja, hogy Mehmet Amasyába készül, megkönnyebbül.
Cihangir arról panaszkodik Mehmetnek, hogy anyjuk nem engedi, hogy meglátogassa Mustafát, de még ha bele is menne, az apjuk nem hagyná, hogy elmenjen tőle (apjától).
Lütfü megtagadja a magyar követnek, hogy a Szultánnal találkozzon. Rüstem ezt meghallja, majd azt mondja a követnek, hogy az egyedüli ember, aki ebben segíteni tud, az Mustafa Herceg. Rüstem azt mondja Mihrimahnak, hogy Lütfü ellenségként kezeli őt, mire neje megnyugtatja, és arra kéri, ne foglalkozzon vele. Rüstem azt feleli, hogy nem félti az életét, amíg ő mellette van, amíg a gyönyörű szemeit csodálhatja.
Ebu Suud Efendi fiát letartóztatták. Lütfü értesíti a bírót, aki saját maga dönt a fiú büntetéséről: talpára botozást kap. Yahia értesíti Mustafát, hogy a magyar követ beszélni szeretne vele, Mustafa csodálkozik, hogy vajon miért? Mustafa közli a követtel, hogy nagy arcátlanságnak tartja, hogy beszélni akar vele. Rüstem értesíti a Szultánt, hogy a követ és Mustafa találkoztak. Süleyman erre nagyon feldühödik. Amikor Lütfü és Rüstem találkoznak, Lütfü képtelen kontrollálni érzelmeit, és pofonra indítja karját, azonban Barbarossának sikerül megakadályoznia, hogy megüsse Rüstemet.
Hürrem látja Süleyman gondterheltségét, és aggódik a férfi miatt. Süleyman megosztja vele, hogy a fia, Mustafa viselkedése miatt fája a feje. Hürrem meg is ragadja az alkalmat, hogy Mustafáról beszéljen, azonban a férfi megkéri, hogy hagyja magára. Sah is megtudja, mi történt Mustafa körül, és kijelenti, hogy addig nem nyugszik, míg Hürrem el nem hagyja a palotát. Rüstem véghezviszi következő tervét.
A Szultán az erdőben sétál a fiaival, mikor hitelen egy dervis a nevét kiáltja. A dervis elé kerül, és közli, hogy meg kell védenie azokat az embereket, akiket szeret, hogy semmi rossz ne történjen velük, amíg elmegy háborúzni. Figyelmezteti, hogy mind veszélyben vannak, ráadásul a saját vére a fenyegető veszély. Leveszi turbánját, és ledobja elé. Ez azt jelenti, hogy valami rossz fog történni. Ez Rüstem ötlete volt, amit egy általa megfizetett ember játszott el.
Lütfü egy nőt bíróság elé küld, akit prostitúcióval vádolnak. Amikor a nő bocsánatért könyörög, Lütfü megtagadja, a nő rákiált, hogy mindenki tudja, hogy ő szexuálisan impotens. Lütfü annyira feldühödik, hogy maga dönt büntetéséről: a nemi szervét égetik meg…
Hürrem Cihangirtól tudja meg, mi történt az erdőben, hogy az apja mennyire megijedt. A hír hallatán Hürrem elégedetten mosolyog. Rüstem értesíti a Szultánt Lütfü brutális büntetéséről, aki tajtékzik a dühtől. Sah is hasonlóképp reagál. Amikor Sah megkérdezi férjét, miért kellett ilyen brutális módon megbüntetni azt a nőt, Lütfü azt feleli, hogy ő a Nagy Vezír, így joga van azt tenni, amit akar. Hürremet Sümbül értesíti, és Hürrem örül, hiszen Lütfü ideje elérkezett…Sah nagyon mérges férjére, és azt kiáltja, hogy el fognak válni. Mire a férfi megüti. A kertben már ott a Szultán, aki Mercan Aga beszámolójából értesül a bántalmazásról. Süleyman először a nővérét megy megnézni, hogy van. Miután Sah megerősíti Mercan információját, azonnal kirúgja Lütfüt mind a palotából, mind pedig a Nagy Vezíri posztról. Süleyman úgy dönt, hogy kivégezteti Lütfüt, aminek hallatán Hürrem és Rüstem elégedetten összenéznek. Esmahan könyörög anyjának, hogy védje meg apját a haláltól.
Hatice szerint, Hürrem mindent jól kitervelt, hogy Rüstemet előléptessék. Hozzáteszi, hogy most már semmi sem védheti meg a Dinasztiát. Süleyman gondterhelten kérdi Bali Beytől, mi történik a körülötte lévő emberekkel? Mit csinál ő rosszul? A férfi annyit mond, hogy lehet, hogy ő nem gőgös, de az emberek még lehetnek azok. A következő éjszaka rémálma van: Ahogy a háborúból hazatér, összes gyerekét, és feleségét holtan találja. Rémülten rohan a kardjáért, amit Mustafánál talál meg. Mustafa a trónon ül … véres karddal a kezében… Felriad álmából … arckifejezésére a teljes félelem ült.
Sah a lányára tekintettel arra kéri bátyját, ne végeztesse ki Lütfüt. Süleyman odakéreti a Pasát. Sah előtt kijelenti, hogy viselkedése elítélendő, és ki kellene végeznie ezért. De a lánya miatt most megkegyelmez neki. Hürrem abban reménykedik, hogy Rüstem magasabb pozícióba kerül. A Szultán Rüstem véleményére kíváncsi Mustafáról. A Pasa szerint, Manisha túl közel van a fővároshoz, és ha Mustafa úgy dönt, nyílként törhet be a palotába … amíg ők háborúban lesznek. Ez a válasz Süleymant még nehezebb helyzetbe hozta. Kinevezi a Nagy Vezíri posztra Süleyman Pasát. Rüstemet sokkolja ez a döntés. Amikor a Szultán egyedül marad újdonsült Nagy Vezírjével, egy fölöttébb fontos misszióval bízza meg … Mustafa Herceggel kapcsolatban …


100/1.Hürrem: Szultána! Hol az unokám???!!!!Sah: Miről beszélsz? Nem értem, mit kérdezel?Hürrem: Te vagy az, aki engedélyt adtál Nigarnak, hogy belépjen a lányom palotájába! Te parancsoltad, hogy rabolja el az unokámat!Sah: Hallod is, mit beszélsz??? Mivel akarsz vádolni???Hürrem: Te és Hatice Szultána tegnap meglátogattátok Mihrimaht.Hatice: Mi ezen a probléma? Kérnünk kellett volna a te engedélyedet???!!Hürrem: Nem tudom, mi volt a célotok. De ez az incidens közvetlenül a ti látogatásotok után történt, Szultána. Ti … vittétek be a palotába. Neki …máskülönben … LEHETETLEN oda bejutnia.Lütfü: Szultána!Hürrem: Lütfü Pasa! Több embert fognak kivégezni hamarosan. Biztos lehetsz benne, hogy … te is köztük leszel!Sah: Elég, Hürrem! Ne beszélj többet! Vagy megfizetsz érte!Hürrem: Te fogsz megfizetni, Szultána. Szultán Süleyman unokáját elrabolni … nagy bűntett.Hatice: Ne lépd át a határaidat, Hürrem! Ki vagy te, hogy vádaskodsz és vallatsz minket??? Őrök!Hürrem: A Szultán elrendelte, hogy mindenütt keressék Nigart. Ne is kételkedjetek, hogy elkapják. Addig fogják verni, míg vallomást nem tesz … hogy KITŐL kapta a parancsot. Ha beszél … égni fogtok! Mindannyian!!!



Nigar: Állj! Ne közelítsetek! Különben leugrom a babával!Rüstem: Nigar Asszony! Ne tedd!Matrakci: Ez a gyermek ártatlan … nem tehet semmiről!Nigar: Az én kislányom is ártatlan volt, Nassuh Efendi! De elvették tőlem! Nem voltam elég neki. Még azelőtt vették el tőlem … hogy megcsókolhattam, vagy megszagolhattam volna! Hazudtál nekem a kezdetektől fogva, nem igaz? Elment … mindenféle törődés nélkül … ahogy az apja is, Ibrahim Pasa. Matrakci: Nem! Dehogy is! Meg fogom találni a lányodat, és gondoskodom róla! Megígérem!Rüstem: Nigar! Add nekem a lányomat. Ha megteszed, biztosítalak, nem esik bántódásod.Nigar: Mindig rosszul hazudtál, Pasa.Rüstem: Esküszöm neked! Senki nem ér hozzád! Még a hajad szála sem fog görbülni!Nigar: Gondolod, hogy mindezek után érdekel még az „élet”, Rüstem? Még mindig nem érted??? Számomra az élet véget ért … már hosszú ideje. Minden egyes levegővétel kész tortúra számomra. Téged és Hürrem Szultánát kellett volna megölnöm … majd végül magamat is. Így megmenekültem volna a börtönélettől. De aztán megláttam őt. El akartam vinni … messzire. Olyan helyre, ahol senki nem talál ránk. Fel akartam nevelni. Ő az ÉN lányom lett volna. Az ENYÉM!!! Esmanurnak akartam hívni. Ne közelíts!!!Rüstem: Nigar!!!Bali Bey: Rüstem Pasa! Ne közelítsd meg! Nassuh Efendi!Matrakci: Nigar … Nigar … Mindenki tudja, min mentél keresztül. De, amit tettél … MAGADDAL tetted. Ne vádolj senkit se, főleg ne azt a kisbabát, akit a karodban tartasz. Ő teljes mértékben ártatlan! Mint a te kislányod, Esmanur! ÁRTATLAN!!! Hogyan ugorhatnál le ezzel a pici babával? Hogy tehetnél ilyet?(Nigar visszaemlékezik) Mostantól ez azt jelenti … én és te.Ibrahim: Te meg én … Olyan nőt szeretni, mint te … olyan szemekkel … Tudni, hogy van egy nő, aki szerelmes beléd … és egy kisbaba…Nigar: Elég, ha egyszerűen megkérsz … mindent megadok neked. Soha ne hagyj el, rendben?Ibrahim: Utad mindig legyen nyitva, Nigar.Nigar: Pasa! Bármi is történjék … éljünk úgy, akik valójában vagyunk. Én mindig szerettelek. Ez volt az oka mindannak, ami velem történt.



100/3.Süleyman: A nő azt mondta, azért jött a palotába, hogy megölje Hürremet és Rüstemet.Malkocoglou: Így van, Szultánom. Saját fülemmel hallottam.Süleyman: Ez azt jelenti, ki kell vizsgálnunk azokat a dolgokat, amik e mögött állnak.Malkocoglou: Kihallgattunk mindenkit a palotában. Mostanáig nem gyanúsítunk senkit, aki segíthette. Láttam őt. Teljesen elvesztette az eszét.Süleyman: Talán épp ezért választották őt. Már nagyon rég nem láttuk. Allah tudhatja csak merre járt és kivel!Malkocoglou: Szultánom! Van valaki, akire gyanakszol?



100/4Rüstem: Sajnos, nem volt alkalmam kikérdezni Nigart, Szultána.Hürrem: Ez elég, Rüstem. Úgy kételyeket adtunk ezzel a Szultánnak.Rüstem: Véleményem szerint, eljött az idő, hogy megszabaduljunk Lütfü Pasától, Szultána. Így Sah Szultána védő szárnya eltörhet. Hürrem: Pontosan tudod, mi mindent megtettem már, Rüstem Pasa, de nincs köztük még egy picike probléma sem. Ha ennyire egységesek, akkor meg kell próbálnunk szétszakítani őket.Rüstem: Ha kettejüket ugyanaz a politikai cél vezérli, akkor csak politikai okokból válnának szét, Szultána. Ilyen okból, azon kell dolgoznunk, hogy a Szultán levegye a kezét Lütfü Pasáról.Hürrem: Csak egy módon dobhatjuk a tűzbe Lütfü Pasát … Mustafa Herceggel! A köztük lévő kapcsolat nagyon fontos.Rüstem: A Pasa nagyon éber ezzel kapcsolatban. Csak Sah Szultána az, aki ezt a kapcsolatot építi. Ő Mahidevrannal kommunikál, nem a Herceggel.Hürrem: Világos. Ő az, aki a parancsokat meghozza a trónkövetelő Mustafa Herceg tartományában.Asszony: Szultána!Hürrem: Hogy van az unokám?Asszony: Elaludt. A Szultána arra kért, maradjak vele egy darabig. Hürrem: Jó! Tartsd rajta a szemed!Hürrem: Mustafa Herceget száműzni kell Manishából, Rüstem Pasa. Ez az, amit tennünk kell. Meg kell találnunk a módját, hogy Mustafát elküldjék Manishából.Rüstem: Van egy ötletem, Szultána. De nem tudom, hogy elég hatékony lesz-e.



100/5Rüstem: Én a te helyedben nem idegesíteném tovább a Pasát.Lazki: Rüstem Pasa! Annyira örülök, hogy látlak!Rüstem: Makacsságod hiábavaló. Lehetetlen, hogy ez a találkozó létrejöjjön.Lazki: Pasa! Megkérhetlek arra, hogy szánj rám néhány perc időt? Talán … te … lennél olyan kedves és tolmácsolnád Szultánunk felé kívánságunkat.Rüstem: Mint mondtam, időm drága.Lazki: Pasa, legalább engedd meg, hogy elkísérjelek.Rüstem: Gyere, hadd halljam, mit akarsz mondani.Lazki: Ha Magyarország a mi királyunké, Ferdinándé lesz, akkor országaink összekapcsolódnak. Készen állunk adót fizetni. Nem akarunk háborút, Pasa.Rüstem: Amíg nem akartok háborút … maradjatok távol Budától.Lazki: Pasa! Ez egy lehetőség. A régóta fennálló gyűlölködés a két ország között véget érhet, ha egy olyan … megbízható Vezír … mint te ajánlanád ezt a Szultánnak. Legalább, gondolkodna rajta. Rüstem: Lehetetlen … ilyen javaslatot tennem. Csak a Nagy Vezírnek van joga ezt megtenni … és Mustafa Hercegnek. Ő a legerősebb trónörökös.



100/6Mihrimah: Mit csináltál ma? Van valami hír a palotából?Rüstem: A palota olyan, mint amilyennek eddig is ismerted … egy fortyogó bélrendszer!!! Minden sarokban beszélnek mindenféléről. Amikor meglátnak, elhallgatnak. Egyértelmű, ellenségeinknek titkolt céljaik vannak. Mihrimah: Milyen célokról beszélsz?Rüstem: Tudod, Lütfü Pasa mennyire gyűlöl engem. Egy kiskanálban is kész lenne megfojtani, ha lehetősége lenne rá. Mihrimah: Ne aggódj. Soha nem merné megtenni.Rüstem: Tulajdonképpen, nem aggódom, Szultána. Senki sem bánthat engem … de téged igen!Mihrimah: Mit jelentsen ez?Rüstem: Ha te vagy a platánfa gyökere, akkor én vagyok az ága, amely egyre csak növekszik, majd végül kirügyezik. Az oka ennek … az arcod … mely úgy ragyog, mint a … NAP, Szultánám … és mikor rám emeled tekinteted, szemeid olyanok, mint a folyó. És ha egy percre nem nézel rám … megfosztasz tekintetedtől … ágaim elszáradnak és leveleim lehullanak.



100/7Lazki: Mustafa Herceg! Ferdinánd Király nevében köszöntelek! Ez a te ajándékod. Hálásak lennénk, ha elfogadnád.Mustafa: Semmi szükség ajándékokra!Lazki: Bocsáss meg …Mustafa: Mi történt? Hogy merészelsz ide jönni?Lazki: Herceg, királyunk nehéz helyzetbe került … Ha Magyarország az övé lenne, akkor ugyanazt az adót fizetné, mint Szapolyai.Mustafa: Azt kérdeztem, milyen őrültség hozott ide???Lazki: Herceg, a Nagy Vezír és a Szultán megtagadta, hogy találkozzam velük. Talán … te … segíthetnél nekünk ebben a dologban. Ez a szívesség mindkét félnek hasznos lehet.Mustafa: Mi ez az … ŐRÜLTSÉG ??? Ki vagy te, hogy idejössz és ilyen ajánlatot adsz nekem???!!!! Szívességet kérsz ezzel a megállapodással? Hogy mondhatsz olyat, hogy ez az ottománoknak kedvező ajánlat???!!!!!Lazki: A háború veszteség mindkét félnek, Herceg. Megpróbáljuk megtalálni a módját a kibékülésre. Ha … neked van javaslatod … én szívesen …Mustafa: Csak egyetlen tulajdonosa van az ottomán birtokoknak … Ő dönt háború és béke ügyében.Lazki: Herceg…Mustafa: Vigyétek innen!!!



 100/8Süleyman: Mi ez az őrültség? Miben bízik Ferdinánd, hogy megkörnyékezi Budát?Lütfü: Ez a hitetlen kihasználja a lehetőséget. Izabella Királyné bezárta magát a várba. Viszont már nem tud tovább harcolni.Barbarossa: Szerencsére, Szultánom, elküldted Mehmet Pasát, hogy tegye meg az óvintézkedéseket. Allah akaratával még időben odaérhet, és megakadályozhatja a hitetlen Ferdinándot.Süleyman: Izabella fiának az élete nagyon fontos számunkra. Az én segítségemet és védelmemet kérte. A trónörökösnek nem szabad megsérülnie.Süleyman Pasa: Milyen utasítást adsz, Szultánom?Süleyman: Nem fogadhatjuk el Buda lerohanását. Lütfü Pasa! Ez az akaratom… Készíts mindent elő egy háborúra. Lütfü: Ahogy parancsolod, Szultánom.Süleyman: Gyere be!Rüstem: Szultánom!Süleyman: Ferdinánd lerohanta Budát. Úgy döntöttem, hadjáratba megyünk.Rüstem: Ahogy parancsolod, Szultánom. Mit próbálkozott Ferdinánd? Közvetítőt, Lazkit küldte Mustafa Herceghez. Süleyman: Mit mondasz, Pasa? Hogyan távozhat egy küldönc az én engedélyem nélkül?Rüstem: Szultánom, nem utazta volna le ezt a nagy távolságot, ha nem reménykedett volna, hogy elér valamit a találkozó során. Biztos, ezt már korábban is mondták neki.Süleyman: Hogy találkozhatott Mustafa egy küldöttel, és nézhetett a szemébe … akiébe én nem!!!!Barbarossa: Szultánom! Mindenki tudja, Lazki mennyire fél. Csak megpróbált segítséget találni. Lütfü: Szultánom! Kapitány Pasának igaza van. Biztos vagyok benne, hogy a Herceg soha nem találkozott vele. De egy valami kíváncsivá tesz, hogy vajon Rüstem Pasa honnan veszi ezt az információt?Rüstem: Néhány emberemet ráállítottam a küldöncre, hiszen háborúba megyünk, Pasa. Megkértem őket, minden lépésüket figyeljék.Süleyman: Nyomozzátok ki, mi történt! Tudni akarom, mit akart Lazki Manishában és kivel találkozott!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése