Csodálatos Század Viki&Henni forditásai Szulejmános oldal párbeszédei a magyar részekből

A blogban található összes fordítást szerzői jogvédelem illeti. Annak bármilyen formájú felhasználásához a tulajdonos írásbeli engedélye szükséges!Csodálatos Század Viki&Henni forditásai a török részekből Szulejmános oldal párbeszédei a magyar részekből

2013. június 25., kedd

78.rész Leirása

78/1. elözetes:
Hürrem: Agák!!!
Ibrahim: Szultánunkat megmérgezték.
Hürrem: Ha meg akarsz tőlem szabadulni ... csak egy módja van … vedd el a Szultán életét.
Ibrahim: Nézzük, kinek a vére van a padlón.
Rüstem Aga: Minden lehetőségre fel kell készülnünk. Ha a Szultán…
Hürrem: Felejtsd el ezt a lehetőséget!
Hatice: Levelet kell küldenünk Mustafának.
Hürrem: Az, aki meg akarta ölni az apádat … téged is akar majd.
Ibrahim: Egy időre vissza kell térnünk Istambulba. Az Ottomán Birodalom rád vár …



78/2 előzetes:
Hatice: Ez a helyzet a Birodalom jövőjének a kulcsa. Levelet kell küldenünk Mustafának azonnal!
Rüstem Aga: Négy herceged van. Legfőképp, Mehmet Herceg őméltósága a fontos.
Ibrahim: Mustafa Hercegünket fogom a trónra léptetni.
Ibrahim: Gyorsan vissza kell mennünk a fővárosba. Az Ottomán Birodalom rád vár…
Hürrem: Fel fog kelni holnap a nap? Vagy már mindig ilyen sötét marad az idő … nem tudom.
Mehmet: Felkel a nap, anyám. Felkel és a kegyetleneket elvakítja.
Hürrem: Süleyman! Ismerjük ellenségeidet. Óvakodnod kell azoktól, akik a barátodnak vallják magukat.
Ibrahim: Kételkedsz bennem, Szultánom?




78. rész
 
Mehmet közli anyjával, hogy Sancackba megy tanulni. Hürrem csodálkozik, hogy mégis ki engedélyezte ezt. A fiú elmesélte, hogy beszélt az apjával, és ő volt, aki elengedte. Hürrem teljesen felháborodva rohan férje szobájába. Mikor megérkezik, eszméletlen állapotban találja a padlón. Mihrimah szerint, anyjuk nem fogja engedni, hogy elutazzon, és erről még az apjukat is meg fogja győzni. A doktor szerint a Szultánt megmérgezték, és a méreg átjárta az egész szervezetét. És a legrosszabb, hogy ez a méreg ismeretlen számára. Csak akkor tud segíteni, miután megfejtette, hogy miféle méreg ez. Amikor Ibrahim továbbítja az orvos szavait Hürremnek, az asszonynak bevillan az utolsó beszélgetésük, hogy Ibrahim azt monda, hogy ha vér kell neki, legyen vér, majd, hogy Hatice meg akar szabadulni tőle, biztosan ők akarják megölni Süleymant. Afife felajánlja, hogy hívják oda a fiát, mert ő ért az ilyesféle dolgokhoz. Ibrahim azonnal érte is megy. Mustafának rémálma van: Ibrahim jött el hozzá, hogy elvigye a fő palotába, hogy megmentse az Ottomán Birodalmat. Ahogy Ibrahim beszél hozzá, a falon látja a férfi árnyékát, de fej nélkül. Lihegve riad fel, majd reggel megosztja álmát édesanyjával. Mahidevran beszél neki Ibrahim leveléről, és figyelmezteti, hogy nagyon óvatosnak kell lenniük. Hatice magán kívül van, mert nem érti, ki tehette ezt testvérével. Azt szeretné, ha Ibrahim értesítené Mustafát. De férje nem akarja ezt megtenni, bízik abban, hogy a Szultán hamarosan rendbe jön, máskülönben, a legjobb tudása szerint kell felkészítenie Mustafát, hogy átvegye a trónt. Rustem azt mondja Hürremnek, hogy most tudatosnak kell lennie, mert négy herceg édesanyja, és a legidősebb, Mehmet szerepe nagyon is fontos. Hürrem figyelmezteti fiát, hogy az, aki megmérgezte az apját, rá is veszélyes lehet.Hürrem imádkozik Süleyman egészségéért. A férfi, mikor felébred,feleségét találja maga mellett. Nem érti, mi történhetett, majd Hürrem felvilágosítja, hogy valaki megmérgezte. Hatice szerint, ha Ibrahim nem találja meg sürgősen a felelőst, akkor Hürrem Mustafát fogja gyanúsítani. Hürrem arra kéri férjét, hogy pihenjen még, hogy erőre kapjon, de Süleyman szerint, már elég erős, hogy felkeljen. Ibrahim Yahyával (ő Afife fia...) beszélgetve megtudja, hogy ez a méreg lassan fejti ki hatását, tehát, már régóta mérgezik a Szultánt. Ibrahim tudni akarja, kik léphetnek be a Szultán szobájába, mindenkit ki akar kérdezni. Süleyman azt modja Hürremnek, hogy aki ezt tette vele, meg fog fizetni. Hürrem szerint, nem kell messzire menni, hogy megtalálja a felelőst. Sőt! Talán azok között lesz, akiket ő barátjának nevez. A teraszon Süleyman szerelmes strófákat szavall Hürremnek. Nigar elmegy Haticéhoz a palotába, mert látni szeretné a kislányát. Hatice kidobja. Afife informálja Ibrahimot a nyomozás állásával. Az egyetlen, akivel a Szultán találkozott, az Ayaz Pasha. Ibrahim arra kéri, hogy mostantól csak neki számoljon be a fejleményekről. Ibrahim félelme eljut a Szultánhoz is. Ibrahim szeretné tudni, hogy Süleyman megbízik-e még benne. A Szultán azt feleli, hogy persze, hiszen ő a legjobb barátja, a társa, és semmi kételkednivalója nincs iránta. Eztán Ibrahim Ayaz Pasha felelősségére hívja fel a Szultán figyelmét. Manishában közben árus érkezik, aki egy levelet hagy a palotában. Azonban Fiden rajtakapja, és Mahidevranhoz kíséri. A kereskedő nem tudja, ki küldte a levelet. Mahidevran elrendeli, hogy zárják tömlöcbe az asszonyt, a levelet meg tegyék vissza a rejtekhelyre, hogy meglássák, ki megy érte. Amikor a levél eltűnik, Dianát gyanúsítják. Hatice azt javasolja Ibrahimnak, hogy engedjék, hogy Nigar lássa a kislányt, elkerülve ezzel, hogy elrabolja. Matrakci informálja Ibrahimot, hogy Firuze soha nem érkezett meg a palotába, igaz, az emberei elvitték őt. A bíró megtudja, hogy a fiát bebörtönözték. Közli vele, hogy szégyenkezik miatta. Hürrem azt kéri Süleymantól, hogy ne küldje Mehmetet Sancakba, mert még túl fiatal. Süleyman megnyugtatja, hogy nem kell mitől tartania. A piacon, kortes olvassa fel a Szultán új döntéseit, melyeket, ha valaki nem tart be, megbüntetik. A bíró megilyed, mikor Ibrahim beállít a fiával, mondván egy bíró fiából csavargó lett, míg egy halász fia az Ottomán Birodalom nagy Vezíre. A bölcs bíró azt feleli, hogy ha egy gyermek jó tulajdonságokkal születik, az is marad élete végéig. De ha az ördög költözik belé már születésekor, akkor mindegy, milyen családba születik, az romlott marad. Süleyman meglátogatja Yahyát, ajádékot visz neki, hogy megmentette az életét. De Yahya szerint Ibrahimnak köszönheti inkább, mert még időben ment érte. Süleymant ezzel meglepte. Yahya látja a Szultánon, hogy gondterhelt. Süleyman elmeséli neki az álmát, hogy ködös erdőben sétált, mikor meglátott valakit a trónon ülni, mögötte állt egy másik férfi, aki Mehmet levágott fejét mutatta neki. Neveket szándékosan nem említett. Yahya szerint a köd azt jelenti, hogy hamarosan döntésre kell jutnia azon férfiak közül, akiket az álmában látott. Ibrahim továbbítja a Szultánnak azt a hírt, amit Firuzéről megtudott, valamint, hogy őt okolja a mérgezéssel. Süleyman szerint, ha minden embert gyanúsítgatások alapján ítélnénk el, akkor csomó ember elvesztené az életét. Ibrahimot ezzel zavarba hozza. Manishába, Yahya levelet kap Mihrimától. Miután elolvasta, elégette. Mahidevran szemtanúja volt ennek, a férfit kezdi el gyanúsítani. Ibrahim hazamegy, ahol Hatice várja. Az asszony észreveszi, hogy valami nincs rendben. Ibrahim azt mondja, hogy ennyi év Szultánnal eltöltött idő után, most először érzi magát rosszul, mert most látta Süleyman szemén, hogy nem hisz neki. Hatice hisz abban, hogy Ibrahim megtalálja a módját, hogy bebizonyítsa ártatlanságát. Ibrahim azon töpreng, hogy mi történik, ha megbotlik. Hiszen Hürrem folyamatosan a Szultán fülébe suttog.Süleyman szerint Mihrimah biztos szerelmes, mert mikor a szemébe néz szomorúságot lát. Igazán szereti lányát, mert a lányban tükröződik vissza Hürrem alakja. Hürrem Ibrahimmal akar beszélni. Hürrem Ibrahimot vádolja, hogy meg akarta mérgezni Sülemant, hogy Mustafát állítsa a trónra. Ibrahim szerint, bizonyítania is kell ezt, hiszen ugyanezzel ő is vádolni tudja Hürremet. Hürrem azt is mondja, hogy tudja, hogy el akarja távolítani Mehmetet, azért, hogy megölje a Szultánt. Azt tanácsolja, hogy adja fel tisztét, és meneküljön, mentse az életét. Ibrahim kineveti. Ibrahim szerint, ez a döntés nem egy "bagoly" és egy "galamb" között kell, hogy megtörténjen. Hürrem azt feleli, elvesztette a lehetőségét és a végzete hamarosan eléri. Hürrem távozik.Ibrahim nevet, majd észreveszi, hogy álarcba burkolózott emberek körbevették...









Szulejmán  és Ibrahim

IΒΡΑΗΙΜ: Azt mondták nekem, hogy kiment álruhában ma. Hogy mentél el, miközben még mindig talpra?Szulejmán: szerettem volna egy kis levegőt. Történt valami?IBRAHIM: Van valami kapcsolódik Firuze Hatun. Perzsa kémek elrabolta a maga módján, hogy Amasya. Úgy tűnik, hogy elvitte neki országba.Szulejmán: Úgy tűnik, hogy a megbízás nem követik.IBRAHIM: Hunkarim ...Szulejmán: Ha befejezte, hogy mit kell mondani, akkor hagyja.IBRAHIM: Yahia Effendi azt mondta, hogy az áruló volt mérgezi neked hónapig. Ez azt jelenti, hogy aki ezt tette ..Szulejmán: Úgy érti Firuze tetted ezt?IBRAHIM: Lehetséges!Szulejmán: Ha figyelembe vesszük, és úgy vélik, az összes lehetőséget, akkor sokan elveszítik a fejüket.


Szulejmán és Yaya efendi 

Yahia: Hunkarim, ha megtiszteltek a látogatást. Üdvözöljük!Szulejmán: Ha elfogadja ezt, akkor engem nagyon boldog, testvér.Yahia: Egy ajándék az Ön kezét, nagy megtiszteltetés számomra.Szulejmán: Hogyan tudok visszafizetni szíves javára megmentetted az életem?!Yahia: Isten megszabadít Ibrahim pasa, hogy ő volt az, aki hozta nekem, hogy ha a megfelelő időben. Hunkarim, valami bánt téged. Tudta, hogy valamit a méreg?Szulejmán: De volt egy álmom előtt, hogy beteg.Yahia: Mi? Lehet, hogy ez jó.Szulejmán: aludtam. Mennydörgés és villámlás volt töltés az égen. Az ajtó kinyílt, kimentem. Találtam magam egy vad erdőben. Ez a sötét, a föld nézett égett. Sétáltam egy darabig. Azt rainining láttam trónt. Volt valaki ül rajta, rajta a szultán jelmezek egy véres karddal. Mellette volt egy árnyék kezében egy zsák tele vérrel. Mondd testvér, mit jelent ez az álom, mi az értelme ezek a jelek?Yahia: Hunkarim, úgy tűnik, hogy megy, hogy egy nehéz döntés. Azt is, úgy tűnik, hogy megpróbálod kideríteni a helyes döntés.Szulejmán: Mi az, hogy a döntés, hogy folyamatosan ébren és nem tud aludni? Kit nem ez a döntés érint?Yahia: Az erdő, és aki látta benne.Szulejmán: Brother, mondd. Mi ez a döntés? Jó ... vagy ... Evil?Yahia: jó vagy rossz, mi a különbség ez az? Mert annyira, mint ezt a határozatot, kérem, és megvigasztal téged ........ ez lesz a kezdete mély szomorúság és bánat.




YAhya és Miriham levél 

Mihrimah levele Yahia"Nem tudtam aludni. Mindig emlékszem a pillanattól kezdve, hogy szétválasztjuk. Mostantól kezdve már nagyon óvatosnak kell, mi vidám találkozik egymással. Ha anya tud róla, az élete veszélyben lenne. De szeretném, ha hogy írjon nekem. Ön leveleket tesz boldoggá. " 

A LEVÉL MAHIDEVRAN READ"Minden a hír jutott el hozzánk. Legközelebb, vigyázzon, így nem lesz kitéve. Hamarosan kapsz egy fontos feladatot. Próbálja közelebb a Sultana és a herceg az elkövetkező napokban."



Hürrem és Szuli

HURREM: Suleiman, miért vetted fel? Meg kell pihenni.SULEIMAN: I am OK. Azt akarom, hogy friss levegőre. Menj a szobádba, mindketten túl fáradt.HURREM: szeretnék maradni melletted.SULEIMAN: My Hurrem, My mosolygó arc, My fantázia, My igazság. Esküszöm a szívem, amely nem tartalmaz, de a szerelem, hogy nem fogom szeretni, aki nem szeret téged. Fogom feláldozni a lelkem, hogy mentse meg, vagy én nem érdemlik meg, hogy living.I nem lehet menteni a szomorúság és bánat. Nem fogok szabadítani veszedelemtől. Ha a szemem nem fog sírni az Ön számára, hadd legyen vak. Nem akarom, hogy reménnyel kell teljesíteni, ha nincs benned. Úgy legyen! Nem akarok élni nélküled. Ha az én megélhetési nélküled, én nem érdemlem élni. Legyen élő kell bontani, és elment!. Fogom legyőzni és felszabadítani az én ellenségei, mert a szívem, csak meg akarja nyerni a szíved. Nem tudok élni nélküled egy pillanatra. De mit tehetek én???!! Te vagy az én szerencse és a sors. Mi szépség ezen a világon valaha is össze kell hasonlítani a szépség van? Milyen király van, aki valaha is szeretne valamit, de te?



Ibrahim és a Biró

IBRAHIM: Jó reggelt, bíró úr.EBU SUUD: Jó reggelt, Pasha.IBRAHIM: Úgy tűnik, hogy foglalt. Én nem fog sok időt.EBU SUUD: Isten megbocsát, gyere beIbrahim (az őrök): Menj ki ..... akartam, hogy megfeleljen a fia régen. Úgy tűnik, hogy ez a nap elérkezett.EBU SUUD: Ő nincs itt.IBRAHIM: Tudom. Azért jöttünk össze. Ahmed Celebi, gyere be Gyere közelebb. Tudtam, hogy a fia egy jó tanár. Ő nem a munkáját tökéletesen. Senki sem panaszkodott tőle előtt. De úgy tűnik, ő szerzett néhány rossz szokások .. a ... a dohányzás ópium!EBU SUUD: May Isten kiegyenesíti aki engedelmeskedik neki, Pasha.IBRAHIM: Ámen. Végtére is, senki nem választja a fiát.EBU SUUD: Rendben.IBRAHIM: Lehet, hogy valaki, akinek az apja az isztambuli bíró, de ő tölti minden idejét bárokban és kocsmákban. Éppen ellenkezőleg, egy másik, akinek az apja egy halász Parga, ő lesz a legnagyobb az összes pasák az Oszmán Birodalom ..EBU SUUD: Láttam egy csomó ezt pasa. Ami igazán fontos, az az emberi lélek. Ha ez a lélek egy egyenes tiszta lélek, akkor éri el a helyes helyes utat. De ha ez a lélek sérült, akkor is, ha a tulajdonos a világ szultán, akkor elveszíti a módja annak, hogy igaz.IBRAHIM: Ahmed Celebi, én is megbocsátott nektek kedvéért apád. De vigyázzon, ne legyen az oka, hogy az emberek megsérteni az apád. Mi van, ha az emberek tudnák, mit tettél???????!!!! Ez nem lesz jó neked.


Matracsi  és Ibrahim
IBRAHIM: Gyere Matrakci.MATRAKCI: Pasha, nem találsz, aki megmérgezte a szultán eddig?IBRAHIM: Akkor ezt a kérdést, hogy Ayaz Pasha. Hunkarim rendelt neki, hogy ezt a feladatot.MATRAKCI: Mi?IBRAHIM: Hunkarim látta, hogy ez lesz a legjobb módja annak, hogy bizonyítani, és felfedi az ártatlanságomat.MATRAKCI: Az ártatlanság???IBRAHIM: Igen .... Ez az az ár, kell-e fizetni a találkozó herceg Mustafa, titokban. Ez a baleset után rögtön a találkozón. Miért jöttél?MATRAKCI: Ahmet Effendi fia, a bíró EBU Suudi Effendi.IBRAHIM: Mit csinált?



Szulejmán és hürrem

SULEIMAN: Hurrem.HURREM: Szulejmán, meg kell harcolni, hogy visszanyerje az erejét.SULEIMAN: Te vagy az én erejét. Te vagy a fény az életemben.HURREM: Mit csináltam Suleimman? Isten áldja Yahia. Én nem tudom, mi történt volna, ha ő nem volt ott ....~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~HURREM: Te vagy az én V A fény, hogy a brights én világom. A jelenlét értelmet ad az életnek. Mit tehetek nélküled? Csak annyit kérek, hogy elpusztítsa Isten aki ezt tette veled.SULEIMAN: Ő fog fizetni drágán, Hurrem.HURREM: Nem hiszem, hogy még messze van. Mondtam már, az áruló van a palotában. WHO ... találkozott Mustafa napja? Ez a baleset után azonnal visszatért. Lehet ez véletlen? Szulejmán, az ellenségek vannak előtted. Vigyázz az Ön legjobb barátja.



HURREM imája"Szulejmán, a Sultan, My része lelkem. Ön a remény minden ember. Kegyetlen, igazságtalan az emberek engem látni mindenféle indulás. Te vagy az ég emelkedett, amelyek megpróbálják elvenni tőlem, úgyhogy én nyertem 't látni. pihenés és fáradtságot fejezte be a fiatalok. Istenem, imádkozom hozzád, könyörgöm, hogy megvédje a szultán, aki olyan szép, mint "Joseph". Istenem, könyörgöm nem része meg tőle. Hozd vissza hozzám a lehető leghamarabb. Istenem, ne külön meg tőle. ne engedje, hogy a szemem sírni őt. Istenem, újraéleszteni a virág a szívem, újra. megnyitása a virágok a szívem, Istenem, ne hagyd, hogy elsorvad. Istenem, nem teszik lehetővé a levelek életem esni tavasszal. ne törje az ágak a szívem. ne törje az ágak az aki tart az Ön számára. Istenem, ne tegye ki a gyertyák. Istenem, ments meg minket. Istenem, vak szemében a mi ellenségeink, így wοn't látnak minket. Istenem, ne hagyd, hogy örül és gloats nekünk. semmi sem nehezebb, mint az elválás fájdalmát, és indulás. csinálsz, amit akarsz, de ne szétválasztani vagy vegyen minket egymástól. "



Rustem: Sultana.HURREM: Rustem Aga.Rustem: Hallottam a híreket egy ideje. Isten megmenteni és gyógyítja őt.HURREM: Ámen.Rustem: Úgy tűnik, a Sultan fotót meglepetés, vagy nem figyelmeztet, hogy mérgezett ilyen módon. Én vagyok az Ön COMAND, csak rendelni engem.HURREM: Mi lesz várni, Rustem. Azt akartam, hogy legyen mellettem. Nyisd ki a szemed és a füled széles körben. Az árulók még a palotában. A séta köztünk.Rustem: Ne aggódj, Sultana. Sultana, nem akartam ezt mondani egy ilyen helyzetben, de készen kell állnunk minden lehetőségét ..... ha valami történik ....HURREM: Nem .. még gondolni ezt a lehetőséget. A szultán lesz gyógyítható.Rustem: Sultana, akkor van 4 korona fejedelmek, akkor kötelessége, hogy megvédje őket, különösen Prince Mehmet ... ez nagyon fontos. Csak adja meg a parancsot, és én elviszem őt biztonságos helyre, hogy megvédje őt.



SULEIMAN'S verset HURREMMy égbolt olyan, mint te.Nincs moon nekem.Nincs VMinden szépségek vannak a szolgáltatást, rabszolgák az Ön számára.Nem hercegnő, mint te nekem.Ha a szeretet egy bűntudat, te vagy a felelős, mert vette a szívem tőlem.Tehát a bűn nem az enyém.A könnyek lett, mint a tenger.Nem érem el az utam, még.A könnyek kikészített engem a ruhákat a szultán.Van egy láng a tűz a fejemben.Nem fogom elveszíteni a reményt szeretett (Muhibbi), mindaddig, amíg a bűntudat az övé.Ha én vagyok a rabszolga te vagy az én istennő.Nincs más isten nekem, de.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése