Csodálatos Század Viki&Henni forditásai Szulejmános oldal párbeszédei a magyar részekből

A blogban található összes fordítást szerzői jogvédelem illeti. Annak bármilyen formájú felhasználásához a tulajdonos írásbeli engedélye szükséges!Csodálatos Század Viki&Henni forditásai a török részekből Szulejmános oldal párbeszédei a magyar részekből

2013. június 25., kedd

79.rész Leirása


1 elözetes
Ibrahim: Emlékszel még arra, mikor a bagoly és a galamb veszekedéséről meséltem?
Ibrahim: Valaki alattomos módon csapdát állított nekem.
Süleyman: Ki, Ibrahim??? Ki merészel ilyet tenni az én Vezíremmel???
Ibrahim: Tehetek bármit, bármikor, amikor akarok. Senki sem állíthat meg.
Hürrem: Mehmet nincs itt!!! Meg fogják ölni!!!
Rüstem: Szultánám! Kérlek, menj vissza a kocsiba. Megkeressük.
Hürrem: Nem!
Hürrem: Mehmeeeet!!!

2dik elözetes
Hürrem: Ibrahim Pasa mindig közel állt Mustafához, mindig megmenti. Nem fog ellenséget nevelni.
Ebu Suud Efendi: Az, ami összezavart téged, bármi legyen is az, rátalál a megoldásra. Amikor eljön ez a nap, vagy veszélybe kerül a Dinasztia jövője, vagy megmenekül és erősebb lesz. Amikor ez bekövetkezik, az a két ember, akinek nem láttad az arcát, vagy nyerni, vagy veszíteni fog.




‎79. rész
 
Ibrahimra rátámadnak a csűrben. Hürrem azt kérdi Sümbültől, hogy fél-e. Sümbül azt feleli, hogy ha most nemet mondana, akkor hazudna. Hürrem szerint, Ibrahim mérgezte meg a Szultánt. Sümbül viszont látta a szomorúságot a Pasha szemében, mikor a Szultán betegen feküdt. Hürrem azt tanácsolja, hogy ne higgyen Ibrahim szemeinek, mert az álságos és megtévesztő. Ibrahim megsérült, de sikerült megmenekülnie. Sümbül meglátogatja Nigart, aki meglepődve hallgatja, hogy a férfi a piacon járt... Hürrem meg Haticét látogatja meg, és a Ramadan előkészületeiről cseveg. Hürrem Ibrahim felől érdeklődik, hogy a palotában van-e. Hatice nemmel válaszol, de sejti, hogy valami történhetett. Hatice kérdi Hürremtől, hogy azzal, hogy jótékonykodik, a bűneitől akar-e megszabadulni. Hürrem csodálkozik, hogy hogy tud Hatice egy ágyban aludni Ibrahimmal, miután megcsalta. Matrakci megérkezik a csűrbe, miután Hatice nyugtalanul Ibrahim után küldte. Mikor Matrakci kérdi, ki a felelős a támadásért, Ibrahim annyit mond: "Aki ide hívott." jelezve ezzel, hogy Hürremre gondol. Manishában Mustafa kijelenti Yahyának, hogy minél előbb meg kell találniuk a kémet. Mahidevran jelenik meg, majd, mután Mustafa távozik, szól Yahyának, hogy maradjon, mert beszélni akar vele. Annak ellenére, hogy Ibrahim bizalmát elnyerte, ő nem bízik benne, miután előző éjjel látta, hogy egy levelet megsemmisített. Yahya esküdözik, hogy mindörökre hűséges marad Mustafa iránt. Miután Mahidevran erősködik, hogy ő összejátszik Hürremmel, a férfi megosztja vele a levél igazi tartalmát. Közben a palotában Sümbül továbbítja Hürremnek Percem Aga üzenetét, hogy Ibrahim Pashával kapcsolatban mindennek vége. A Szultán a lányával beszélget. Ki akarja szedni belőle, hogy mitől annyira szomorú. De Mihrimah nem osztja meg vele bánatát. Hürrem lép be a szobába. Süleyman érdeklődik, merre járt, Hürrem meg elmondja, hogy Haticével beszélte meg a Ramadan előkészületeit. Süleyman elmondja, hogy Ayaz Pashát kérte meg, hogy derítse ki, ki akarta megmérgezni. De szerinte nem fogják megtalálni, mert a tettes nagyon okos. Hozzáteszi, hogy Ibrahim ártatlan, sőt, soha nem is feltételezné róla, hogy ilyet tenne. Látva Hürrem arckifejezését, arra kéri feleségét, hogy hagyják abba az ellenségeskedést. Aztán Ibrahim lép be a szobába, sokkolva ezzel Hürremet. A Szultán teljesen kiborul, mikor látja Ibrahim eltépődött ruháját, megviselt testét. Ibrahim elmeséli, hogy többen megtámadták, hogy megöljék. A Szultán hitetlenkedve fogadja barátját, és nem érti, hogy tehették ezt a nagy Vezírrel. Ibrahim szerint, akik őt megtámadták, talán ők, ill. aki őket felbérelte állhat az ő mérgezése mögött is. Fatma szerint, minél előbb meg kell találni a kémet, hogy a palota lakóinak végre nyugta legyen. Fiden Diana dolgai között turkál, és talál egy levelet - Hürremtől. Diana tagadja, hogy övé lenne a levél, azonban nem hisznek neki, és börtönbe zárják. Gülizar látogatja meg, és azt mondja, hogy most végre ott van, ahová való. Ekkor Diana megérti, hogy Gülizar a kém. Hatice látván férje sérüléseit, nagyon megijed, és mindjárt ki is találja, hogy Hürrem tette. Ibrahim azt mondja, nem mondott semmit se Süleymannak, mert Hürrem saját maga sétál bele a csapdába. A Hamamban Mirhimah találkozik Klarával, és közli vele, hogy hamarosan Sancakba utazhat Mehmettel. A lány hirtelen rosszul lesz, majd elájul. Kiderül, hogy terhes. Hatice beront Hürremhez, hogy hagyja békén a férjét, és közli vele, hogy tudja, hogy ő külde rá a gyilkosokat. Matrakci szerint Ibrahimnak mindent el kellene mondania a Szultánnak. Ibrahim kérdőn néz rá, hogy mégis mit mondjon? Hogy a törvényes hitvese, gyermekei édesanyja megpróbálta megöletni, de nem számít, majd ő a maga módján küzd ellene. Nigar beszélni akar Ibrahimmal, hogy hallott Hürrem aljas szándékáról. Ibrahim felvilágosítja, hogy már meg is tette. Ibrahimot érdekli, hogy esetleg Rustemtől hallott-e valamit, mire Nigar azt feleli, hogy a kettejük kapcsolata nem jó, csak egyetlen biztos van az életében, a kislánya. Gülfem utasítja Afifét, hogy kezdje el a Ramadan szervezését, de Afife közli vele, hogy már túl van rajta, ahogy Hürrem parancsolta már korábban. Haticének ez nem tetszik, ráadásul megtudja, hogy a nővére is részt vesz az ünnepségen. Gülfem is csodálkozik, hiszen Sah Szultána Valide temetése óta nem látogatta őket meg. Diana azt mondja Yahyának, hogy nem tudja, hogy került a dolgai közé a levél, és emlékezteti a férfit, hogy Mustafa talált rá és hozta őt a palotába. Amikor Fident kérdik, dícséri Gülizart, és Dianát hibáztatja. Végül úgy döntenek, hogy Gülizart kidobják a palotából. Kiraz informálja Hürremet, hogy Mehmet a hajón van Ibrahimmal. De Sümbül szerint ez nem lehet, mert Barbarossa a palotában van. Hürremre hirtelen rátör, hogy Ibrahim most vesz rajta revansot. A Szultán elmegy a bíróhoz, hogy segítsen neki megfejteni az álmát. Az öreg szerint, amikor a saját vérünkről van szó, nehéz megtalálni az egyensúlyt... hogy a dinasztia fennmaradása vagy veszélybe kerül, vagy erősebbé lesz. Mehmet kérdi Ibrahimtól, hogy hogy van Mustafa. Ibrahim szerint, a testvére hálás, hogy megmentette az életét. Hürrem teljesen kétségbeesve rohan Sümbül és Rustem segítségével megtalálni a fiát. Látva a szikláról lezuhant holttestet, valamint Mehmet kaftánját, Hürrem elkezd hisztérikusan üvölteni. A halott férfi Percem Aga. Ibrahim a pici lánnyal, Esma Nur-ral van. Nigar belép a szobába. Ibrahim engedélyezi, hogy lássa a kislányát, mert nem akarja, hogy még egy hibát elkövessen. Hatice azt kéri Matrakcitól, hogy vigyázzon a férfjére, mert nem akar többet reszkírozni, hiszen annyi veszélyes nő forog körülötte. Hürrem könnyektől áztatva szemét tör be a Szultán szobájába, aki teljesen megijed felesége állapotától. Hürrem sírva ejti ki a fiuk nevét. Ebben a pillanatban Mehmet fordul az anyjához, aki sírva és megkönnyebbülve öleli át.Apa és fia néz egymásra zavartan. Sülyman kérdi, mi történt, de Hürrem csak annyit felel, hogy rémálma volt. Kinn a folyosón találkozik Ibrahimmal, és azt kéri,maradjon távol a gyerekeitől. Ibrahim emlékezteti, mi történt a saját gyerekével. De biztosítja, hogy ő Mustafa herceget támogatja, ahogy Mehmet herceget is, hiszen ők mind a Szultán gyermekei, és nem akarja, hogy a Szultán aggódjon, hiszen a hercegek a dinasztia jövője, és mindent meg fog tenni az ő védelmük érdekében. Hürrem azt mondja Sümbülnek, hogy Ibrahim terrorizálni akarja, és hogy el is érte célját. Fiden szól Dianának, hogy úgy döntöttek, hogy kihajítják Gülizart a palotából. Diana szerint, ez nem elég, és kiszabadította magát a börtönből, hogy szóljon Yahyának. Mikor megérkeznek Mustafa szobájába, lefegyverezve találják Gülizart, aki megpróbálta megölni Mustafát. Hürrem azt kéri Süleymantól, hogy ne küldje Mehmetet Sancakba, mert félti az életét.Süleyman biztosítja, hogy Mehmet abban a korban van, amikor menni kell... elég erős, és Ibrahim is mellette lesz, hogy megvédje. Hürrem szerint, Ibrahim nem véd meg senkit, aki Mustafa érdekei ellen lenne, ezzel meghökkentve a Szultánt. Diana megüti Gülizart, hogy beszédre sarkallja, de a lány azt mondja, nem fél a haláltól. Mahidevran is beszélni óhajt vele, aki biztos abban, hogy Gülizar Hürrem kígyója. Diana biztosítja, hogy reménytelen belőle bármit is kihúzni. Hürrem azt szeretné, hogy Mehmet anélkül ne mehessen el, hogy neki nem szólnának. Mikor a fia erre reagál, azt mondja, hogy majd ő szól az apjának, hogy ne küldje el Sancakba. Mihrimah közli bátyjával, hogy Klara terhes. Arra kéri, tartsák titokban az anyjuk előtt, mert különben hamarosan el kell hagyniuk a palotát és Sancakba kell menniük. Mehmet kérdi Klarától, hogy miért nem szólt neki, a lány meg azt mondja, hogy féltette az életét, ill. a gyermekük életét. A bíró valakit Hürrem Szultánához küld, hogy informálja a Ramadan kezdetéről. Mihrimah levelet kap Yahyától. Zumrut Aga arra kéri, ne menjen el, mert fél az édesanyjától. Hatice azt mondja Gülfemnek, hogy hamarosan megérkezik Sah Szultána, és meglepődve fogja látni Yahyát Ibrahimmal beszélgetni. Mahidevran, köszönetképp, felajánlja Dianának a vezető szerepet a Háremben. Hatice informálja Süleymant Sah Szultána érkezéséről, és meghívja vacsorára a palotájába. Sümbül azt mondja Hürremnek, hogy Ibrahim várja a dolgozószobájában. Ibrahim látja, hogy Hürrem remeg a félelemtől. Felajánlja, hogy nyugodtan hívjon be egy lányt a szobába, és amikor elrukkol Gülizarral, Hürrem meglepődik...







Süleyman: Ibrahim! Mi történt veled? Gyere, ülj le... hadd vizsgáljon meg az orvos.Ibrahim: Nassouh Efendi már megvizsgált. A sérülések nem komolyak, ne aggódj.Süleyman: Hogy történt?Ibrahim: Csapdába csaltak, Szultánom. Valaki megpróbált megölni.Süleyman: KI, Ibrahim? Ki tette ezt? Ki merészel ilyet tenni az én Nagy Vezíremmel? Ki? Hürrem, menj ki.Hürrem: Ez ... sajnálatos, Pasha.Ibrahim: Ne aggódj, Szultána. A saját lábaimon állok erősen és magabiztosan.Hürrem: Szultánom.Süleyman: Mos, mondd el az egészet az elejétől. Ki az, aki meg akar ölni?Ibrahim: Az, aki megmérgezett téged. Most rajtam volt a sor. Szerintem, ugyanaz a gyilkos volt.Süleyman: Gyanúsítasz valakit?Ibrahim: Nem, de ha észreveszek valamit, szólok neked.Süleyman: Nem gondolod, hogy idővel minden megoldódik?Ibrahim: Tudnom kell.Süleyman: Hatice tudja mi történt?Ibrahim: Nem akarom, hogy megtudja.



Hatice: Mindenki kifelé!Hürrem: Szultána!Hatice: Azt hiszed, semmi nyomot nem hagytál magad után? Azt hiszed, semmi és senki nem tudja bizonyítani, mit tettél?Hürrem: Szultána, megtudhatnám mérged okát? Nyugodj meg! Foglalj helyet!Hatice: Hürrem, maradj távol Ibrahimtól, különben megígérem neked, senki sem tud megvédeni a kezeimtől.Hürrem: Nem értem, mire gondolsz?Hatice: Pontosan érted, mire gondolok. Tudom, te szervezted, hogy megöljék Ibrahimot.Hürrem: Akkor tudnod kéne, hogy a Pashának rengeteg ellensége van. Nincs rendjén, hogy vagdalkozol, megvádolva másokat ilyen súlyos cselekménnyel.Hatice: Te... mondod ezt?!Hürrem: Szultána, én rád gondoltam, mikor azt mondtam, hogy a Pasha rossz úton jár. Ártatlannak mondja magát. Teljesen megvakul a gyűlölettől, hiszen senkire és semmire nincs tekintettel. Még a veszélyt sem veszi észre, ami körülveszi. Hatice: Ah... nem csak Ibrahim. Te mindig a szakadék szélén táncolsz. Te... Hürrem, mindig összekevered a dolgokat. Előbb vagy utóbb a kígyót lefejezik.

EZ A francia nagykövet levelét:-Ahhoz, hogy a Royal francia király,A találkozók Ibrahim pasa haladnak. Az oszmán felkészülése az invázió Olaszország kezdett. Van egy fontos kérdés, szeretném tájékoztatni Önöket about.When az angol király tudott a török törvények, elküldte embereit ide. Az angolok nagyon dühösek a török törvények és rendszer. Ma reggel tanultam az oka az esetek a bíróság ......


Süleyman: Nemrég beszélgettem Yahia Efendivel, és rólad is szó esett, ezért gondoltam, hogy felkeresled téged.Ebu Suud: Megtisztelsz Szultánom. Remélem, Yahia Efendi jó egészségnek örvend.Süleyman: Igen, jól van, remélem, mindannyian ilyen remek egészségnek fogunk örvendeni.Ebu Suud: Amen, Szultánom.Süleyman: Yahia Efendivel egy álomról beszélgettünk, amit én láttam. A véleménye kissé felzaklatott. Most kíváncsi vagyok a te véleményedre. Ebu Suud: Szultánom, senki sem tehet többet ahhoz, amit Yahia Efendi mondott.Süleyman: De azért hallgass meg...Ebu Suud: Nem láttam az arcukat. De az egyik a trónomon ült, a másik meg mögötte állt. Aztán Mehmet fejét láttam. Teljesen véres vot. Ebu Suud: Allah adjon Mehmet Hercegnek hosszú életet!Süleyman: Ámen. Shalabi uram, mit jelenthetnek ezek a jelek?Ebu Suud: Szultánom.Süleyman: Bármit is jelentsen ez, mondd meg az igazat!Ebu Suud: Nem tagadom, ez az álom azt jelenti, hogy az ördög közeleg. Tudomásom szerint, valamelyik herceg komoly problémával fogja szembetalálni magát. Hogy melyik herceg? Valamelyik a trónörökösök közül. Süleyman: Talán, de a fiam feje teljesen véres volt.Ebu Suud: Szultánom, ez az egyik megoldás. Akármi is a véleményed, tragédiát fog elszenvedni a dinasztia. Ez azt jelenti, hogy amikor a katasztrófa eljön, ez a személy sérülni fog ... vagy még erősebb lesz, mint most. Ez az én véleményem. Amikor eljön az ideje, az ismeretlen arcok vagy nyernek, vagy elesnek.Süleyman: Értem.Ebu Suud: Szultánom! A legfontosabb dolog a világon a törvények feletti tisztesség és az igazságszolgáltatás. De ha a sötétség a hozzánk legközelebb állónktól ered, nehéz igazságot szolgáltatni. Nem értesz velem egyet, Szultánom?


Hürrem: Ibrahim Pasha!Ibrahim: Sultana!Hürrem: Ezúttal a saját két kezemmel foglak megölni.Ibrahim: Biztos vagyok benne, hogy nincs elég erőd, hogy megölj. Mostanra nem derült ki számodra?Hürrem: Velem van bajod. Hagyd békén a gyerekeimet!Ibrahim: Én is ezt mondom.Hürrem: Ez nem ugyanaz!Ibrahim: Nem ugyanaz?! Meséltem már neked a bagoly és a galamb harcáról. Szerintem, ez a harc csak most kezdődik. Én... azt teszem, ... amit akarok, ... amikor akarom. Nem törődök senkivel. Rád sem vagyok tekintettel. Tudnod kéne, sosem ölök meg ártatlan embereket, mint a mi hercegünk, pl. Ahogy Mustafa Herceget megvédem, úgy védelmezem Mehmet Herceget is. És tudod miért? A Szultán miatt, meg, hogy ők jelentik az Ottomán Birodalom jövőjét.

MEHMET: találkoztam Ibrahim pasa és beszélgettünk. Megkért, hogy legyek mellette amíg megyek uralkodni. Ő lesz elmagyarázza nekem a munkát és a felelősséget mindenki az országban. Én is követni a készítmény az olasz kampányhoz.Szulejmán: Jó, az olasz kampány nagyon fontos, Mehmet. Roma! Szíve Kafir (hitetlenek az Isten).MEHMET: Isztambul volt, mint, hogy egy bizonyos ideig, de most a szíve az iszlám. Azáltal, hogy Isten és a hatalom, a romák fogják legyőzni.Szulejmán: Inshallah.MEHMET: Ibrahim pasa és Serdar pasa az egyik legjobb katonai tábornokok. Az ő jelenléte, sok kampány vár ránk.Szulejmán: Az Isten engedélyével.


Szulejmán: Mehmet épp mondta nekem, hogy van egy nagy profi oktató és nagy katonai általános és így Serdar Pasha.IBRAHIM: Éljen herceg!. Célunk minden sorainkban teljesítése boldogság és győzelem neked, Hunkarim. Biztos vagyok benne, hogy a herceg Mehmet az ő alig várja, hogy tanulni és csípősség lesz egy jobb általános és pasa, mint mind a ketten.Szulejmán: Inshallah ... Ibrahim ... Van valami hír az áruló, aki megpróbált megölni? Sikerült elkapni?

Szulejmán: Hurrem! Mi történt? Miért sírsz?HURREM: Szulejmán, ne küldje el Mehmet határozni egy távoli birtok. Kérem, ne tegye meg, én félek.Szulejmán: beszélgettünk erről a kérdésről. Ülj ide!HURREM: Szulejmán, láttam egy álom, egy rémálom. Én elveszti a fiam. Kerestem őt mindenhol, de nem láttam őt. Én vagyok rémülve. Láttam egy férfi leesett egy szikláról. Láttam Mehmet ruháját.Szulejmán: Hurrem, nem tudjuk feladni az álmokat. Légy optimista, szeretné, hogy az jó, megkapod a jó. A fiunk egy csodálatos Prince, hogy legyünk büszkék. Aki látja őt, szereti őt. Én és Ibrahim mindent megtesznek, hogy neki kész.HURREM: Ez az, amit én félek. Tudod, Ibrahim pasa mindig védi Mustafa és figyelembe ő oldalán minden lépteit. Ibrahim pasa minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy Musztafa lenne az egyetlen követője Önnek a trónon (Legyen ez lesz hosszú idő után).Szulejmán: Hurrem!HURREM: Azt akarja, hogy távozzon. Azt akarja, hogy megszabaduljon tőle. Amit látok, és arra számítanak, senki más nem lát, és senki nem hisz, Szulejmán.Szulejmán: Amíg élek ..... NO ONE .... tud bántani ... vagy a gyerekeim.


SUMBUL: Sultana, jól vagy?HURREM: Ibrahim Pasha megtévesztett engem csak éget idegeim, és sikerült. Meg akar ölni.SUMBUL: Sultana, milyen trükk ez? A pasa helyzetét jól ismert. Hogy csinálja ezt? Mi a története ennek a fürdőköpeny láttunk a földön?HURREM: Pasha adta Mehmet másik ruha, mint a jelenlegi. Azt akarta, hogy tanítson egy leckét


DIANA: Ez azt jelenti, hogy te mit akarsz. Holnap reggel fognak cselekedni.Gülizar: Én alapvetően jött meghalni. Még ha öltem meg a herceg, akkor nem kap el biztonságosan ki a palotából.DIANA: Úgy tűnik, hogy erős. Azt teszik, hogy csatlakozzon a "House of pietizmus" (A vallási csoport bizonyos hiedelmek).Gülizar: Igen, Diana. Nekem van egy csomó aranyat. Adtak nekem őket elérni a küldetésem. Én elrejtette őket.DIANA: Miért mondja ezt? Gondolja, hogy lehet kapni nekem ezt a pénzt?Gülizar: Van egy család. Anyám és a nővérem kell ez a pénz. Én tettem ezt nekik. Tudna adni nekik ezt a pénzt?DIANA: NemGülizar: Az erdőben van egy nagy fa, és egy szikla, amely alatt az aranyat.

IBRAHIM: Sultana!HURREM: Mondd, amit akarsz. Nekem nincs idő.IBRAHIM: Nyugodj meg.HURREM: Én nyugodt vagyok, és elég. Ugyan már, hogy miért nem akarsz látni engem?IBRAHIM: Guards!HURREM: Ki ez Hatun?IBRAHIM: Ő a kém elküldött megölni herceg Mustafa. Hoztam neki, hogy bemutassuk neki Hunkarim. Sultana, eljött az ideje az Ön számára, hogy fizeti az összes, amit tettél.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése