Csodálatos Század Viki&Henni forditásai Szulejmános oldal párbeszédei a magyar részekből

A blogban található összes fordítást szerzői jogvédelem illeti. Annak bármilyen formájú felhasználásához a tulajdonos írásbeli engedélye szükséges!Csodálatos Század Viki&Henni forditásai a török részekből Szulejmános oldal párbeszédei a magyar részekből

2013. június 25., kedd

92.rész Leirása

Mustafa: Kezd meg az előkészületeket Taşlıcalı ... ideje mennünk.Mustafa Pasha: Hercegünk nem követte az utasításaidat és Iskender fejét vette.Lutfu Pasha: A Hercegnek bizonyára van magyarázata tettére.Süleyman: Egy magyarázat elég ... hogy ne engedelmeskedjen a parancsomnak???!!! EZ LÁZADÁS!!!Mahidevran: Oh, Allah!!! Kérlek védd meg fiamat... Kérlek, kegyelmezz...Sah: Kérlek, mutass könyörületet...Süleyman: Mit nevezel te könyörületnek??? Évekig lepel volt a szememen!!!Lutfu Pasha: Nem jó, ahogy a dolgok alakulnak...Mahidevran: Hogy tehetett az én Hercegem ilyet???Mercan Aga: Mustafa Herceg megérkezett a palotába.



Süleyman: Csak egy dolgot kértem a fiamtól! Hűséget, feltétlen hűséget!!!Hürrem: Ne hagyd, hogy Szultánunk dühe csillapodjon.Matrakci: Ne aggódj! Hercegünk a Szultán tanítványa.Hatice: Hogy ne aggódnék? Elfelejtetted, mi történt ebben a szobában? Elfelejtetted, kit ünnepeltek itt?Mustafa: Úgy gondolod, Szultánunk ünnepelni fog engem?Hatice: Semmi ilyesmi… ez korábban történt.Süleyman: Kik a barátaid és kik az ellenségeid? Hogy merészelsz nem engedelmeskedni nekem?Mustafa: A saját kezemmel végeztem vele. Elhoztam a lábaid elé.Süleyman: Hogy merészelsz!!! Viccet csinálsz belőlem???!!!


92. rész

A sokkból felocsúdva, Hürrem magyarázatot követel Bali Beytől, miért találkozik titokban a lányával. Bali Bey azt mondja, Mihrimah akart vele beszélni. Hürrem megrója, mert ahelyett, hogy a Szultán mellett lenne és védené őt, ahelyett folyamatosan a Szultánák között van. Figyelmezteti a férfit, hogy túl sok hibát vét, utalva Ibrahim kincsének esetére. Közben Hatice kikelve magából üvölt, hogy nem lesz Husrev Pasha felesége. És, ha a bátyja annyira forszírozza a dolgot, akkor esküvő helyett, temetést fognak ülni! Rüstem figyelmezteti Mustafát, hogy engedelmetlensége komoly gondokat okozhat még. Yahia is egyetért ezzel. Azt tanácsolja, ne menjen a fővárosba, mert nagyon veszélyes lehet ez számára. Mustafa begurul, azt kérdi, hogy most akkor félnie kellene az apjától??? Bali Bey aggódik, mi jut el a Szultán fülébe, de Matrakci biztosítja afelől, hogy a Szultán mennyire nagyra tartja. Mihrimah elmeséli Esmahannak a tervét, hogy miután az anyja rajtakapta őket, most már össze kell házasodniuk. Süleyman aggódik, mert még nem jött hír Mustafáról. Bali Bey próbálja megnyugtatni, hogy Mustafa tehetséges katonai vezető. Hürrem Mihrimahtól is magyarázatot vár, majd rájön, hogy a lány terve volt, hogy rájuk találjon. A lány emlékezteti arra az ígéretére, amit még évekkel ezelőtt tett, hogy ahhoz mehet csak férjhez, akihez ő akar. Gülfem értesíti a Szultánt Hatice tervéről, hogy inkább meghal, minthogy férjhezmenjen, de a Szultán hajthatatlan. Lutfu elmeséli Sahnak, hogy Husrev Pashából Kubbe Pasha lett, aki a jövőben az összes kormányzói gyűlésen részt fog venni. Ez a hír elégedettséggel tölti el mindkettőjüket, mert úgy gondolják, ez még a hasznukra válhat. Amikor Sah megtudja, hogy Hatice egyedül maradt a fürdőben, idegesen rohan utána, mert fél, hogy valamit tesz magával. Hatice megnyugtatja, hogy nincs ilyen fajta szándéka. Sah szerint, a Szultán már nem akarja elküldeni, hiszen leendő férje a tanács tagjává vált. Süleyman Hürremmel is megosztja ezt az új hírt, hogy Hatice marad, hiszen a férjjelöltje szerepet kapott a találkozókon. Hürrem azt válaszolja, hogy azt hitte, Rüstem kapja meg ezt a tisztséget. Majd azt javasolja, hogy az esküvőt akkor tartsák meg, miután a Szultán visszatért a hadjáratból. Süleyman a tanácskozáson is bejelenti Husrev Pasha előléptetését. A többiek viszont morgolódnak, mert Mustafa megtagadta a parancsot, és Piri Pasha helyett Iskendert végezte ki. Lutfu és Kapitány Pasha az, akik kiállnak a Herceg mellett, szerintük biztos van magyarázat a fiú tettére. De a Szultán úgy véli, ez szimpla árulás! És ez egyre jobban dühíti. Rávilágít, hogy a Kapitány jelenléte a Herceg mellett tette őt magabiztossá... Mihrimaht egy aga értesíti, hogy Bali Bey az éjszakát Elenával töltötte. Luftu informálja Sahhot Mustafa engedetlenségéről. A Szultána nem érti, hogy követhetett el ekkora hibát, hiszen ő is pontosan tudja, hogy Hürrem csak arra vár, hogy valamit elrontson. Lutfu hozzáteszi, Rüstem a Herceg mellett volt... Mahidevran arra kéri Gabriellát, hogy ne kövesse árnyékként Mustafát, mert ha már akarta volna őt, akkor már megkapta volna. Fiden tájékoztatja úrnőjét, hogy Mustafa nem követte a Szultán utasításait. Mahidevran tudja, mit jelent ez. Teljesen kiborul. Mustafa levelet kap az apjától, amelyben kifejezi, mennyire elégedetlen vele, hogy megtagadta parancsát, majd követeli, hogy azonnal térjen vissza a fővárosba. Sah könyörületért esedezik, de a Szultán azzal vág vissza, hogy évekig lepel volt a szeme előtt, és nem látott tisztán. Csak egyetlen dolgot kért embereitől, hogy kövessék utasításait, és ne kérdőjelezzék meg! Ayaz Pasha azt mondja Hürremnek, hogy Husrev Pasha kiválasztása a Szultán saját döntése volt. Hürrem azon csodálkozik, hogy a Szultán miért nem kérte ki a tanácsát? Majd hozzáteszi, hogy ha ezt így folytatja, akkor rövidesen a padlón találja magát. Arra kéri a Pashát, hogy folyamatosan emlékeztesse a Szultánt a Herceg parancsmegtagadásáról, hogy a dühe soha ne csillapodjon.Matrakci és Malkocoglu rájönnek, hogy Rüstem csúnya játékot űzött a Herceggel, hogy csapdába csalja. Hatice arra kéri a két férfit, álljanak Mustafa mellé. Matrakci szerint, a Herceget nem kell félteni, mert maga a Szultán volt a tanítómestere. Hatice azt kérdi tőlük, hogy talán elfelejtették, mi történt ebben a szobában? Hogy Ibrahimot hogy végezték ki??? Esmahan teljes csalódottságban hagyja el Mehmet szobáját, aki sok elfoglaltságra hivatkozva nem tudta meghallgatni. A folyosón összefut Mihrimahval, aki teljesen letámadja, hogy ne is álmodozzon arról, hogy elnyeri a bátyja szívét. Gabriellának erőszakkal sikerül kiszednie Segnior Benittotól, hogy a húga Mustafa háremében van. A Pápa Sarlkennel és Francoiszal beszélget. Megpróbálják egyesíteni a keresztény világot az ottománok ellen, hogy megakadályozzák egész Európa felletti terjeszkedésüket. Mustafa megérkezik a palotába, ahol Lutfu figyelmezteti, hogy a Szultán nagyon dühös rá. A két Szultána azt tanácsolja, kérjen bocsánatot viselkedéséért. Viszont Musfata szerint, ő nem tett semmi olyat, ami miatt bocsánatot kellene kérnie. Sümbül értesíti Hürremet Mustafa érkezéséről, aki teljes örömmel várja a fejleményeket. A Szultán fogadja fiát. Kézmozdulattal jelzi, ne közeledjen addig, míg meg nem válaszoja kérdéseit. Azt kérdi tőle, hogy tehetett ekkora vakmerőséget a Szultánja ellen, a saját apja ellen??? De Mustafa higgadtan annyit mond, bizonyítékai vannak, hogy helyesen cselekedett. Rumeysa, látva, hogy Mahidevran teljesen kétségbe van esve, nyugtatgatja, hogy a fia hamarosan épségben fog hazatérni. Mustafa mutatja is azokat a papírokat, melyek Iskender bűnösségét, valamint Piri Pasha hűségét bizonyítják. Süleyman elégedett a papírokkal, melyeket Mustafa nyújtott át neki. Büszke fiára, de azt tanácsolja, hogy máskor egyeztessen vele, mielőtt cselekszik. Ezek után Süleyman kézcsókra nyújtja kezét, majd megöleli fiát. Mustafát ezzel felmentette. Hatice palotájában mindenki boldog. Mehmet, Mihrimah és Cihangir is körülüli az asztalt. Cihangir kiváltképp boldog, hogy Mustafa velük van. Csak Hürrem elégedetlen, hogy Mustafa tisztázta magát. Mustafa észreveszi, hogy Esmahan szomorú. Mihrimah megint annyira kellemetlen helyzetbe hozta, hogy otthagyta a társaságot. Mehmetnek sem tetszik húga viselkedése. Szomorúsággal és dühve telve Esmahan bejelenti anyjának, hogy belemegy a Bali Beyjel kötendő házasságba. Mikor Yahia és Mihirmah a folyosón összefutnak, a férfi elárulja a lánynak, hogy érzései mit sem változtak. Viszont ledöbben, mikor azt a választ kapja, hogy micsoda vakmerőség a Szultána lányával így beszélni!!! A Szultán és Mustafa az új háborúról beszélgetnek, amit a Szultán mostanában készít elő. Mehmet lép közbe, és kéri, Mustafa is csatlakozzon hozzájuk, hogy jelenléte segítse őt. Amikor a két herceg egyedül marad, Mustafa megfedi öccsét, hogy hogy lehet olyan vakmerő, hogy beleszól az apjuk óhajába! Lutfu Pasha most értesül arról, hogy a lánya és Bali Bey össze fognak házasodni. Megbántva érzi magát, mert őt senki sem kérdezte! Husrev Pasha megérkezik Haticéhez, és megnyugtatja, hogy nem fogadja el a házasságot, ha ő nem akarja. Selim elújságolja Beyazitnak, hogy ismét harcba indulnak, és ő megint itt marad a palotában. Beyazit szomorú, felkeresi apját, hogy megtudja, még mindig kisfiúnak tekinti-e, hogy valóban ez az oka, hogy ő nem mehet velük. Sah bejelenti Süleymannak, hogy Esmahan hozzámegy Bali Beyjez, és kéri ehhez a Szultán beleegyezését. Esmahan elmondja Mihrimahnak, hogy beleegyezett a házasságba, mire Mihrimah bedühödött. Hürrem felkeresi Ebu Suud Efendit, hogy tájékozódjon a mecset építéséről. Mihrimah, hogy megakadályozza az esküvőt, apjához siet. Nem palástolja boldogságát, mikor megtudja, Malkocoglu visszautasította az ajánlatot.Eljött a tél, és a Szultán háborúba ment. Búcsúzás közben Beyazit nem palástolja csalódottságát, hogy őt otthagyják a palotában. Hatice nem megy el a ceremóniára, azzal menti ki magát, hogy beteg. Nigar elmondja Rüstemnek, hogy észrevette, gyengéd érzéseket táplál Mihrimah Szultána iránt. Bali Bey a szobájában találkozik Mihrimahval. A lány tudtára adja, hogy tudomást szerzett arról, hogy visszautasította a házassági ajánlatot Esmahannal. Bali Bey tisztán bevallja, hogy nem azért utasította vissza, mert ő belé szerelmes. Gabriella találkozik húgával, aki nem ismeri fel őt. Sümbül tájékoztatja Hürremet, hogy Beyazit eltűnt, és nem találják sehol. Mihrimah és Esmahan veszekednek, majd Mihrimah megüti. Esmahan elesik, beveri a fejét, eszméletét veszti..

Hürrem: Magyarázatot követelek! Mi folyik itt???Malkocoglu: Mihrimah Szultána akart velem beszélni egy személyes ügyről, Szultána. Jöttem, amint értesültem a kívánságáról.Hürrem: Úgy tűnik ... "Személyes", titokban találkoztatok!Malkocoglu: Szultána!Hürrem: Azt hittem, te állsz a legközelebb a Szultánhoz, Bali Bey! Az a kötelességed, hogy mellette állj, mint az árnyéka. Te, ehelyett ... a Szultánák körül legyeskedsz!Malkocoglu: Bízz bennem, ez nem igaz!Hürrem: Igazán? Akkor mondd el ... az igazságot, Bali Bey. Ők lennének talán, akik körülötted legyeskednek??? Malkocoglu: Allah megbocsát...Hürrem: Légy óvatos, Malkocoglu! Hibát követsz el, hogy őket követed. Tudom, hogy védted a Szultánákat az arany ügyében. Aztán, itt van az ügy Esmahannal. Most, a lányommal láttalak. Remélem, nem ... valami titkos megállapodást teljesítesz.Malkocoglu: Egy bizots, Szultána. Nincs semmiféle megállapodásom ... SENKIVEL! SOHA ... SENKIVEL! Én csak a magasságos Szultánt szolgálom!!!



Rüstem: Hercegem! Remélem, tudod, mi történik, ha a hír elér a palotába!Mustafa: Ne aggódj. Mindent el fogok magyarázni a Szultánnak.Rüstem: Bocsáss meg, Hercegem! De a Szultán a parancs megtagadását... lázadásnak veszi. Nem lehet megmagyarázni az engedelmetlenséget.Mustafa: Amíg az engedelmetlenségről meg nem győzöm, mindannyiunk feje, aki segített nekem le lesz vágva, vagy nem így lesz?Rüstem: Hercegem, mi az értéke szolgádnak... Rüstemnek??? A lelkem kaphat megváltást??? Én törődöm VELED. Többször is megpróbáltalak figyelmeztetni, de...Mustafa: Akkor imádkozz, Rüstem! Imádkozz, hogy a Szultán méltányolja erőfeszítéseidet! Most térj vissza munkádhoz Diyarbakir-ba!Rüstem: Ahogy kívánod, Herceg!Mustafa: Készíts mindent elő, Tasciali. Visszautunk hamarosan elérkezik.Yahia: Hercegem, engedélyezd, hogy egyedül menjek.Mustafa: Személyesen kell beszélnem a Szultánnal. Kötelességem.Yahia: Nem, Hercegem! Rüstem Pashának igaza van. Az "ismeretlennel" kell szembenéznünk ott. Minden lehetőségre fel kell készülünk, ami a biztonságodat illeti. Mustafa: Miről beszélsz, Tascali? Milyen biztonság??? KITŐL akarsz megvédeni??? A saját APÁMTÓL??? Yahia: Hercegem, a hírt azelőtt fogják megkapni, hogy mi megérkeznénk. Ez egy megismételhetetlen lehetőség ellenségeink számára. És ők nem restelkednek felkeresni a Szultánt. Talán még akadályokat is fognak állítani, hogy megakadályozzák, hogy meghallgasson téged.



Hürrem: Beyazit viselkedése illetlen volt, de higgy nekem, mindent megpróbál. Megvan a maga oka mérgére. Azt szeretné, ha méltányolnák. Süleyman ... Mi van veled? Úgy tűnik, meg sem hallasz!Süleyman: Még nem kaptam híreket Mustafáról.Hürrem: Allah óvja. Ha valami rossz történt volna vele, már rég hallottuk volna, nem? Ne aggódj. Rüstem Pasha mellette van. Minden ördögtől megvédi. Süleyman: Allah akaratával!Hürrem: Meghoztad a döntést... hogy ki fogja ... feleségül venni Hatice Szultánát?Süleyman: Husrev Pashával házasítom össze.Hürrem: Tehát, akkor elmegy Rumelibe?Süleyman: Nem. Itt marad az egyik palotában, mert Husrev Pashát kineveztem Kubbe Vezírré. Husrev Pasha híres bátorságáról. Hürrem: Azt hittem, Rüstem Pasha csatlakozik a Dívánba. Remélem, helyes döntést hoztál. Mikor lesz az esküvői ceremónia? Meg kell kezdenünk az előkészületeket.Süleyman: Majd akkor kezdjük, mielőtt elindulunk háborúzni, ezen a tavaszon. Nincs szükség nagy felhajtásra. Átlagos esküvő lesz. Hatice nem fogadja el ezt a házasságot, de ez az egyetlen járható út.Hürrem: Igen, de akkor is szükségünk van a beleegyezésére. Mint te is tudod, a Szultána, Allah óvja, nagyon érzékeny. Még öngyilkosságot is képes elkövetni. Ezért ez nagy felelősség. Véleményem szerint, az esküvőt azután kéne megtartani, miután visszajöttetek a háborúból. Így, Hatice Szultánának lenne ideje hozzászoknia a házasság gondolatához.


Süleyman levele Mustafához

"Fiam! ÉN vagyok ... a szultánok szultánja ... a királyok királya. ÉN ... ajánlom a királyok koronáját, Allah árnyékát. ÉN VAGYOK... Szultán Süleyman, a hét évszak királya. Te ... az ÉN oroszlánom vagy ... a vezető ... akinek ÉN adtam Anatoliát. ÉN reményem a két világban ... az ÉN fiam! ÉN ... Hercegem!!! Híreket kaptam, hogy nem követted az utasításaimat. Ellenszegültél! ELLENEM ... az AKARATOM ELLEN ... a DÖNTÉSEM ELLEN!!! Azonnal gyere ide, a világ központjába. Járulj hozzám ... állj ki elém! Állj ki, hogy kegyelmet kérhess és megbocsátást!"



Yahia: Szultána!Mihrimah: Menj a kocsihoz, azonnal megyek én is.Yahia: Szultána... Nem ... nem tudom, mit mondjak. Azóta a nap óta, nincs nyugtom, aludni sem tudok.Mihrimah: Milyen napról beszélsz???Yahia: A nap, amióta nem találkozhatunk. Biztosíthatlak, nem volt egyszerű. Még mindig szenvedek... Bármit is teszek, sosem feledhetem a szerelmet, amit irántad érzek.Mihrimah: Mi ez a vakmerőség??? Úgy tűnik, elfelejtetted, hogy aki előtt állsz... az a Szultán lánya!!!




Pápa: Franciaország az idősebb lánya a katolikus világnak. Francois Király a legnagyobb keresztény király. És ami Sarlken kormányzót illeti, ő testesíti meg Rómát. Eljött az ideje, hogy a két nagy személyiség megölelje egymást. Sarlken: Igazad van, méltóságos atyám. De Francois nem fogadta el sem a koronámat, sem az Itáliai földek fölötti hatalmamat. Francois: Hogyan adhatnám elődeim földjét a spanyoloknak???Sarlken: Sokkal őszintébb dolog lenne, mint elbújni Süleyman mögé.Francois: Ki is mondja ezt??? Egy olyan kormányzó, aki az ágya alá bújik, mikor a Szultán jön?Pápa: Fiaim! Minden problémára van megoldás! A múltban, Konstantinápolyt támadás érte... ahelyett, hogy a kerestény királyok összefogtak volna... Konstantinápoly az egyik leghatalmasabb keresztény központtá vált volna. Fiaim! Ne kövessük el kétszer ugyanazt a hibát!Sarlken: Méltóságos uram! Nem azért jöttem, hogy vitatkozzak.Francois: Én sem. Add Milánót Aureilano Hercegnek, és megkezdhetjük szoros barátságunkat a Habsburg családdal való esküvővel.Sarlken: Milánó a MIÉNK!Pápa: Nyugodjatok meg, fiaim! Eldobnátok a keresztény világot ... egy városért??? Mindketten fegyverszünetet kötöttetek 10 éve, hogy megbeszéljétek, és megtaláljátok a megoldást a problémátokra. Sarlken: Egyetértek! Ha a Magisztrátus készen áll, elkaphatjuk a hiányzó hű embereket Németországban és Törökországban.Pápa: Így beszél egy kormányzó. És te, Francois?Francois: Ha aláírjuk az uniót... és senkit sem neveznek ki a Habsburgok Milánó hercegévé... akkor elfogadom a tűzszünetet. Pápa: Isten meghallgatta imáimat. Mostantól az egész keresztény világot a törökök ellen kell fordítanunk. ... Nagy nap a mai, fiaim! Róma szeme és a világ boldog, hogy a két leghatalmasabb keresztény állam megtestesítője elásta a csatabárdot. Francois: Ha Spanyolország megvédi jogainkat, úgy a tűzszünet állandósul.Sarlken: Ahelyett, hogy kis városokkal játszadozunk... meg kéne védenünk a keresztényeket keleten. Amikor megkezdődött a Magisztrátus, elkezdtük a keresztény hadjáratot. Meg kell osztanunk a jó hírt a Velencei Herceggel, a Nápoly Királlyal, a Genovai Herceggel, a Firenzei Kormányzóval, és a Máltai Vezetővel. A nagy nap elérkezett... támogatnunk kell ezt a szövetséget. Francois: Bárcsak több időnk lenne! Nagy célokat csak nagy előkészületekkel lehet megvalósítani.Sarlken: Sajnos, már rég elkéstünk...


Süleyman: Emlékszel arra a napra, mikor elbúcsúztam tőled? Emlékszel még szavaimra? (Emlékezve:) Hercegem! Az utazás napja elérkezett. Hallgass figyelmesen, hogy mit mondok neked, mielőtt elmész.
Mustafa (visszamondva): Igazsággal, erővel menetelj célod felé. Tanácsaid mindig eszemben tartom. És én azt válaszoltam... szavaid megvilágítják utamat.
Süleyman: Akkor mondd meg nekem... milyen erők sodortak a rossz útra??? Kivel szövetkeztél ... és váltál ellenséggé??? Mikor lettél ellenség, és merészeltél ellenszegülni utasításaimnak???
Mustafa: SOHA nem szegültem ellen utasításaidnak, Szultánom. És soha nem is fogok.
Süleyman: Tagadod talán, hogy Teke parancsnokát, Iskendert végezted ki???
Mustafa: Nem. Kivégeztem... saját kezemmel. És idehoztam fejét lábaid elé, Szultánom.
Süleyman: MI EZ A VAKMERŐSÉG??? KIGÚNYOLSZ TALÁN???
Mustafa: Allah bocsásson meg, Szultánom. Nincs hozzá jogom. TE ... VAGY A SZULTÁN. TE VAGY ... AZ ÉN MAGASSÁGOS SZULTÁNOM! AZ ... APÁM! Engedd meg, hogy megmagyarázzam!
Süleyman: Ahelyett, hogy könyörületért és megbocsátásért könyörögnél, még meg akarod védeni magad?!
Mustafa: Nem megvédeni akarom magam, Szultánom. Hibás vagyok, mert nem teljesítettem az utasítást. Ez az én vétkem ... de nem engedelmetlenségből és nem árulásból.
Süleyman: Úgy teszel, mintha nem kérdőjelezted volna meg az UTASÍTÁSAIMAT... ENGEM!!! Nem tiltakozhatsz... de ha vitatlkozol is, ez akkor is hiba volt! És büntetést érdemelsz!!!
Mustafa: Szultánom, bárhogyan is történt... Te mindig azt mondtad: "Ne késlekedj, ne hezitálj! Találd meg az igazságot!" Éppen ezt tettem. Bocsáss meg!
Süleyman: Mustafa!!!
Mustafa: Egyszer azt az utasítást kaptam tőled, hogy írjak levelet Egyiptom vezetőjének, Süleyman Pashának, hogy szerezzek információkat ezzel az üggyel kapcsolatban. Még akkor megkaptam válaszát, mikor Adanában voltam. Ő nyomozta ki az esetet. Információja szerint, az igazi áruló Iskender, Teke parancsnoka. Hazugságokat koholt össze Ramazanoglou Piri Pasháról és családjáról.
Süleyman: Allah akaratából, remélem, bizonyítani is tudja ezt.
Mustafa: Az biztos, hogy Iskender titokban együtt dolgozott Tahmasb-bal és Memluk-kal. Ezek a levelek a bizonyítékok. A kezedbe adom... Ha alaposan megvizsgálod a dokumentumokat, rájössz, tettem nem volt hiábavaló.
Süleyman: De miért vádolták meg Ramazanoglout?
Mustafa: Iskender egyik embere felajánlotta Piri Pashának, hogy csatlakozzon hozzájuk. De ő visszautasította ez, mert hűséges hozzád.
Süleyman: Miért nem említette nekem Ramazanoglou ezt az árulást?
Mustafa: Nem volt bizonyítéka. Össze akarta szedni az összes információt, mellyel biztosítani tudta volna hűségét irántad, de Iskender rájött erre. Ezért becsmérelte be, hogy megvédje önmagát.
Süleyman: Ha ez így történt, akkor te miért nem szóltál nekem?
Mustafa: Nem volt időm konzutálni veled, Szultánom. Azonnal kellett cselekednem. Ráadásul, fenn állt a veszélye, hogy Iskender és az, aki segített neki, elmenekül. Kötelességem volt dönteni.
Süleyman: Miért nem értesítetted Rüstem Pashát? Nem volt melletted?
Mustafa: Szultánom, mikor hívattál, már úton voltam feléd. Úgy gondoltam, jobb, ha személyesen tisztázom az ügyet. Mert ez egy fontos ügy.
Süleyman: Lenyúltál az incidens mélyére. Amit most elém tártál, teljesen leforrázott. ÉN MUSTAFÁM ... ÉN OROSZLÁNOM!!! Most már látom, hogy felnőttél. Látom, okos herceg vált belőled, aki képes ellátni ilyen ügyeket. Ez engem mérhetetlenül boldoggá és elégedetté tesz! De ne feledd! Minden ördög lehet jó, és minden jó lehet ördögi! És bármiről is legyen szó a jövőben, meg kell beszélned velem, ahogy az etika és a tradíciónk előírja! Mostantól, légy óvatos! Soha ne kövesd el a hibát kétszer! Legyen ez az eset mindkettőnk számára tanulság.
Mustafa: Megtisztelsz jóságoddal, Szultánom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése